Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - هر چهار دستگاه آیفون 14 احتمالاً به رم 6 گیگابایتی مجهز خواهند بود (که نسبت به 4 گیگابایت در آیفون‌ها فعلی بالاتر است) و اینکه ورژن‌های پرو و پرو مکس نیز ممکن است با ارتقاء رم از LPDDR4X فعلی به LPDDR5 مواجه شوند. روند ارتقاء مداوم آیفون توسط اپل باعث شده تا ما به انتظار دیدن آیفون‌های بهتر و سریعتر عادت کنیم، ولی عرضه آیفون 14 ممکن است کل این روند را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو دلیل برای این پیشبینی وجود دارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زد‌دی‌نت، اولین دلیل به گزارش چند ماه پیش مینگ-پی کئو، خبرنگار دنبال‌کننده اخبار اپل، برمی‌گردد که گزارش داد که فقط آیفون 14 پروی 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی می‌توانند این تراشه جدید A16 را دریافت کنند و اینکه آیفون 14 که 6.1 اینچی است و آیفون 14 مکس 6.7 اینچی همچنان از تراشه A15 که در سری آیفون 13 یافت می‌شود پایبند خواهند ماند.
 
اکنون این موضوع مفهوم جالبی برای ما در پی دارد: آیفون دیگر به سرعت پردازنده‌اش محدود نمی‌شود چرا که اپل ممکن است تراشه قدیمی‌تر را در دستگاه‌های جدیدترش بگنجاند، بدون اینکه کاربر کمبودی احساس کند.
 
کئو همچنین همزمان خاطرنشان کرد که هر چهار دستگاه آیفون 14 احتمالاً به رم 6 گیگابایتی مجهز خواهند بود (که نسبت به 4 گیگابایت در آیفون‌ها فعلی بالاتر است) و اینکه ورژن‌های پرو و پرو مکس نیز ممکن است با ارتقاء رم از LPDDR4X فعلی به LPDDR5 مواجه شوند.
 
با توجه به گزارش‌های منتشر شده درباره افزایش فروش رم LPDDR5 توسط شرکت‌های Samsung Electronics، SK Hynix و Micron Technology، اکنون این پرسش مطرح می‌شود که LPDDR5 چه ارمغانی برای آیفون 14 پرو و پرو مکس خواهد داشت؟
 
در این رابطه می‌توان گفت که این رم باعث بهبود عملکرد به خاطر افزایش سرعت (6400 Mbps در مقایسه با 4266 Mbps قبلی) و افزایش عملکرد به خاطر دو برابر شدن چگالی بانک (حداکثر 16 بانک در مقایسه با 8 بانک) در مقایسه با LPDDR4X شود.
 
یک مزیت بزرگ دیگر LPDDR5 بهبود راندمان توان است چرا که به جای 1.2 ولت با 1.1 ولت کار می‌کند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل تراشه سخت افزار آیفون 14 پرو مکس آیفون 14

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان تولید و به مرکز پسماند و بازیافت همدان ارسال می‌شود.

مهدی آزاد افزود: در این مرکز با راه اندازی حوضچه‌های بازیافت بخش زیادی از پساب‌های زباله‌ها در حوضچه‌هایی جمع و به تدریج خشک می‌شوند.

او همچنین گفت: حوضچه سوم امروز وارد مدار تصفیه فاضلاب و با لایه ریزی مناسب مانع نفوذ پساب زباله به زمین شده است.

به گفته مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، برای این حوضچه ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی بخش زیادی از زباله از مبدا جدا و بازیافت شود.

دیگر خبرها

  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد