Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@21:47:45 GMT

قلع‌ و قمع ۱۳۰ ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۸۹۳۲

قلع‌ و قمع ۱۳۰ ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه

استاندار تهران بخشی از مشکلات و خسارات سیل در تهران را ناشی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز عنوان کرد و از قلع‌ و قمع ۱۳۰ ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری درباره حوادث غیرمترقبه و مقابله سریع با آن اظهار کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز باید به‌شدت کنترل شود و در دولت سیزدهم روی این موضوع حساسیت جدی داشته‌ایم به‌طوری‌که در ده ماه اخیر حتی یک مورد ساخت‌وساز غیرمجاز هم نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، با بیان اینکه در شهرستان دماوند و بخش رودهن چند ماه قبل ۱۳۰ ساختمان غیرمجازی که در حریم بستر رودخانه ساخته شده بود را قلع‌وقمع کردیم و به همین جهت نیز در سیل اخیر کمترین تلفات را در این شهرستان داشتیم، درباره اقدامات انجام شده پس از سیل اخیر، ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت درگیر سیل و مسائل مرتبط با آن بودیم. اقداماتی را به‌صورت طبیعی مجموعه استانداری و ستاد بحران برای حل مسائل پس از وقوع سیل باید انجام دهند که بر اساس وظیفه، آن‌ها را آغاز کرده‌ایم که شامل فرایند پاک‌سازی مناطق سیل‌زده و اصلاح و بهسازی می‌شود.

استاندار تهران همچنین درباره مقابله و پیشگیری از وقوع سیل و آسیب‌زدن بارش‌های باران تصریح کرد: بخشی از خساراتی که از سیل مشاهده می‌کنیم ناشی از غفلت‌هایی است که در طول سالیان متمادی توسط دستگاه‌های اجرایی است. البته این بدان معنا نیست که اگر همه تدابیر و تمهیدات را درست انجام دهیم، سیل خسارتی نمی‌زند، زیرا ممکن است شدت سیل به حدی باشد که آسیب‌زننده باشد.

منصوری با تأکید بر اینکه باید به هشدارها در مواقع خطر توجه شود، گفت: در سیل اخیر از روزهای قبل رسانه‌ها درباره بارندگی شدید اعلام آماده‌باش کرده بودند. در بعضی از مناطق این توصیه‌ها را جدی گرفته بودند و در برخی از مناطق دیگر کمتر نسبت به این موضوع توجه شده بود و در نتیجه خسارت‌ها در این نواحی بیشتر شده بود.

وی به پوشش گیاهی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصول آبخیزداری اشاره و اظهار کرد: در کشور به دلیل محدودیت‌های منابع، کمتر به مسائل مهمی از جمله آبخیزداری و احداث سیل‌بندها پرداخته‌ایم که البته باید به‌عنوان دولت آنها را در دستور کار قرار دهیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: استاندار تهران ساختمان غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : این تعداد حلقه چاه غیرمجاز که تنها ۱۲۰ حلقه از آنها در طول ۲ روز مسدود شد با همکاری گروه‌های گشت و بازرسی و پس از اخذ دستور قضایی در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد چاه غیرمجاز مسدود شده، ۱۳۵ حلقه در مجاورت چاه‌های آب شرب شهر کرمانشاه واقع شده بودند افزود: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز از برداشت بی رویه حدود ۱۵ میلیون متر مکعب آب‌های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته به منظور جلوگیری از برداشت بیش از اندازه آب‌های زیرزمینی، تعداد ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند نیز برروی چاه‌های مجاز استان نصب شد که با نصب آن از برداشت بی رویه سالانه ۷.۵ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد.

فرهادی با بیان اینکه امسال انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان به ویژه در شهرستان صحنه با جدیت ادامه خواهد داشت گفت: پیش بینی شده است حدود ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز امسال در استان شناسایی و مسدود شود که از این تعداد ۲۰۰ حلقه چاه در شهرستان صحنه خواهد بود.

وی در زمینه لایروبی رودخانه‌های استان برای جلوگیری از بروز سیلاب‌های احتمالی در استان نیز اضافه کرد: در سال گذشته به حجم یک میلیون متر مکعب از مسیر رودخانه‌های استان به ویژه در ۳۰ نقطه حادثه خیز کار لایروبی انجام گرفت.

فرهادی با بیان اینکه در همین راستا برای لایروبی رودخانه اروند در قصرشیرین پیمانکار انتخاب و کار لایروبی آن نیز امسال به پایان خواهد رسید گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان برنامه منظمی را برای لایروبی رودخانه‌های سطح استان تدوین کرده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!