Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی فخاری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته حوالی ساعت ۱۰صبح گزارشی مبنی بر سقوط دو کوهنورد در یخچال بخار قله دماوند اعلام شد که بلافاصله  دو تیم امدادگر به محل حادثه اعزام شدند.

وی توضیح داد: تیم‌های اعزامی پس از پیمایش مسیری ۱۰ ساعته موفق به رسیدن به ارتفاع سه هزار و ۷۰۰ متری شدند ولی در نهایت به علت شرایط بد آب و هوایی و مسدود بودن مسیر، نتوانستند به ارتفاع بالاتر صعود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ادامه عملیات به صبح امروز موکول شد، بیان کرد:ساعت ۵ صبح تیم امدادی اعزامی به سمت محل حادثه حرکت کردند ولی با وجود تغییر چند باره به علت سیلاب شب گذشته و همچنین نامساعد بودن هوا موفق به صعود به ارتفاع چهار هزار و ۴۰۰ متری نشدند تا اینکه ادامه عملیات به فردا سه شنبه موکول شده است.

کوهنوردان از صعود به دماوند خودداری کنند

فخاری با بیان اینکه در تاریخ ۱۵ مرداد ماه امسال هم یک کوهنورد بر اثر سقوط سنگ در پناهگاه سوم دماوند جان خود را از دست داد، گفت: پس از این حادثه فدراسیون کوهنوردی صعود به قله دماوند را به علت شرایط نامناسب آب و هوایی و ریزش سنگ در ارتفاعات دماوند ممنوع کرده است.

وی گفت: متاسفانه با وجود ممنوعیت فدراسیون عده ای از کوهنوردان به صورت غیر قانونی و با وجود  بسته شدن مسیرهای اصلی ورود به دماوند افراد از بیراهه ها برای صعود به کوه استفاده می کنند.

دماوند با ۵۶۰۰ متر بلندترین قله‌ ایران  است و بیشترین صعود به این  قله نیز در ماه مرداد انجام می‌شود.

فدراسیون کوهنوردی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه با صدرو اطلاعیه ای اعلام کرد: نظر به محدودیت ظرفیت حضور کوهنوردان در مسیرهای چهارگانه کوه دماوند به ویژه مسیر جنوبی و باتوجه به تکمیل ظرفیت پناهگاه‌های بارگاه سوم جدید و قدیم، و باتوجه به خطر رانش و ریزش سنگ بدلیل بارندگی‌های اخیر، از تمامی علاقمندان کوهنوردی تقاضا می‌شود؛ برای جلوگیری از حوادث از ورود به این مناطق تا پایان مردادماه پرهیز کنند.

برچسب‌ها مازندران قله دماوند فدراسیون کوه نوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران قله دماوند فدراسیون کوه نوردی مازندران قله دماوند فدراسیون کوه نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از ۴ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۶۲۲۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۲۱۲ تیم عملیاتی، شامل ۸۳۸ امدادگر، در ۹۲ عملیات شرکت کردند، ۴۸۹ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۳۰۱ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۹۸ دستگاه چادر، ۹۴۴ تخته پتو، ۴۴۳ تخته موکت، ۳۷۶۱ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ بسته غذایی، ۱۱۹۶ قوطی کنسروجات، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور