Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان در پیام فرهاد زیویار که به مناسبت روز خبرنگار صادر شده آمده است: روز خبرنگار امسال مصادف با عاشورای حسینی است که ملکوتی ترین پیام را در امتداد زمان منتقل می کند و پیام‌رسان این واقعه کبریایی یعنی «عقیله بنی هاشم » زینب کبری(س) است که پیام کربلا را علی رغم سیل تحریف‌ها به تمام و کامل و صحیح و مفهوم، به پهنای ابدیت منتقل و وسعت بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این پیام اورده شده: آری گرچه پرستاران مفتخرند به اینکه روزشان به زینت نام «زینب کبری» آراسته است، اما اگر خبرنگاران نیز ادعای زینبی بودن داشته باشند، سخن به گزافه نگفته بلکه زیبا گفته اند.
در پیام استاندار لرستان آمده است: خبرنگار می بایست به کمالات اخلاقی آراسته باشد.
در پیام زیویار اورده شده است: ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» خبرنگاری از دیار لرستان است و روز خبرنگار بدین سبب برای فعالان عرصه ی رسانه در لرستان خاص تر می شود.
زیویار اظهار داشت: اینجانب ضمن خداقوت به همه اهالی رسانه و تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، امیدوارم به برکت این ایام، رسانه های ما ذیل مفاهیم درخشانی همچون روشنگری، تبین گری و مطالبه گری صادقانه، در راستای ساختن لرستانی آباد و در خور بزرگی مردمانش، در حرکتی مستدام  و متعالی باشند.

به گزارش ایرنا،‌ سال ۱۳۷۷ شهید محمود صارمی از خبرنگاران خدوم و صدیق خبرگزاری جمهوری اسلامی که به ‌عنوان نماینده خبرگزاری در دفتر این بنگاه خبری در شهر مزارشریف کشور افغانستان مشغول فعالیت بود که با حمله گروهک تروریستی طالبان شربت شهادت را نوشید و شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه را از سال ۱۳۷۸ (یک سال بعد از شهادت محمود صارمی) به یاد این شهید بزرگوار روز خبرنگار نامید.
شهید محمود صارمی ۷ خرداد ماه ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود. در سال ۱۳۶۴ در رشته جغرافیای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی پذیرفته شد. پس از گذراندن چند ترم راهی جبهه شد و به مدت ۱۷ ماه به مبارزه با دشمنان بعثی پرداخت. وی پس از اتمام تحصیلات در سال ۱۳۷۰ همکاری خود را با سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز کرد و در ۱۹ فروردین ماه ۱۳۷۱ به استخدام ایرنا درآمد. شهید صارمی در سال ۱۳۷۱ همزمان با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ازدواج کرد و در سال ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر ایرنا در شهر مزار شریف افعانستان منصوب شد.

وی پس از ۲ سال تلاش در امر خبر رسانی رویدادهای افغانستان در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران به دست نیروهای طالبان به اسارت گرفته شد و در نهایت مظلومیت در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.

برچسب‌ها روز خبرنگار خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار خرم آباد لرستان روز خبرنگار خرم آباد لرستان روز خبرنگار محمود صارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی از هوای بارانی و لطیف بوئین میاندشت + فیلم

سامانه بارشی جدید بار دیگر وارد کشورمان شده است و هوای  مناطق مختلف ابری و بارانی است. شهرستان بوئین میاندشت استان اصفهان به دلیل شرایط آب و هوایی و قرار گرفتن در منطقه کوهستانی در طول سال با بارش برف و باران بسیاری همراه است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم هوای بارانی و ابری طبیعت این شهر را به نمایش گذاشته است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

بارش باران بهاری و لطافت هوا در ایلام + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • نمایی از هوای بارانی و لطیف بوئین میاندشت + فیلم
  • دیدار استاندار لرستان با کارگران معدن
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • ثبت یکم خرداد در تقویم به نام «روز لرستان»
  • خبرنگاری که معلم شد