Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@09:10:22 GMT

احتمال سقوط بیت کوین به ۱۳ هزار دلار؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۸۷۰۹

احتمال سقوط بیت کوین به ۱۳ هزار دلار؟

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲، قیمت بیت‌کوین با سقوط به ۲۰ هزار و ۸۰ دلار، به پایین ترین سطح خود از اواسط دسامبر رسید. تعداد زیادی از حامیان کریپتو در حال بحث در مورد این موضوع هستند که این سقوط بازار پایین‌ترین سطح آن است یا این ریزش منجر به ضررهای بیشتر خواهد شد.

در زمان نوشتن این گزارش، بیت‌کوین در حال حاضر از بالاترین سطح قیمتی خود یعنی ۶۹ هزار دلار، ۷۰ درصد افت را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا بیت کوین این بار بیش از ۸۰ درصد سقوط خواهد کرد؟

از آنجا که بیت‌کوین در طول ۱۴ روز گذشته ۳۵ درصد از ارزش خود را از دست داده، اقتصاد کریپتو چند هفته سختی را پشت سر گذاشته است. در طول چند روز گذشته ضررهای زیادی وجود داشته و روز دوشنبه صدها هزار تریدر رمزارز به ارزش حدود ۱.۳ میلیارد دلار لیکویید شدند.

دو روز بعد، بیت کوین به حداقل ۲۰۰۸۰ دلار در هر بیت کوین سقوط کرد و آخرین باری که بیت کوین با این قیمت معامله شد، ۱۷ ماه پیش در اواسط دسامبر ۲۰۲۰ بود.

با ارزش فعلی دلار، بیت‌کوین از بالاترین سطح خود یعنی ۶۹ هزار دلار که در نوامبر ۲۰۲۱ به آن دست یافته بود، اکنون ۷۰ درصد افت را تجربه کرده است. در طول دوره‌های صعودی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، بیت‌کوین (BTC) بیش از ۸۰ درصد از اوج قیمتی قبلی خود افت کرد.

به عنوان مثال، پس از قیمت بالای بیت‌کوین در سال ۲۰۱۳ که حدود هزار و ۱۲۷ دلار در هر واحد بود، تا سال ۲۰۱۵ این رمزارز با کاهش ۸۲ درصدی به ۲۰۰ دلار رسید.

طبق توییت بنیانگذار Coingecko.com، بابی اونگ، در سال ۲۰۱۷، بیت کوین به ۱۹ هزار و ۴۲۳ دلار در هر واحد جهش کرد اما در سال ۲۰۱۸ قیمت آن به ۳ هزار و ۲۱۷ دلار کاهش یافت که ۸۳ درصد کمتر از بالاترین قیمت آن بود.

یکی از بنیانگذاران Coingecko توضیح داد که اتریوم در چرخه قیمتی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، سقوط ۹۴ درصدی را تجربه کرده است. در زمان نوشتن این گزارش، قیمت اتریوم ۷۵.۴ درصد پایین‌تر از بالاترین سطح آن یعنی ۴ هزار و ۸۱۵ دلار است که در نوامبر ۲۰۲۱ به آن دست یافته بود.

البته، گمانه زنی ها و تئوری های زیادی در مورد اینکه آیا قیمت بیت کوین بیش از این کاهش خواهد یافت یا خیر وجود دارد. افت ۸۰ درصدی بیت‌کوین از بالاترین سطح آن در سال ۲۰۲۱، تقریبا قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ دلار خواهد بود.

همچنین اگر اتریوم سقوط ۹۰ درصدی قیمت از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۱ را تجربه کند، به ۴۸۸ دلار خواهد رسید. برخی نیز پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین به ۱۲ هزار دلار و اتریوم به ۳۶۰ دلار افت خواهد کرد.

ریزش قیمت بیت‌کوین به زیر کانال ۱۹ هزار دلار، اوج قیمتی پیش از هاوینگ را از بین می‌برد، ماینرهای بیت‌کوین را دچار چالش می‌کند و مشکلات مربوط به اقتصاد کلان همچنان بازارهای جهانی را متزلزل می کند.

تاکنون، از زمان اوج قیمتی ATH اقتصاد کریپتو در سال گذشته، بیش از ۲ تریلیون دلار ارزش از اکوسیستم کریپتو خارج شده است. معامله گران همچنین نگران هاوینگ بعدی هستند، زیرا زمانی که ماینرها تنها ۳.۱۲۵ بیت‌کوین به ازای پیدا کردن هر بلاک به دست بیاورند، قیمت ها باید بسیار بالاتر باشد.

سقوط به زیر ۱۹ هزار دلار به ازای هر بیت کوین، بالاترین قیمت قبل از هاوینگ قبلی را از بین می برد. علاوه بر این، با استفاده از نرخ فعلی مبادله بیت‌کوین و ۰.۱۲ دلار به ازای هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت)، تنها هفت دستگاه ماینینگ ASIC شاهد سود ثابتی هستند.

همه این نشانه‌ها و هزاران کارمند کریپتو که در چند هفته گذشته اخراج شدند، مسلماً نشان می‌دهند که این بازار قطعاً نزولی است. این سوال باقی می ماند که آیا کاهش بیش از ۸۰ درصد در این چرخه انجام می شود یا خیر و این روند نزولی چقدر طول خواهد کشید.

همچنین از طرفی، فاجعه‌های اقتصاد کلان و نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم، افزایش نرخ‌های بانک‌های مرکزی و جنگ فعلی بین اوکراین و روسیه وجود دارد.

لازم است اشاره شود زمانی که آمریکایی‌ها و شهروندان سایر کشورها بسته‌های حمایتی دریافت می‌کردند، بیت‌کوین به بالاترین سطح خود رسید. در حالی که بیت کوین و بازار کریپتو پیش از این هرگز اقتصاد قرنطینه کووید-۱۹ را تجربه نکرده بود، اقتصاد کریپتو نیز در شرایط فعلی هرگز آزمایش نشده است.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر بیت کوین اخبار ارز دیجیتال اخبار مرتبط پشیمانی ایلان ماسک از فروش بیت کوین! ۱۴۰۱/۵/۱۷ قیمت بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلاری ۱۴۰۱/۵/۱۵ قانون گذاری رمزارزها دغدغه یک صرافی نیست اما او ام پی فینکس این دغدغه را داشت ۱۴۰۱/۵/۱۳ قیمت بیت کوین همچنان در کانال ۲۲ هزار دلاری ۱۴۰۱/۵/۱۲ اتریوم جایگاه بیت کوین را می گیرد؟ ۱۴۰۱/۵/۱۱ افت قیمت بیت کوین به کانال ۲۲ هزار دلاری ۱۴۰۱/۵/۱۱ آخرین ویدیو ها اشک های مرحومه آزاده نامداری برای امام حسین (ع) + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۵۵ ماجرای عجیب سفر نفیسه روشن به کربلا + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۳۳ امیر مقاره درحال پخش کردن نذری محرم + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۰۴ نماز ظهر عاشورا با حضور زائران در جوار امام هشتم(ع) + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۴:۴۶ لحظه ریزش سنگ های غول پیکر در دامنه دماوند + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۱:۵۹ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۸:۵۰ بهترین زمان برای بارداری دوم و سوم ۱۸:۵۰ باقری به تهران باز می‌گردد ۱۸:۴۲ دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا: مذاکرات به اتمام رسید ۱۸:۳۳ روش های دقیق برای پایین آوردن تب کودکان ۱۸:۲۷ اعمال شب شام غریبان حسینی / وقایع غم انگیز در غروب عاشورا ۱۸:۲۰ علائم آبله میمونی چیست؟ ۱۸:۱۷ جریمه سه میلیاردی خشکاندن درختان یکی از خیابان های نیاوران ۱۸:۰۶ مردان مردادی در عشق چگونه اند؟ ۱۸:۰۰ قیمت یخچال فریزر هیمالیا (جدول) ۱۷:۴۱ راه حل برای حشره نذاشتن برنج + مقابله با آن ۱۷:۲۸ ۹ عاملی که انسان را به موفقیت می رساند ۱۷:۱۲ زعفران را دم کنیم یا با یخ خوشرنگ می شود؟ ۱۷:۱۲ تحول عظیم خودروهای مرسدس بنز در راه است ۱۶:۵۶ می خوای گذشته تلخت و فراموش کنی، این ۵ نکته رو یاد بگیر ۱۶:۴۵ بلیط ١٧٠ میلیونی برای پرواز تهران چین ۱۶:۳۳ دانلود مداحی و نوحه شب شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۱۶:۲۲ ارزان ترین خانه های تهران در پنج سال، ٨٠٠ درصد گران شدند ۱۶:۱۴ ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی؛ ثروت داریم ولی ابزار استفاده از آن را نه! ۱۶:۰۲ تصادف پراید با خرس در خراسان شمالی ۱۵:۵۴ جاده چالوس یک طرفه شد ۱۵:۴۵ هجوم مارهای سمی به ساحل چالوس و نوشهر / مردم از شنا در دریا پرهیز کنند ۱۵:۳۹ کشف سیاهچاله ای با جرم یک میلیون برابر بیشتر از خورشید ۱۵:۳۵ بهترین و بدترین سن طلاق برای کودکان و نحوه کمک کردن به آنها ۱۵:۲۶ وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در خوزستان از امروز ۱۵:۲۳ ستاره تیم ملی ایران یوفا را به وجد آورد + عکس ۱۵:۰۹ ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ۱۵:۰۵ تعزیه خوان های تکیه دولت ناصرالدین شاه چقدر دستمزد می گرفتند؟ ۱۵:۰۳ روند فعلی بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟ ۱۴:۵۲ آموزش ترم آینده به صورت قطعی حضوری خواهد بود ۱۴:۴۶ نماز ظهر عاشورا با حضور زائران در جوار امام هشتم(ع) + فیلم ۱۴:۳۰ پاسخ به یک اشتباه تاریخی / چه کسی سر مبارک امام حسین(ع) را از بدنش جدا کرد؟ ۱۴:۲۸ آخرین آمار کرونا در ایران / ۵۴ نفر فوت شدند ۱۴:۱۸ گرما چگونه بر سطح قند خون اثرگذار است؟ ۱۴:۱۲ آیا اولویت اینستاگرام تولید محتوای ویدیویی می شود؟ ۱۴:۰۵ بیت کوین ٢۴هزار دلاری شد ۱۴:۰۲ حافظه فوتبالیتون چطوره؟ / می تونید بگید این بازی چند چند شد؟ ۱۴:۰۲ رقیب اینستاگرام در مسیر محبوبیت ۱۳:۵۱ توییتر آسیب پذیری اخیر این پلتفرم را تأیید کرد ۱۳:۴۲ خاموشی برج میلاد در شامگاه شام غریبان شهدای کربلا ۱۳:۳۱ نشانه مردی که به زن خود اهمیت می دهد ۱۳:۱۳ واکنش بایدن به قتل‌‌ های هدفمند مسلمانان در یک ایالت آمریکا ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران دوشنبه هفدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶ این میوه‌ ها خون ساز هستند ۱۲:۳۱ تشدید نقرس باعث افزایش خطر حمله قلبی می شود ۱۲:۱۶ در ماه های آینده، بعید است تورمی چون خرداد داشته باشیم / تورم احتمالا بین ۳۰ تا ۴۰درصد ۱۲:۰۵ سیل ویرانگر، پایه های صندوق بیمه خسارت های طبیعی را محکم می کند ۱۱:۵۵ وضعیت ترافیکی تهران در روز عاشورا ۱۱:۴۳ مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب ۱۱:۴۱ عاشورای حسینی در قلب نیویورک + فیلم ۱۱:۳۵ کوتاه تر شدن روز چه تاثیرات مخربی بر روی زمین می گذارد؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین اخبار ارز دیجیتال بالاترین سطح قیمت بیت کوین ارز دیجیتال بیت کوین بیت کوین بیت کوین هزار دلاری هزار دلار فیلم ۱۴ ۸۰ درصد سطح خود ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط

هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۳۶ تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش ۴۲۶ هزار تومانی، در کانال جدید قرار گرفت و به قیمت ۴۱ میلیون و ۹۸۳ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۸ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان

سکه امامی

۴۱ میلیون و ۹۸۳ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۳۸.۱۲ دلار

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا ، قیمت دلار سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد