Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@18:54:49 GMT

حمله داعش به مالی / ۲۱ کشته و ۹ مفقودی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۰۱۸۰

حمله داعش به مالی / ۲۱ کشته و ۹ مفقودی

آفتاب‌‌نیوز :

ارتش مالی اعلام کرد، عناصر وابسته داعش به منطقه «تیسیت» واقع در فاصله ۱۰ کیلومتری مرز بورکینافاسو و نیجر حمله کردند که در پی درگیری میان نیروهای ارتش و تروریست‌ها، ۱۷ سرباز و چهار غیرنظامی کشته و ۹ نفر نیز مفقود شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش مالی همچنین گفته که در این درگیری هفت تن از عناصر داعش نیز کشته شدند و خسارت‌هایی به منازل و اموال مردم در منطقه تیسیت وارد آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیسیت منطقه وسیعی در نزدیکی مرز با بورکینافاسو و نیجر است که دارای معادن طلای بسیاری است که از کنترل دولت مرکزی خارج شده است.

بهمن ماه گذشته حدود ۴۰ غیرنظامی به دست عناصر داعش در منطقه تیسیت کشته شده بودند.

پیشتر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بود که در درگیری‌های ماه ژانویه تا مارس سال جاری میان ارتش و شبه نظامیان در کشور مالی بیش از ۵۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

این تلفات نشان دهنده افزایش ۳۲۴ درصدی تلفات غیرنظامیان نسبت به سه ماهه قبل و ناکامی حکومت نظامی کشور مالی در محدود کردن نقض حقوق بشر یا مقابله با اقدام‌های خشونت آمیز گروه‌های مرتبط با القاعده و داعش در این کشور است.

مالی به دنبال کودتای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به فاصله کمتر از یک سال، به دلیل تمایل شورای نظامی حاکم به ماندن در قدرت برای چندین سال، از نهم ژانویه متحمل یک سری تحریم‌های شدید اقتصادی و دیپلماتیک به ویژه از سوی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: داعش مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی

شهرداری منطقه ۱۵ تهران از وقوع حادثه برای یک کارگر حین جمع‌آوری آب‌های سطحی در سیلاب شب گذشته خبر داد و اعلام کرد: عملیات جست‌وجو برای نجات این کارگر ادامه دارد.

به گزارش مشرق، بارش‌های شدید شب گذشته جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در یکی از شبکه‌های دسترسی به کانال جنوب شرقی تهران و در حوزه شهرداری منطقه ۱۵؛ بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج (در داخل فضای سبز) شد.

شهرداری منطقه ۱۵ تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی، عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزام شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد.

در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جست‌وجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جست‌وجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵، در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتماً بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد