Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا،  نیما بصیری طهرانی با بیان اینکه اظهار نظر کردن در شرایط فعلی درباره افزایش نرخ مواد سلولزی برای تولیدکنندگان گران تمام می‌شود، گفت:  در حال حاضر سازمان حمایت قیمت‌های مواد سلولزی را دستوری ثابت نگه داشتند از این رو تولید برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان باهدف کسب درآمد و سود اقدام به تولید می کنند؛ اگر تولید برای تولیدکننده توجیه اقتصادی نداشته باشد انگیزه تولید را از دست می‌دهد همچنین با تولیدکنندگان در صورت کسب سود می‌توانند هزینه‌های جانبی از جمله دستمزد کارگر و حامل‌های انرژی را بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال اقتصادی دلیل کمبود دستمال کاغذی و پوشاک در بازار را به غیراقتصادی بودن تولید این محصولات در کشور نسبت داد و افزود: تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه با چالش‌های جدی درگیر هستند و همچنین بعد از فروش کالا خریداران به موقع پول  پرداخت نمی‌کنند.  

بصیری با انتقاد از سیاست کنترل دستوری قیمت‌ها، تصریح کرد: تجربه نشان داده است اقتصاد دستوری در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند نتیجه بخش باشد و در درازمدت منتج به شکست خواهد شد.

اتاق بازرگانی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید در شرایط آرام مواد اولیه را تهیه و بعد از تولید بتوانند با حاشیه سود مطمئن کالای تولیدی را عرضه کنند، گفت: تولیدکنندگان خواهان نوسان در بازار نیستند ممکن است نوسان‌هایی قیمتی سود لحظه‌ای عاید آنها شود و آنها خواهان حاشیه سود امن و یکنواخت هستند و کسب سود از حاشیه خرید مواد اولیه چندان برای آنها جذاب نیست.

 نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران به مادران توصیه کرد که پوشاک مورد نیاز کودک‌شان را از فروشگاه زنجیره‌ای تامین کنند چراکه این فروشگاه‌های تخفیف‌هایی برای خریداران در نظر می‌گیرند و همچنین مادران تا آنجا که امکان دارد برای کاهش هزینه‌های خانواده زودتر کودشان را پوشاک بگیرند.

وی با اشاره به نبود سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در تامین مواد اولیه خاطر نشان کرد: ثبات در برنامه‌ریزی برای خرید مواد اولیه نداریم و این نبود برنامه در شرایط تحریم نمود بیشتری پیدا کرده است؛ به عنوان مثال از شیلی باید پودر جاذب و خمیر وارد شود این کالا سه ماه روی دریا می ماند تا یک کشتی حاضر شود این محموله را به ایران بیاورد.

به گفته عضو هیأت رییسه انجمن سلولزی بهداشتی ایران: تحریم‌ها نقش خود را در معیشت مردم گذاشته است و سفره مردم را کوچک کرده است.

بصیری با بیان اینکه بیش از 50 درصد مواد پوشاک و حتی چسب دور آن وارداتی است، اذعان کرد: در روند تولید پودر جذاب نقش مهمی را ایفا می‌کند که این کالا وارداتی است و لایه‌های بیرونی و اسپاندکس پوشاک داخل کشور تولید می‌شود.

منبع: ایلنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر محصولات سلولزی اخبار صنعت اخبار مرتبط شیوه جدید افزایش قیمت کالا‌ها اعلام شد ۱۴۰۱/۴/۳۱ آیا روابط اقتصادی با عربستان بهبود می یابد؟ ۱۴۰۱/۴/۳۰ افزایش قیمت دستمال کاغذی و‌ پوشاک با مصوبه ستاد تنظیم بازار ۱۴۰۱/۴/۲۹ یک هفته مهلت دارید کولر آبی های غیرمجاز رو جمع کنید ۱۴۰۱/۴/۲۵ امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین صحت ندارد ۱۴۰۱/۴/۲۵ محصولات سلولزی باز هم گران شد ۱۴۰۰/۲/۱۵ آخرین ویدیو ها اشک های مرحومه آزاده نامداری برای امام حسین (ع) + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۵۵ ماجرای عجیب سفر نفیسه روشن به کربلا + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۳۳ امیر مقاره درحال پخش کردن نذری محرم + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۰۴ نماز ظهر عاشورا با حضور زائران در جوار امام هشتم(ع) + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۴:۴۶ لحظه ریزش سنگ های غول پیکر در دامنه دماوند + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۱:۵۹ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۹:۵۳ ست کردن کفش و لباس؛ تضمین کننده جذابیت مردان ۱۹:۳۸ چه کسانی به آینه نگاه نمی‌کنند؟ ۱۹:۱۶ با این روش ها بوی سیر و پیاز را از دهان ببرید ۱۹:۰۹ زنانی که مردان را فراری می دهند، بشناسید ۱۹:۰۰ احتمال سقوط بیت کوین به ۱۳ هزار دلار؟ ۱۸:۵۰ بهترین زمان برای بارداری دوم و سوم ۱۸:۵۰ باقری به تهران باز می‌گردد ۱۸:۴۲ دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا: مذاکرات به اتمام رسید ۱۸:۳۳ روش های دقیق برای پایین آوردن تب کودکان ۱۸:۲۷ اعمال شب شام غریبان حسینی / وقایع غم انگیز در غروب عاشورا ۱۸:۲۰ علائم آبله میمونی چیست؟ ۱۸:۱۷ جریمه سه میلیاردی خشکاندن درختان یکی از خیابان های نیاوران ۱۸:۰۶ مردان مردادی در عشق چگونه اند؟ ۱۸:۰۰ قیمت یخچال فریزر هیمالیا (جدول) ۱۷:۴۱ راه حل برای حشره نذاشتن برنج + مقابله با آن ۱۷:۲۸ ۹ عاملی که انسان را به موفقیت می رساند ۱۷:۱۲ زعفران را دم کنیم یا با یخ خوشرنگ می شود؟ ۱۷:۱۲ تحول عظیم خودروهای مرسدس بنز در راه است ۱۶:۵۶ می خوای گذشته تلخت و فراموش کنی، این ۵ نکته رو یاد بگیر ۱۶:۴۵ بلیط ١٧٠ میلیونی برای پرواز تهران چین ۱۶:۳۳ دانلود مداحی و نوحه شب شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۱۶:۲۲ ارزان ترین خانه های تهران در پنج سال، ٨٠٠ درصد گران شدند ۱۶:۱۴ ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی؛ ثروت داریم ولی ابزار استفاده از آن را نه! ۱۶:۰۲ تصادف پراید با خرس در خراسان شمالی ۱۵:۵۴ جاده چالوس یک طرفه شد ۱۵:۴۵ هجوم مارهای سمی به ساحل چالوس و نوشهر / مردم از شنا در دریا پرهیز کنند ۱۵:۳۹ کشف سیاهچاله ای با جرم یک میلیون برابر بیشتر از خورشید ۱۵:۳۵ بهترین و بدترین سن طلاق برای کودکان و نحوه کمک کردن به آنها ۱۵:۲۶ وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در خوزستان از امروز ۱۵:۲۳ ستاره تیم ملی ایران یوفا را به وجد آورد + عکس ۱۵:۰۹ ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ۱۵:۰۵ تعزیه خوان های تکیه دولت ناصرالدین شاه چقدر دستمزد می گرفتند؟ ۱۵:۰۳ روند فعلی بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟ ۱۴:۵۲ آموزش ترم آینده به صورت قطعی حضوری خواهد بود ۱۴:۴۶ نماز ظهر عاشورا با حضور زائران در جوار امام هشتم(ع) + فیلم ۱۴:۳۰ پاسخ به یک اشتباه تاریخی / چه کسی سر مبارک امام حسین(ع) را از بدنش جدا کرد؟ ۱۴:۲۸ آخرین آمار کرونا در ایران / ۵۴ نفر فوت شدند ۱۴:۱۸ گرما چگونه بر سطح قند خون اثرگذار است؟ ۱۴:۱۲ آیا اولویت اینستاگرام تولید محتوای ویدیویی می شود؟ ۱۴:۰۵ بیت کوین ٢۴هزار دلاری شد ۱۴:۰۲ حافظه فوتبالیتون چطوره؟ / می تونید بگید این بازی چند چند شد؟ ۱۴:۰۲ رقیب اینستاگرام در مسیر محبوبیت ۱۳:۵۱ توییتر آسیب پذیری اخیر این پلتفرم را تأیید کرد ۱۳:۴۲ خاموشی برج میلاد در شامگاه شام غریبان شهدای کربلا ۱۳:۳۱ نشانه مردی که به زن خود اهمیت می دهد ۱۳:۱۳ واکنش بایدن به قتل‌‌ های هدفمند مسلمانان در یک ایالت آمریکا ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران دوشنبه هفدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶ این میوه‌ ها خون ساز هستند ۱۲:۳۱ تشدید نقرس باعث افزایش خطر حمله قلبی می شود ۱۲:۱۶ در ماه های آینده، بعید است تورمی چون خرداد داشته باشیم / تورم احتمالا بین ۳۰ تا ۴۰درصد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محصولات سلولزی اخبار صنعت مواد اولیه بیت کوین فیلم ۱۴ ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

آیت‌الله رسول فلاحتی در ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان گیلان با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر اظهار داشت: عمده اقلام و لوازم زندگی مردمان جامعه محصول کار و تلاش کارگر است و زندگی همه‌ مردم به‌ کار و کارگر آمیخته است به همین‌خاطر باید به این بخش توجه ویژه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به بوسه پیامبر(ص) بر دست کارگر تصریح کرد: همه انبیاء الهی به نوعی‌ کارگر و تولیدکننده و مولد بودند

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهش تولید افزود: تقویت و رشد تولید با تولیدِ ثروت، رفاه، آسایش روحی و روانی برای مردم، تقویت صادرات و اشتغال و رفع تنگناها همراه خواهد بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز میدان تقاضای زیادی برای تولیدات ایرانی وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کرد تصریح کرد: اکثر کشورهای آمریکای لاتین امروز طالب تولیدات ایرانی در عرصه‌های گوناگون هستند از سوی دیگر، کشورهایی نظیر ترکیه، سوریه و عراق نیز بهترین میدان برای عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران در خدمات مهندسی و عرصه سدسازی حرف برای‌ گفتن دارد خاطرنشان کرد: با افزایش میزان تقاضا در داخل و خارج، تولیدکننده هم روحیه می‌گیرد چراکه تولیدکنندگان ما به بازارِ خوب نیاز دارند و این توان را دارند که ضمن تامین نیاز داخلی، تقاضاهای خارج را هم اقناع کنند البته هنوز واردات بعضی کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی بلای جان تولیدکنندگان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت برآورد‌ میزان نیاز داخلی در عرصه‌های مختلف عنوان‌ کرد: الان ۲۸۷ هزار هکتار شالیزار داریم اما هنوز برآورد دقیقی درباره اینکه چقدر پاسخگوی نیاز داخلی است، انجام نشده است؛ تولیدکنندگان ما هم اگر میزان نیاز داخل را بدانند و‌ از سوی مسئولان حمایت شوند، تلاش بیشتری در راستای جهش تولید خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی احیای شرکت‌ها و صنایع خرد و کلان تعطیل و نیمه‌تعطیل کشور را از اقدامات خوب دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات خانه‌نشین شدند می‌توانند به عرصه تولید بازگردند و آثار مثبت احیای این شرکت‌ها بیش از سرمایه‌گذاری‌های جدید است و با ایجاد ایمنی و امنیت و امید نیز همراه خواهد بود.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالاهای مصرفی خاطرنشان کرد: باید توازن‌ میان عرضه کالاهای مصرفی و دستمزد ایجاد شود از طرفی بخش اعظم کسانی که از تولیدات ما استفاده می‌کنند واسطه‌گران و دلالان و..‌. هستند که باید جلوگیری کرد.

وی یکی دیگر از بلاهای اجتماعی را عدم نظارت در ایجاد توازن عرضه و تقاضا دانست و بیان کرد: رهبری مسئله امنیت شغلی را مطرح کردند؛ امنیت شغلی به معنای پشت میزنشینی و... نیست البته در این عرصه، کارفرما و مدیران هم قدری تقصیر دارند؛ کسانی‌که کارگر جذب می‌کنند اما ۸۹ روزه؛ معنایش چیست؟ این اقدام، نا آرامی فکری برای کارگر به‌دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امنیت شغلی یعنی کارگر احساس کند کارفرما به او توجه دارد افزود: متولیان باید پای درد و دل کارگر بنشینند و‌ میزان رضایتمدی آنان از شرکتی که در حال کار هستند را جویا شوند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاکیدات رهبری درباره ارتباط صنعت با مدارس و دانشگاه خاطرنشان کرد:  دانش‌آموز پس از دیپلم باید مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را داشته باشد.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم جدی گرفتن نظارت بر همه بخش‌ها، آثار منفی بی‌نظارتی را متذکر شد و بیان کرد: بعضی از مدیران از بین کسانی انتخاب شوند که فضای کارگری، تلخی و شیرینی‌ها و سختی‌های این حوزه را تجربه کرده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و پشتیبانی مدیران از سوی حاکمیت عنوان کرد: مدیر اگر دارای قدرت اراده و خلاقیت و‌ پشتیبانی از بیرون نباشد نمی‌تواند ایده‌ها و خلاقیت خود را جامه عمل بپوشاند؛ مدیر باید هدایت و‌ حمایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند