Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@10:19:54 GMT

دولت به دنبال تعمیق، توسعه و تثبیت فرهنگ حسینی است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۸۰۰۰

دولت به دنبال تعمیق، توسعه و تثبیت فرهنگ حسینی است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دولت به فرهنگ حسینی و قرآنی باور دارد و نباید ظلم، فساد، اختلاس و زورگویی باشد گفت: باور داریم این دولت و رئیس جمهور به دنبال تعمیق، توسعه و تثبیت فرهنگ حسینی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مختاری در سخنان پیش از برگزاری  نماز ظهر عاشورا در قتلگاه بیرجند ودر جمع عزاداران بیرجندی اظهار داشت:  این دولت به دنبال خدمتگزاری برای مردم است بنابراین  شب و روز نداشته و پیوسته در تکاپو است و امروز کسانی نیستند که در جان و دلشان فرهنگ لیبرال دموکراسی نفوذ کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امروز مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، قوه مجریه، قوه مقننه و همه ارکان نظام همراه و هماهنگ بوده و دغدغه‌مند و معتقد به فرهنگ اسلامی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر توده‌های مردمی هم از بدنه جامعه همین دغدغه‌مندی را نشان داده و در عمل هم و غمی جز عبودیت خداوند و خدمت به بندگان خدا نداشته باشند، اگر این فرهنگ محقق شود لایه‌های میانی نیز مسیر بندگی و خدمت را پیش می‌گیرند.

حجت‌الاسلام مختاری بیان کرد:فرهنگ حسینی، انقلاب اسلامی را در سخت‌ترین شرایط حفظ کرده و مغز این فرهنگ بندگی خدا و خدمت به خلق خداست.وی افزود: به برکت فرهنگ حسینی نظام اسلامی برپا شد و بیش از 40 سال ادامه دادیم، اکنون نیز با همین فرهنگ می‌توانیم مسیر انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید مغز این فرهنگ که بندگی خدا و خدمت به مردم است را در جای جای کشور جاری و ساری کنیم تا مردم طعم شیرین نظام اسلامی، ولایی و فرهنگ حسینی را بچشند، در این صورت با جان و دل پشت نظام، ولایت، انقلاب و مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه باید برخی ضعف‌ها را جبران کنیم و به خود بیایم اظهار داشت: برخی رفتارهای ناسالم و نادرست از کجا آمده است و اینها با اعتقاد، ولایت، قرآن، محرم و اهل بیت (ع) سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: گاهی اوقات نفس آدمی، شیطان، جاذبه‌های دنیا و حب ریاست بر ما غالب می‌شود و اینها از جنس فرهنگ ما نیستند و باید با همت آنها را کنار بزنیم.

وی تاکید کرد: هر فرد حسینی و عاشق امام حسین (ع) باید خود را تزکیه، تهذیب و پاکسازی کند، باید بین رفتارهای بیرونی با اعتقادات درونی با شور و احساساتی که دارد هماهنگی ایجاد کند تا ناخواسته بهانه به دست دشمن ندهد و این دستگاه با عظمت را بدنام نکنیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: باور ما این است که مردم مومن، متدین و دوستدار اهل بیت هستند اما چه شده خروجی جامعه آن چنان که باید و شاید مطلوب و ایمانی نیست.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه منشا دوگانگی رفتار و اعتقاد، شور و شعور غفلت است افزود: ما گاهی گرفتار غفلت می‌شویم و ضرر رسان‌ترین دشمن‌ها غفلت است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: غفلت انسان را گرفتار نفس، شیطان و دنیا می‌کند لذا شما را دعوت می‌کنم امروز از امام حسین (ع) بیداری را بیاموزیم و خود را از چنگ غفلت نجات دهیم.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه انسان عاشق اهل بیت و مومن به خدا و قیامت چه می‌شود که غفلت می‌کند افزود: منشا غفلت دو چیز است که باید ریشه‌های غفلت را با معرفت در مجالس امام حسین و توسل به درگاه آن حضرت از بین برد.

وی اولین منشا غفلت را جهالت دانست و اضافه کرد: جهالت باعث غفلت می‌شود و گاهی ممکن است نسبت به عمق فرهنگ اسلامی اطلاع لازم را نداشته باشیم لذا باید به عمق فرهنگ دینی برسیم در غیر این صورت سطحی‌نگری آفت دین‌شناسی است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آنچه اهل بیت و قرآن از ما خواسته، فهم عمیق و چندلایه از دین است؛ از مجالس، محافل و منبرهای امام حسین (ع) باید برای عمیق کردن فرهنگ اسلامی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: از هیات امنای مساجد و همه افرادی که در این شکوه و عظمت نقش دارند، انتظار داریم اولویت اول را بر منبر عالمانه، مومنانه و عمیق قرار دهند.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: این شور و احساسات باید در حواشی باشد زیرا شور و احساسات در محرم ما را گرم می‌کند اما پخته نمی‌کند.

وی افزود: سینه، زنجیر، روضه و گریه مردم مومن و متدین را گرم می‌کند اما پخته نمی‌کند اما منبر قوی، عالم متفقه در دین می‌تواند جان و دل ما را با فرهنگ اسلامی پخته کند.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه اصل هر شری، جهالت است گفت: جهالت ما جهالت لایه‌های اول نیست بلکه لایه‌ها زیرین است و باید جهالت را در این لایه‌ها از بین ببریم.

وی اظهار داشت: باید ریشه‌های جهالت را قطع و بین شور و احساسات، فرهنگ ناب اسلامی و رفتارهایی که در سطح جامعه، خانواده، اداره، دولت و ملت و همه دستگاه‌ها ایجاد می‌شود باید جهالت را از بین برد.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: دومین عامل غفلت، شهوات و غرایز است که با دانستن حل نمی‌شود  بنابراین باید در این زمینه همه ما تمرین‌های لازم را با آگاهی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اینها در کمین هستند و اگر لحظه‌ای غفلت کنیم هجوم می‌کنند زیرا نفس پیوسته امر بر بدی می‌کند و شیطان به دنبال جهنمی شدن انسان است.

نماز ظهر عاشورا در استان خراسان جنوبی اقامه شداجتماع بزرگ عاشورای حسینی در کردستان به روایت تصویرنماز ظهر عاشورا در سراسر استان چهارمحال و بختیاری اقامه شد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نباید اجازه دهیم منشا خطاها در درون ما نفوذ کند و سرجمع همه اینها فرهنگ مادی است، فرهنگ منحطی که امروز بر دنیا حاکم است فرهنگ نفاسی، شیطانی و ریاست‌طلبی است.

وی افزود: دشمن امروز شبانه‌روزی در فضای مجازی و حقیقی در تلاش است تا بی بند و باری، ابتذال، شهوات، نفسانیت و خصلت‌های شیطانی را در جامعه ما تزریق کند و باید مواظب باشیم و از خود و خانواده مراقبت کنیم.

انتها پیام/250/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه موقت بیرجند حجت الاسلام مختاری فرهنگ اسلامی فرهنگ حسینی امام حسین لایه ها اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدجواد امانی با اشاره به خیز تجار ایرانی برای ورود به بازار‌های جدید بیان کرد: برگزاری «ایران اکسپو۲۰۲۴» اهرمی برای تسهیل ورود تاجران به بازار‌های جدید است که موجب ارزآوری و توسعه صادرات می‌شود.

وی به مزایای نسبی خوزستان در حوزه تجارت اشاره و بیان کرد: برخی از این ظرفیت‌ها مورداستفاده و برخی دیگر مغفول مانده‌اند، سیاستگذاران باید کشور‌های مورد هدف صادرات را توسعه دهند.

امانی توسعه تجارت را نیازمند همکاری بخش‌های مختلف دولت دانست و گفت: دستگاه سیاست خارجی باید حضور بازرگانان و مسوولان سیاسی سایر کشور‌ها در نمایشگاه‌های ایرانی را تسهیل و ارتباط بین بازرگانان ایرانی و خارجی را فراهم کند که این امر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران محقق می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اهواز تداوم برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) در حوزه تجارت خارجی کشور را موثر دانست و اظهارکرد: این نمایشگاه، می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری موثر باشد البته باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر صادرات می‌توان از طریق انتقال تکنولوژی، صدور خدمات فنی و مهندسی و ترانزیت نیز ارزآوری کرد.

امانی به دستاورد‌های پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در اردیبهشت ماه سال گذشته در حوزه صادرات غیرنفتی اشاره و خاطرنشان کرد: باید به دنبال تثبیت مقاصد صادراتی موجود و پیدا کردن مقاصد صادراتی جدید باشیم؛ کشور‌های آفریقا، آمریکای لاتین، آسیای شرق و کشور‌های همسایه از جمله مناطق هدف صادراتی ما هستند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز به ظرفیت‌های موجود در زمینه حمل‌ونقل، انرژی و دانش‌بنیان اشاره و بیان کرد: برای دستیابی به بازار‌های جدید و توسعه تجاری نیازمند برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ هستیم تا به اهداف موردنظر دست یابیم.

وی گفت: برای توسعه بازار باید مسیر مشخصی طی شود و برای تحقق این امر در مرحله اول وزارت امور خارجه، مقامات وزارتخانه‌های اقتصادی و سایر بخش‌های مربوطه باید شرایط حضور بازرگانان ایرانی در کشور‌های هدف را فراهم کنند و گفتگو‌های ۲ یا چندجانبه و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در حوزه کاهش تعرفه‌ها و تسهیل تجارت مدنظر قرار گیرد.

امانی ایجاد سخت‌افزار‌ها و نهاد‌های مناسب در کشور‌های هدف صادراتی را نیز ضروری دانست و ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ها، حضور رایزنان اقتصادی و بازرگانی در کشور‌های هدف و فعالیت هر چه بیشتر وزارت امورخارجه در جهت توسعه بازار‌های صادراتی ایران، از جمله این زیرساخت هاست.

رییس اتاق بازرگانی اهواز بر ضرورت همکاری دولت و اتاق‌های بازرگانی به عنوان مشاور برای شناخت درست بازرگانان از نیاز‌های بازار هدف تاکید کرد و گفت: باوجود اینکه در مراحل اولیه توسعه بازار نقش دولت اهمیت بیشتری دارد، اما در ادامه به مرور بخش خصوصی باید جایگزین دولت شودکه اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در نقش نهاد واسط با فراهم‌کردن اطلاعات، ایجاد روابط با نهاد‌ها و بنگاه‌های کشور‌های مقصد و ارائه مشاوره به کسب و کار‌ها و بازرگانان ایرانی فرآیند توسعه بازار را تسهیل کنند.

امانی اضافه کرد: با تداوم این روند، بازرگانان با نیاز‌های کشور مقصد آشنا شده و بر اساس مزیت نسبی اقتصاد ایران، کالایی را که قابلیت و استاندارد صادراتی دارد را از تولیدکنندگان داخلی تقاضا می‌کنند تا کالای موردنظر را به دیگر کشور‌ها صادر کنند و عرضه بر مبنای تقاضای بازار باشد.

دیگر خبرها

  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند