Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با وی در مورد تحولات دور جدید گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در پایتخت اتریش آغاز شد و با پایان این دور از گفت‌وگوها، هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران امشب به تهران بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اعلام شد رایزنی‌ها و تماس‌ها با هماهنگ کننده و طرف‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

*همه طرف‌ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند 

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس با بورل با تأکید بر اینکه هیأت مذاکره‌کننده ایرانی با اراده و جدیت برای دستیابی به توافق در وین حضور داشته و ایده‌های سازنده‌ای را برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده ارائه داد، اظهار داشت: دیدگاه‌ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درباره ایده‌های ارائه‌ شده از سوی انریکه مورا به وی‌ منتقل شده است و انتظار می‌رود همه طرف‌ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند. 

امیرعبداللهیان ضمن تمجید از تلاش‌های هماهنگ‌کننده جهت تسهیل دستیابی به توافق، تصریح کرد که توافق نهایی باید تأمین‌کننده حقوق و منافع ملت ایران بوده و رفع پایدار و موثر تحریم‌ها را تضمین کند. 

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت :معتقدم در دور اخیر گفتگوهای وین، پیشرفت نسبی حاصل شده است. ارزیابی من از این مرحله مذاکرات مثبت است. ما بعنوان هماهنگ کننده به تلاش های خود برای نزدیک تر کردن دیدگاه‌ها  تا رسیدن به نتیجه خوب برای همه طرف‌ها ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان هم در پایان ابراز امیدواری کرد که با واقع‌بینی و اجتناب از اتخاذ مواضع غیرسازنده، به خصوص از سوی آمریکا، مسیر دستیابی به توافق هموار شود.

امیرعبداللهیان همچنین در پستی اینستاگرامی در خصوص گفتگوی تلفنی عصر امروز با جوزپ بورل نوشت: امروز در تماس تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مورد تحولات دور تازه گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین گفتگو کردم. به آقای بورل تاکید کردم هیأت مذاکره‌کننده ایرانی با اراده و جدیت برای دستیابی به توافق در وین حضور داشته و ایده‌های سازنده‌ای را برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده ارائه داده است. دیدگاه‌ها و ملاحظات ایران درباره ایده‌های ارائه ‌شده از سوی انریکه مورا، به وی‌ منتقل شده است و انتظار می‌رود همه طرف‌ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند. 

وی افزود: همچنین ضمن تمجید از تلاش‌های هماهنگ‌کننده جهت تسهیل دستیابی به توافق، به ایشان یادآوری کردم که توافق نهایی باید تأمین‌کننده حقوق و منافع ملت ایران بوده و رفع پایدار موثر تحریم‌ها را تضمین کند. آقای بورل معتقد بود در دور اخیر گفتگوهای وین، پیشرفت نسبی حاصل شده‌است و ارزیابی اش از این مرحله مذاکرات مثبت بود. آقای بورل گفت بعنوان هماهنگ کننده به تلاش های خود برای نزدیک تر کردن دیدگاه‌ها تا رسیدن به نتیجه خوب برای همه طرفها ادامه خواهد داد. در پایان به ایشان گفتم امیدوارم که با واقع‌بینی و اجتناب از اتخاذ مواضع غیرسازنده، به خصوص از سوی آمریکا، مسیر دستیابی به توافق هموار شود.

بپیش از این یک مقام ارشد وزارت خارجه با بیان اینکه انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها امروز (دوشنبه) ۱۷ مرداد ماه چند ایده درباره برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد، گفت: پاسخ و ملاحظات اولیه خود را منتقل کرده اما نیازمند بررسی جامع است و نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به مورا و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد.

دور جدید مذاکرات از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در شهر وین آغاز شد. به همین منظور علی باقری صبح پنجشنبه در ٰرأس هیأتی برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها وارد شهر وین شد و از آن زمان رایزنی‌هایی را با هیأت‌های روسیه، چین و اتحادیه اروپا در وین انجام داد. گفتنی است، مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی در وین حضور ندارند و کارشناسان آن‌ها گفت‌وگوها را دنبال کردند.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌‌ها ۲۰ اسفند ماه در وین دچار وقفه شد و پس از سفری که بورل در اوایل تیرماه به تهران انجام داد توافق شد که مذاکرات از سر گرفته شود که بر همین اساس روزهای هفتم و هشتم تیر ماه این مذاکرات در دوحه به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و به واسطه انریکه مورا برگزار شد. ایران این مذاکرات را مثبت خواند و آمریکا مدعی شد که ایران درخواست‌های فرابرجامی مطرح کرده که این ادعا از سوی حسین امیرعبداللهیان رد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،

منبع: فارس لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر حسین امیرعبداللهیان مذاکرات وین اخبار برجام اخبار مرتبط جلسه توجیهی درباره مذاکرات وین در کنگره برگزار شود ۱۴۰۱/۱/۱۱ انتخاب بین برجام و اوکراین ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ آژانس اتمی: ایران بخشی از اورانیوم ۶۰ درصد خود را تبدیل کرده است ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ بایدن پیش نویس توافق با ایران را تایید کرد؟ ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ تکذیب حضور مقامات عالی ایران در وین ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ توضیحات جوزپ بورل درباره مذاکرات وین ۱۴۰۱/۵/۱۷ آخرین ویدیو ها مداحی سوزناک امیرمحمد متقیان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۲۰:۳۱ اشک های مرحومه آزاده نامداری برای امام حسین (ع) + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۵۵ ماجرای عجیب سفر نفیسه روشن به کربلا + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۳۳ امیر مقاره درحال پخش کردن نذری محرم + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۰۴ نماز ظهر عاشورا با حضور زائران در جوار امام هشتم(ع) + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۴:۴۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۲:۰۲ تماس تلفنی امیرعبداللهیان و بورل پس از پایان مذاکرات در وین ۲۱:۵۸ متن اتحادیه اروپا تنها مبنای احیای برجام است ۲۱:۵۶ توضیحات جوزپ بورل درباره مذاکرات وین ۲۱:۵۴ آمریکا: آماده احیای سریع برجام هستیم ۲۱:۴۷ راه های ساده برای جوان و شاداب شدن صورت ۲۱:۲۹ ۸ راه برای تشخیص جواهر تقلبی و اصل ۲۱:۲۵ شرط مهم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ ۲۱:۲۳ عواقب تورمی به دلخواه ما نیست! ۲۱:۰۷ می خوای گردوی تازه سیاه نشه این روش و امتحان کن ۲۰:۵۸ اقتصاد جهان در تاریکی فرو می رود؟ ۲۰:۵۷ راه های درمان سریع تیروئید کم کار ۲۰:۴۴ افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۱ ۲۰:۰۲ گل کلم را اینطوری باید شست ۱۹:۵۷ کندوان به علت ترافیک سنگین یک طرفه شد ۱۹:۵۴ مواد اولیه وارداتی تولید محصولات سلولزی را کاهش داد ۱۹:۵۳ ست کردن کفش و لباس؛ تضمین کننده جذابیت مردان ۱۹:۳۸ چه کسانی به آینه نگاه نمی‌کنند؟ ۱۹:۱۶ با این روش ها بوی سیر و پیاز را از دهان ببرید ۱۹:۰۹ زنانی که مردان را فراری می دهند، بشناسید ۱۹:۰۰ احتمال سقوط بیت کوین به ۱۳ هزار دلار؟ ۱۸:۵۰ بهترین زمان برای بارداری دوم و سوم ۱۸:۵۰ باقری به تهران باز می‌گردد ۱۸:۴۲ دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا: مذاکرات به اتمام رسید ۱۸:۳۳ روش های دقیق برای پایین آوردن تب کودکان ۱۸:۲۷ اعمال شب شام غریبان حسینی / وقایع غم انگیز در غروب عاشورا ۱۸:۲۰ علائم آبله میمونی چیست؟ ۱۸:۱۷ جریمه سه میلیاردی خشکاندن درختان یکی از خیابان های نیاوران ۱۸:۰۶ مردان مردادی در عشق چگونه اند؟ ۱۸:۰۰ قیمت یخچال فریزر هیمالیا (جدول) ۱۷:۴۱ راه حل برای حشره نذاشتن برنج + مقابله با آن ۱۷:۲۸ ۹ عاملی که انسان را به موفقیت می رساند ۱۷:۱۲ زعفران را دم کنیم یا با یخ خوشرنگ می شود؟ ۱۷:۱۲ تحول عظیم خودروهای مرسدس بنز در راه است ۱۶:۵۶ می خوای گذشته تلخت و فراموش کنی، این ۵ نکته رو یاد بگیر ۱۶:۴۵ بلیط ١٧٠ میلیونی برای پرواز تهران چین ۱۶:۳۳ دانلود مداحی و نوحه شب شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۱۶:۲۲ ارزان ترین خانه های تهران در پنج سال، ٨٠٠ درصد گران شدند ۱۶:۱۴ ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی؛ ثروت داریم ولی ابزار استفاده از آن را نه! ۱۶:۰۲ تصادف پراید با خرس در خراسان شمالی ۱۵:۵۴ جاده چالوس یک طرفه شد ۱۵:۴۵ هجوم مارهای سمی به ساحل چالوس و نوشهر / مردم از شنا در دریا پرهیز کنند ۱۵:۳۹ کشف سیاهچاله ای با جرم یک میلیون برابر بیشتر از خورشید ۱۵:۳۵ بهترین و بدترین سن طلاق برای کودکان و نحوه کمک کردن به آنها ۱۵:۲۶ وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در خوزستان از امروز ۱۵:۲۳ ستاره تیم ملی ایران یوفا را به وجد آورد + عکس ۱۵:۰۹ ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ۱۵:۰۵ تعزیه خوان های تکیه دولت ناصرالدین شاه چقدر دستمزد می گرفتند؟ ۱۵:۰۳ روند فعلی بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟ ۱۴:۵۲ آموزش ترم آینده به صورت قطعی حضوری خواهد بود ۱۴:۴۶ نماز ظهر عاشورا با حضور زائران در جوار امام هشتم(ع) + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مذاکرات وین اخبار برجام سیاست خارجی اتحادیه اروپا دستیابی به توافق برای دستیابی هماهنگ کننده اراده و جدیت انریکه مورا مذاکرات وین تماس تلفنی همه طرف ها جوزپ بورل رفع تحریم دیدگاه ها دور جدید تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت انتظار ندارد مناقشه اوکراین در آینده نزدیک خاتمه یابد، اما اتحادیه اروپا باید به حمایت نظامی از کی‌یف ادامه دهد.

بورل در نشست ویژه «مجمع جهانی اقتصاد» در عربستان درباره همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه جهانی گفت: «وقتی در ابتدای جنگ گفتیم از اوکراین حمایت می‌کنیم، باید تا وقتی سربازان اوکراینی مقاومت می‌کنند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصمیم به پایان جنگ بگیرد، این حمایت را ادامه دهیم. اما این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد.»

به نقل از ایسنا او با بیان اینکه جنگ اوکراین دست‌کم تا انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا در نوامبر ادامه خواهد داشت، گفت: «ما باید در این بازه به حمایت از مردم اوکراین ادامه دهیم. قرار نیست اروپایی‌ها برای دونباس کشته شوند، اما می‌توانیم کاری کنیم اوکراینی‌های بیشتری در این راه کشته نشوند.»

دونباس منطقه‌ای در شرق اوکراین است که از دو جمهوری خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» تشکیل شده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شدند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند.

بورل گفت تخمین اینکه اروپایی‌ها باید تا چه مدت و چه میزان پول به اوکراین بدهند دشوار است، اما اگر اتحادیه اروپا حمایت خود از کی‌یف را قطع کند سرنوشت جهان به‌کلی تغییر خواهد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900959

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین