Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@10:16:20 GMT

لشکرکشی توریستی کمیته ملی المپیک

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۹۹۶۵

لشکرکشی توریستی کمیته ملی المپیک

هرچند هنوز فرایند نام‌نویسی از نامزدهای متقاضی به پایان نرسیده اما گفته می‌شود به زودی رقبای جدی پست ریاست این کمیته برای نام‌نویسی در انتخابات راهی سئول شمالی خواهند شد. همزمانی این ثبت‌نام‌ها با برگزاری بازی‌های همبستگی کشورهای‌اسلامی حواشی جدیدی به وجود آورد. حضور دسته جمعی اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در قونیه با وجود اینکه برخی از آن‌ها در حال حاضر هیچ مسئولیتی در بدنه مدیریتی ورزش ندارند، سبب شد منتقدان به شدت از این موضوع انتقاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پیش از این هم حضور خانوادگی سرپرست کاروان ایران در قونیه خبرساز شده بود، با این حال مسئولان فعلی کمیته ملی المپیک که روزهای پایانی دوران مدیریت خود را سپری می‌کنند هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای ندادند تا این شائبه به وجود بیاید که آن‌ها حواسشان به معادلات مهم‌تری است که بابت این موضوع نگرانی جدی ندارند.
نکته جالب در مورد کاروان ایران در قونیه، حضور اعضای بدون فدراسیون هیئت اجرایی و پای ثابت سفرهای کمیته ملی المپیک است. مجید شایسته هم که پنجمین عضو بدون فدراسیون در هیئت اجرایی است هنوز به قونیه نرفته و این احتمال وجود دارد که تأخیر وی به خاطر ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی المپیک باشد. گفته می‌شود وی نیز خود را به جمع یارانش در قونیه می‌رساند تا این گروه پنج نفره تکمیل شود.
این اعضای هیئت اجرایی سال گذشته درست در همین روزها در المپیک توکیو حاضر بودند، البته علی دادگر در آن زمان رئیس فدراسیون تیراندازی بود. سفرهای یک نفره یا دو نفره آن‌ها با رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در این سال‌ها به دفعات انجام شده، به طوری که برخی از واژه توریست‌های هیئت اجرایی برای این افراد استفاده می‌کنند. 
این موضوع یکی از انتقادهای جدی به صالحی امیری در این سال‌ها بوده و این پرسش مطرح شده که چرا در هر سفری او این افراد را با خودش می‌برد؟
در این میان منتقدان ادعا کردند تمرکز مسئولان کمیته ملی المپیک به معادلات انتخاباتی است، به همین دلیل آن‌ها بابت این موضوعات ذهن خود را درگیر نمی کنند،اما رسانه‌های منتقد همچنان با اشاره به برخی رفتارهای مشکوک به دستگاه‌های نظارتی هشدار دادند مراقب مهندسی انتخابات در کمیته ملی المپیک باشند؛ چون برخی رفتارها بسیار شائبه برانگیز است.
نکته تعمق‌برانگیز دیگر این است که با نزدیک شدن به پایان زمان نام نویسی این احتمال وجود دارد صالحی امیری برخلاف اظهارنظر قبلی خود مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات برای ثبت نام وارد عمل شود که آن‌گاه همه چیز تحت تأثیر حضور وی قرار خواهد گرفت. 
البته برخی اخبار غیررسمی حکایت از این دارد افرادی نظیر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی، کیومرث هاشمی رئیس پیشین کمیته ملی المپیک و محمد آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران نیز مترصد حضور در انتخابات هستند، با این تفاوت که آن‌ها به دنبال اجماع هستند و در نهایت بناست یک نفر از این چهار نفر برای پست ریاست پیشقدم شود.

خبرنگار: سینا حسینی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازی های همبستگی کشورهای اسلامی کمیته ملی المپیک انتخابات کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک هیئت اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، موریس موتو پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران چهارشنبه پنجم اردیبهشت وارد تهران شد.   وی در نخستین روز حضورش در دیدار با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال هماهنگی‌های لازم برای تمرینات تیم ملی را انجام داد و بلافاصله با حضور در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی هدایت تمرینات تیم ملی والیبال مردان ایران را در دست گرفت.   نخستین نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۹:۳۰ دقیقه یکشنبه نهم اردیبهشت در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک واقع در خیابان سئول تهران برگزار می‌شود و سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی کشورمان به سوال‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد و به تشریح برنامه خود در تیم ملی والیبال ایران خواهد پرداخت.   قبلا زمان این نشست ساعت ۹ اعلام شده بود که به دلیل برنامه کاری کمیته ملی المپیک با ۳۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۹:۳۰ شروع خواهد شد.   رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از یکم خرداد آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • لشکرکشی گارد ایالتی تگزاس برای فلسطین!