Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توییتری خود از انجام شدن مذاکرات و لزوم تصمیم گیری سیاسی از سوی کشور‌های مذاکره کننده سخن گفت.

بورل در حساب توییتری خود با اشاره به مسأله مذاکره میان ایران و آمریکا نوشت: مذاکره کنندگان این روز‌ها از گفتگو‌ها و مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا برای تنظیم دقیق و بررسی اصلاحات فنی تعداد انگشت شماری از مسائل باقی مانده در متنی سخن می‌گویند که من در تاریخ ۲۱ ژوئیه، به عنوان «هماهنگ کننده توافق برجام» بر روی میز [مذاکرات]گذاشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل در ادامه نوشت: آنچه می‌بایست مورد مذاکره قرار بگیرد، در خصوص آن مذاکره شده و اکنون یک متن نهایی وجود دارد. هرچند، پشت هر موضوع فنی و هر پارگرافی [از متن توافق]یک تصمیم سیاسی نهفته است که بایستی در پایتخت‌های [کشور‌های مذاکره کننده]گرفته شود. در صورتی که پاسخ‌ها مثبت باشد، ما می‌توانیم این توافق را امضا کنیم.

پیشتر نیز: متن اتحادیه اروپا، تنها مبنایی است که می‌توان طبق آن توافق هسته‌ای با ایران را احیا کرد. وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شده بود:: آمریکا آماده است تا به توافقی سریع [با ایران]بر اساس پیشنهاد‌های اتحادیه اروپا دست یابد.

میخائیل اولیانوف نیز امروز در سخنانی در حساب توییتری خود گفته بود: هماهنگ کننده اتحادیه اروپا متن نهایی پیش نویس تصمیم گیری در زمینه احیای برجام را ارائه کرده است. شرکت کنندگان در مذاکرات وین اکنون نیاز دارند تا تصمیم بگیرند آیا این پیش نویس برای آن‌ها قابل قبول است یا خیر. در صورتی که [به این پیش نویس]اعتراضی نباشد، توافق هسته‌ای احیا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوزپ بورل اتحادیه اروپا توافق هسته ای اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات اخیر «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

زاخارووا در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام، اظهارات بورل را به منزله یک اعتراف بزرگ و راه حلی کامل برای تحقق صلح دانست.

زاخارووا اعلام کرد: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارایه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

گفتنی است روز گذشته «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تامین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل افزود: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من چگونگی پایان جنگ اوکراین را می‌دانم. می‌توان آن را تنها با توقف کمک‌ها طی ۲ هفته عملی کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

کد خبر 6096145

دیگر خبرها

  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان