Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@10:23:23 GMT

آرهوس دانمارک میزبان جاروبرقی آبی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۶۶۶۵

آرهوس دانمارک میزبان جاروبرقی آبی

آرهوس دانمارک، ربات "جمع‌آوری کننده زباله" را برای آب‌های خود طراحی کرده است که با استفاده از آن می‌توان حجم بالایی از زباله را از سطوح آب جمع‌آوری کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری دانمارک اعلام کرد که شهر آرهوس یک ربات آبی جدید را در تلاش برای پاکسازی زباله‌ها راه‌اندازی کرده است. این ربات قادر است تا ۶۰ کیلوگرم زباله را قبل از تخلیه جمع‌آوری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند جمع‌آوری زباله‌ها در حال حاضر به صورت دستی انجام می‌شود و قرار است در پاییز، این ربات که مانند ماشین چمن‌زنی عمل می‌کند، روزهای آخر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۶ در آب‌های آرهوس عملیات خود را انجام دهد.

بو فریستد، رئیس بخش نوآوری، فناوری و خلاقیت شهرداری آرهوسدر این رابطه گفت: "این دستگاه در مناطقی که ما شناسایی کرده‌ایم حرکت می‌کند و سپس زباله‌هایی را که در مسیر با آن برخورد می‌کند جمع‌آوری می‌کند. اداره خلاقیت شهرداری همچنین در حال کار بر توسعه فناوری است که با استفاده از آن بتوان بقایای نفت و بنزین را از آب جمع‌آوری کرد.

ابتکار شهر آرهوس، از چهاردهمین هدف جهانی سازمان ملل که در مورد حفاظت از حیات دریایی و تضمین استفاده پایدار از اقیانوس‌های جهان و منابع آن است، حمایت می‌کند. پیشبرد استفاده پایدار و حفاظت از آب‌ها همچنان مستلزم استراتژی‌ها و مدیریت مؤثر برای مبارزه با اثرات نامطلوب صید بی‌رویه، اسیدی‌شدن رو به رشد اقیانوس‌ها و پدیده اتروفیکاسیون ساحلی است.

کد خبر 593376

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ربات تمیزکننده ارهوس شهرهای جهان آلودگی آب آلودگی دریایی دانمارک الودگی ابی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

یحیی عیدی بیرانوند در مراسم روز زمین پاک، اظهار کرد: در اسلام به توسعه فضای سبز و درختکاری سفارش شده است و همه در قبال زیبایی زمین مسؤولیم.

وی بیان کرد: شهرداری بروجرد در غرب کشور، اولین شهری است که برای آبیاری فضای سبز از پساب استفاده می‌کند. در غرب کشور چنین پروژه‌ای شروع نشده است و با این طرح، استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز قطع خواهد شد و یک کار اساسی و زیربنای برای آینده شهر بروجرد است.

او افزود: برای تفکیک زباله با شرکت‌های بومی و غیربومی رایزنی کرده‌ایم و هر شرکت برنامه بهتری برای تفکیک زباله داشته باشد با شهرداری قرارداد خواهد بست.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا