Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون وزیر صمت با اشاره به ممنوعیت عرضه کالا‌های بدون شناسه در پنج گروه کالایی گفت: تعداد شناسه‌های رهگیری از 80 میلیون کد که در ابتدای طرح وجود داشت به 224 میلیون کد رهگیری شناسه افزایش پیدا کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت صمت: آقای محمد مهدی برادران با اشاره به ممنوعیت عرضه کالا‌های بدون شناسه در پنج گروه کالایی، افزود: 55 قلم کالا که پنج گروه آن از گذشته در مجموعه این طرح قرار گرفته بود مجدداً پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کد‌های شناسه‌ای که تاکنون صادر شده، با لحاظ لاستیک، کمک فنر و باتری و همچنین 53 گروهی که امروز نیز به آن اضافه می‌شود، در مجموع به 124 هزار قلم رسیده است.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در حوزه تعداد شناسه‌های رهگیری نیز از تعداد 80 میلیون کد رهگیری شناسه که در ابتدای طرح وجود داشت، به 224 میلیون کد رهگیری شناسه افزایش پیدا کرده است که این مهم نشان دهنده موفق آمیز بودن این طرح است.
 برادران با تشکر از همراهی همه تولیدکنندگان و شبکه‌های فروش و همچنین مجموعه عرضه کنندگان، افزود: از امروز کالا‌هایی که منشأ قانونی دارند باید عرضه آن‌ها توسط تولید کنندگان و وارد کنندگان با کد رهگیری انجام شود.  
وی اضافه کرد: اگر محرز باشد که کالایی قاچاق است یا دارای کیفیت نیست، باید توزیع‌کنندگان آن‌ها را از عرضه خارج کنند چرا که عرضه آن تخلف محرز محسوب می‌شود.
 برادران گفت: فرصتی که برای اصناف گذاشته‌ایم فقط شامل شناسه‌های اظهاری موقتی می‌شود که ویژه کالا‌های خواهد بود که منشا آن‌ها مشخص نیست.
 وی افزود: علاوه بر قطعات یدکی خودرو، قبلاً در حوزه لوازم خانگی نیز این فرصت قانوتی را داده بودیم که از امروز تشدید می‌شود و در حوزه‌های دیگر نظیر محصولات دخانی و شایر محصولاتی که اعلام کرده بودیم، عرضه می‌شود.
 معاون صنایع عمومی وزارت صنعت یادآور شد: امروز 53 گروه کالایی جدید را به حوزه قطعات یدکی خودرو اضافه کرده ایم.
 وی گفت: در جلسه‌ای که با اتاق اصناف برگزار کردیم برای اینکه که احساس نشود کار مشارکتی نیست و در تقابل با اصناف است، ابتدا مدیریت این کار را با خود بازرسی اصناف آغاز کردیم و فرصت قانونی در قالب شناسه موقت اظهاری اعلام کردیم.
 معاون وزیر صمت ادامه داد: نظارت‌های ما در حوزه کالا‌های قاچاق و تقلبی تشدید شده است که اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ممنوعیت میلیون کد کد رهگیری پنج گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل