Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز ثقل مراسم شام غریبام مشهدالرضا براساس سنتی دیرین، پیرامون حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بود که دوشنبه شب با حضور خادمان بارگاه منور رضوی و شماری از عزاداران برپا شد.

در این آیین جمعی از خادمان بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) پس از نماز مغرب و عشا در حالی که لاله‌های شمع در دست داشتند، از مقابل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهارراه شهدای مشهد حرکت خود را به سوی حرم مطهر رضوی آغاز کرده و در طول مسیر نیز مداحان به مدیحه‌سرایی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمان بارگاه منور رضوی پس از طی مسیر در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی گردهم آمده و مراسم عزاداری باشکوهی را با نوای مداحان برگزار کردند. این مراسم با حضور انبوه زائران و مجاوران با عنوان در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در نقاط دیگر مشهد، در حسینیه ها، تکیا و مساجد و خیمه های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) نیز عزاداران در شام غریبان آن حضرت (ع) شمع روشن کردند و عزای یاران را اقامه کردند.

رزمایش اسوه های صبر نیز با هدف اتحاد بانوان ولایتمدار در راستای اهداف قیام عاشورا همزمان با شام غریبان اباعبدالله الحسین (ع) در محل بوستان ملت با حضور جمعی از خانواده شهدا برگزار شد. 

برچسب‌ها ماه محرم شام غریبان امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم شام غریبان امام حسین ماه محرم شام غریبان امام حسین شام غریبان حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزای امام صادق در انار برپا شد

همزمان با سالروز شهادت موسس مذهب جعفری صادق آل محمد (ص) مراسم عزاداری و مداحی با حضور دوستداران آنحضرت در محل هیات یالثارات الحسین علیه السلام امین شهر برگزار شد. 

در این مراسم حجه الاسلام ملانوری پیرامون نقش امام صادق (ع) در پیشبرد مکتب شیعه در زمان خلفای عباسی و پایه گذاری این مکتب سخنانی ایراد و در ادامه عزاداران به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

این مراسم با اقامه نماز ظهر و عصر همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • عزای امام صادق در انار برپا شد
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)‌
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود