Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@12:28:11 GMT

حملات ترکیه به شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۹۰۸۳

حملات ترکیه به شمال سوریه

منابع سوری از ادامه حملات ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به مناطقی از شمال سوریه خبر دادند.

نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آنکارا بر دامنه حملات خود به شمال حسکه افزودند.

منابع سوری به سانا اعلام کردند: در راستای تشدید حملات ترکیه و گروههای مسلح وابسته به آن به مناطقی از سوریه،  بامداد امروز حومه شمالی حسکه، و  مناطق «الدرباسیه و ابوراسین» از سوی توپخانه ترکیه گلوله باران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن با توپخانه سنگین روستایی در غرب «الدرباسیه» در حومه حسکه را گلوله باران کردند که منجر به خسارت به تعدادی از منازل و اموال ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شد.

این حمله منجر به آواره شدن اهالی از روستای «جطل» به سمت روستاهای مجاور آن واقع در ریف شمالی حسکه شد.

توپخانه ارتش ترکیه همچنین مناطقی را  در شهرک «ابو راسین» در ریف شمال حسکه با توپخانه سنگین هدف قرار دادند.

از سوی دیگر یک منبع وابسته به پلیس حماه اعلام کرد: تروریستها از حومه ادلب حملات راکتی به شهرک جورین در منطقه «الغاب» در حومه شمال غربی حماه انجام دادند که بر اثر آن خساراتی به منازل وارد شد.

این درحالی است که در بیست و دوم ماه گذشته میلادی بر اثر حملات تروریستها به حومه شهر «سقیلبیه» و برخی روستاهای حومه شمال غربی حماه، دو نفر کشته و 5 نفر دیگر زخمی شده بود.

تحرک تروریست‌ها برای اقدام خطرناک

خبر دیگر از سوریه اینکه وزارت دفاع روسیه از برنامه ریزی عناصر گروه تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» وگروه های تروریستی برای تهیه یک ویدیو ساختگی درباره حمله هوایی به شهروندان در ادلب و وارد کردن اتهام به ارتش سوریه خبر داد.

«اولگ ژوراولف»  معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت که بر اساس اطلاعات رسیده به مرکز هماهنگی روسیه، اعضای تروریست های جبهه النصره با همکاری با موسوم به گروهک  کلاه سفید در حال انجام فیلم های برداری از حملات هوایی ساختگی به غیر نظامیان در منطقه «قطان» در ادلب هستند.

وی اشاره کرد که این فیلم ها با هدف متهم کردن نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه به انجام این حملات برای هدف قرار دادن تاسیسات و مردم غیرنظامی هستند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: حملات ترکیه وابسته به آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت

سی بی اس نیوز گزارش داد, یک پهپاد ام کیو ۹ریپر این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است. به اذعان این شبکه آمریکایی، انصارالله یمن از ماه نوامبر تاکنون دو فروند این نوع پهپاد را سرنگون کرده‌است.

به گفته سرویس تحقیقات کنگره، هر پهپاد ام کیو ۹ ریپر تقریباً ۳۰ میلیون دلار قیمت دارد.

 ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی