Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع دولت موقت طالبان بار دیگر از تاجیکستان و ازبکستان خواست بالگردها و هواپیماهای منتقل شده از افغانستان را به این کشور بازگردانند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع دولت موقت طالبان از مقامات تاجیکستان و ازبکستان خواست تا بالگردها و هواپیماهای متعلق به افغانستان که در بحبوحه سقوط کابل از این کشور خارج شده بود را به افغانستان تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوارزمی با تأکید بر اینکه بالگردها و هواپیماهای مذکور سرمایه مردم افغانستان است، افزود این تجهیزات نظامی باید به هیئت حاکمه افغانستان تحویل داده شود.

وی خاطر نشان کرد تاجیکستان و ازبکستان دراین‌باره ملاحظاتی دارند و تا کنون هیچ یک از بالگردها و هواپیماهای انتقال یافته را بازنگردانده‌اند.

چندی پیش نیز «ملا محمد یعقوب» وزیر دفاع طالبان با تأکید بر لزوم تحویل این تجهیزات، هشدار داده بود تاجیکستان و ازبکستان نباید «حوصله» طالبان را بیازمایند و آن‌ها را به اقدام عملی مجبور کنند.

این در حالی است که ژنرال «مایکل اریک کوریلا» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اخیراً در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان اعلام کرد واشنگتن ممکن است به تاجیکستان اجازه دهد تا هواپیماها و بالگردهای نظامی افغانستان را که هنگام سقوط کابل توسط خلبان‌های پناهنده افغان به این کشور منتقل شده بود را حفظ کند.

کوریلا دراین‌باره تصریح کرد هواپیماها و بالگردهای انتقال داده شده قطعاً به افغانستان بازگردانده نخواهد شد، «زیرا آن‌ها به طالبان متعلق نیستند».

«عصمت الله ارگاشف» مشاور ارشد رئیس جمهور ازبکستان نیز با تأیید انتقال حدود 50 فروند هواپیما و بالگرد نیروی هوایی افغانستان به این کشور، تصریح کرده است این تجهیزات در واقع متعلق به آمریکا است و به طالبان تحویل داده نخواهد شد.

سفیر آمریکا: بالگردهای دولت سابق افغانستان را به طالبان نمی‌دهیمازبکستان: بالگردهای دولت سابق افغانستان را به طالبان نمی‌دهیماجازه آمریکا به تاجیکستان برای نگه داشتن بالگردها و هواپیماهای افغانستان

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ازبکستان اخبار تاجیکستان طالبان اخبار افغانستان ازبکستان اخبار تاجیکستان طالبان اخبار افغانستان بالگردها و هواپیماهای تاجیکستان و ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • ازبکستان به عنوان سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد