Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@19:28:39 GMT

تغییر شرایط صدور ویزای طلایی پرتغال

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۹۶۰۱

تغییر شرایط صدور ویزای طلایی پرتغال

آفتاب‌‌نیوز :

برای چینی‌های ثروتمندی که به دنبال فرار از قرنطینه‌های پی در پی دولت برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا و خلاصی از خفقان سیاسی هستند، پرتغال با آب و هوای معتدل، زندگی آرام و ویزاهای سرمایه‌گذاری ۳۵۰ هزار یورویی که امکان دسترسی به کل اتحادیه اروپا را فراهم می‌کند، مقصدی جذاب بوده است.

هزاران چینی ثروتمند طی یک دهه گذشته راهی پرتغال شده‌اند و برای کسب اقامت پرتغال تنها در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۱ میلیارد دلار در پرتغال سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیز برآورد موسسه هنلی نشان می‌دهد که حدود ۱۰ هزار ثروتمند چینی با مجموع ثروتی معادل ۴۸ میلیارد دلار در سودای مهاجرت و کسب اقامت کشورهای غربی از طریق سرمایه‌گذاری هستند.

با این حال، داده‌های اداره خدمات مرزی و مهاجرت پرتغال نشان می‌دهد که طی سال جاری تنها ۱۶ درصد از دریافت کنندگان ویزای طلایی پرتغال چینی هستند، در حالی که در سال ۲۰۱۴ حدود ۸۱ درصد از دریافت کنندگان اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری، چینی بودند.

البته اتحادیه اروپا به طور فزاینده‌ای در تلاش برای توقف صدور ویزای طلایی در کشورهای عضو است. هر چند اخیرا قبرس و مالت صدور پاسپورت طلایی خود را متوقف کرده‌اند ولی پرتغال با دشوارتر کردن روند صدور آن از جمله با افزودن مرحله مصاحبه حضوری، همچنان به جذب سرمایه‌گذاران خارجی ادامه می‌دهد. بر همین اساس، برخی از سرمایه‌گذاران چینی به دلیل محدودیت‌های کرونایی از حضور در این مصاحبه‌ها جا مانده‌اند.

در چنین شرایطی، روند صعودی شمار آمریکایی‌هایی که به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، روند صعودی قیمت خانه و تقویت دلار در برابر یورو راهی اروپا شده‌اند، گروهی را عازم پرتغال کرده است و آنها موفق شده‌اند تا جای خالی چینی‌ها را به سرعت پر کنند.

ویزای به اصطلاح طلایی پرتغال از یک دهه پیش به عنوان بخشی از طرح تلاش برای رفع مشکلات مالی عمومی این کشور به اجرا درآمد و ارقام رسمی نشان می‌دهد که این کشور از سال ۲۰۱۲ تا کنون نزدیک به ۱۰ هزار ویزای سرمایه گذاری صادر کرده که عمدتا نصیب شهروندان چینی شده است.

این ویزا به کسانی تعلق می‌گیرد که حداقل ۳۵۰ هزار یورو در املاک و مستغلات پرتغال سرمایه‌گذاری کنند و یا ۵۰۰ هزار یورو در یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری محلی واریز کنند. در حال حاضر پس از یونان، پرتغال کم‌هزینه‌ترین برنامه اعطای شهروندی اتحادیه اروپا به خارجی‌ها را اجرا می‌کند.

البته از سال جاری، پرتغال برنامه صدور ویزای طلایی را در قبال سرمایه‌گذاری در لیسبون، پورتو و مناطق ساحلی پر تراکم محدود کرده و تلاشی را برای هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به مناطق روستایی کمتر توسعه‌یافته آغاز کرده است.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویزای پرتغال آمریکا چین سرمایه گذاری ویزای طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال

 به گزارش تابناک، مهاجم جدید اینتر با وجود تلاش برای اخذ تابعیت پرتغال به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوست.

روزنامه توتواسپورت نوشت پروسه اخذ شهروندی اتحادیه اروپا به این زودی‌ها به سرانجام نمی‌رسد و او به عنوان بازیکن غیر اروپایی راهی اینتر خواهد شد. کمتر از دو ماه دیگر طارمی رسما بازیکن اینتر خواهد شد. این بازیکن ۳۱ساله در حال حاضر با پورتو قرارداد دارد. اینتر مدت‌هاست با او به توافق رسیده و منتظر پایان فصل است. مهاجم تیم ملی ایران علاوه بر این برای انتقال به اینتر آزمایش‌های پزشکی باشگاه ایتالیایی را پشت سر گذاشته اما تنها موضوع رسمی‌شدن قرارداد است که تا زمانی که این ملی‌پوش ایرانی رسماً قراردادش با پورتو تمام نشود، اعلام نخواهد شد.

زمانی که طارمی رسما  به اینتر بپیوندد، خیلی زود رکوردشکنی خواهد داشت؛ حتی قبل از اینکه پا به توپ شود. پیش از او این تیم ایتالیایی هیچگاه بازیکن ایرانی نداشت و طارمی از این حیث تاریخ‌ساز خواهد شد.

پیوستن طارمی به اینتر باعث می‌شود تیم ایتالیایی فعالیت محدودی در بازار نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد چون این بازیکن سهمیه غیر اروپایی باشگاه را پر خواهد کرد. این ملی‌پوش ایرانی از سال ۲۰۱۹ در اروپا زندگی می‌کند. او برای تیم‌های ریوآوه و سپس پورتو پرتغال بازی کرده است و مراحل اخذ تابعیت پرتغال برای طارمی در حال انجام است.

  هر باشگاه در فوتبال اروپا سهمیه محدودی برای بازیکنان غیر اروپایی دارد و به همین خاطر بازیکنان تلاش می‌کنند با اخذ تابعیت اروپایی، این مانع را از میان بردارند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • در تبریز استقلال نشان می‌دهد کت تن کیست | هر وقت کم آوردیم به سمت چپ سینه‌مان نگاه می‌کنیم
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن