Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخاطبان خبرگزاری فارس در پویش‌هایی در سامانه فارس من خواستار حذف تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی شده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، یکی از موضوعاتی که با شیوع کرونا در شبکه بانکی کشور رخ داد، تمدید خودکار تاریخ انقضاء کارت های بانکی بوده است. این مساله برای جلوگیری از رفت و آمدهای افراد به بانک‌ها و کاهش شیوع این بیماری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله در تیرماه سال جاری دیگر تمدید نشد تا برخی از مشتریان به این موضوع اعتراض داشته باشند. به همین منظور تعدادی از مخاطبان ایران اکونومیست در سامانه فارس من در پویشی با عنوان «حذف تاریخ انقضاء از کارت‌های بانکی»، خواستار تمدید خودکار تاریخ ها انقضاء کارت‌های بانکی شده‌اند.

در متن این پویش آمده است: «ظاهراً بر اساس بخشنامه‌ ابلاغی بانک‌ها به شعب، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی از تیر ماه ۱۴۰۱ لغو می‌‌شود و مشتریان باید برای تمدید انقضای کارت خود، به صورت حضوری به شعبه مراجعه کنند. در حالی‌ که عمر مفید یک کارت بانکی می‌تواند خیلی بیشتر از مدت انقضای آن باشد، چرا باید مردم برای انجام این کار، زمان صرف کنند و با مراجعه‌ حضوری به بانک هزینه‌ای را برای صدور کارت جدید بپردازند؟! آیا این کار اسراف و اتلاف منابع کشور برای ایجاد یک اشتغال کاذب نیست؟! به‌علاوه، با توجه به اینکه حجم خیلی زیادی از کارت‌ها مشمول این امر می‌شوند و به‌ طور ناگهانی از کار می‌افتند، ضربه‌ به روح و روان مردم و اقتصاد کشور وارد می‌شود. لذا از بانک مرکزی درخواست می‌شود که از این کار بیهوده و مضر چشم‌پوشی نموده و یا این کار را با استفاده از سامانه‌ هوشمند، بدون اتلاف وقت و هزینه‌ مردم انجام دهند، مثلاً وقتی فردی فوت می‌کند با اتصال سامانه‌ی بانکی به سامانه‌ ثبت احوال کارت وی مسدود شود، یا کارت‌های اجاره‌ای که تراکنش‌های مشکوک به پول‌شویی یا فرار مالیاتی دارند قفل شود؛ در غیر این‌ صورت حداقل علت در نظر گرفتن تاریخ انقضاء برای کارت‌های بانکی را دقیقاً تبیین کنند و مدت زمان انجام آن را به گونه‌ای مدیریت کنند که ازدحام ناگهانی مردم در بانک‌ها ایجاد نشود، مثلاً به تاریخ اصلی انقضای همه‌ کارت‌ها سه سال اضافه شود تا مراجعه مردم به بانک‌ها تدریجی شود».

بنابراین گزارش، ایران اکونومیست طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ ایران اکونومیست با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست کارت های بانکی تاریخ انقضاء بانک ها کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

ویدئو: 330935

او در ابتدا درباره این بدهی گفت:  مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک  شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها