Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ورود سامانه جدید بارشی به استان چهارمحال و بختیاری و وقوع سیلاب، خسارت‌هایی به عشایر و مزارع کشاورزی استان وارد شد.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، با ورود سامانه جدید بارش باران به استان چهارمحال و بختیاری و هشدار‌هایی که از قبل سازمان هواشناسی داده بود. باران، قسمت جنوب و غرب استان چهارمحال و بختیاری یعنی شهرستان‌های لردگان، اردل، خانمیرزا، فارسان، کوهرنگ و بخش لاران شهرکرد را فرا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سامانه بارشی موجب آب گرفتگی، وقوع سیلاب، مسدودیت جاده، خسارت به عشایر و مزارع کشاورزی و منجر به تشدید خسارات سیلاب گذشته شد به گفته خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری تا کنون نیرو‌های امدادی و خدماتی در شهرستان‌ها فعال بودند که خدمات برقرار شد و جاده‌ها باز هستند.

  مردم بارندگی‌ها را جدی بگیرند


مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری می‌گوید: در حال حاضر رفع آبگرفتگی معابر و منازل در حال انجام است، مشکل خاصی وجود ندارد، اما در برخی از نقاط همچون خان‌میرزا شاهد آبگرفتگی محصولات کشاورزی و منازل مسکونی هستیم. بررسی‌های میدانی برای ارزیابی خسارات صورت می‌گیرد، خوشبختانه تلفات جانی اتفاق نیفتاد.


وی با توصیه به مردم برای جدی گرفتن این سامانه بارشی، تصریح می‌کند: تا آخر هفته بارندگی را به صورت نقطه‌ای خواهیم داشت و مکان دقیق آن اصلا مشخص نیست، از مردم، کشاورزان، عشایر، شیلات‌داران، گردشگران و ... درخواست می‌شود حتما این بارش‌ها را جدی بگیرند، بارش‌ها سیلابی هستند و باید مراقب بود.


به گفته کیانی همه نیرو‌ها در محل‌های آسیب دیده از سیل وجود دارند و شهرستان‌های همجوار برای کمک به شهرستان‌های سیل‌زده ورود پیدا کردند، مورد خاصی وجود ندارد و در حال حاضر شرایط عادی است، اما ممکن است بارش‌ها ادامه یابد و مشکلات جدی به وجود آورد.

 

تلف شدن ۱۵۰ دام سبک در سیلاب


شهباز اکبری، فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه در روز‌های گذشته بارش‌های خیلی شدیدی در ۴ تا ۵ نقطه شهرستان کوهرنگ رخ داد، اظهار داشت: حدود ۵۰ روستای شهرستان کوهرنگ درگیر سیلاب است که ۵ خانه در روستای میان‌رودان کاملا دچار سیلاب شد.


اکبری می‌افزاید: گل و لای کاملا این خانه‌ها را فرا گرفت که از تخریب بدتر بود و یک خانه محو شد، بلافاصله نیرو‌های امدادی به این منطقه اعزام شدند و کار روان‌سازی انجام و مشکلات اولیه برطرف شد که به ستاد بحران برای رفع خسارات معرفی می‌شوند.


فرماندار شهرستان کوهرنگ ادامه می‌دهد: نقطه دیگری که دچار سیلاب شد بعد از روستای دیمه به سمت سورشجان پل سودجان بود که گل و لای کاملا مسیر را مسدود کرد و تردد با مشکل مواجه شد که مسیر توسط نیرو‌های امدادی بازگشایی شد.

 


وی می‌افزاید: همچنین مسیر غاریخی به سمت موگویی بسته شد و ۱۰ تا ۱۵ نقطه عشایری به شدت دچار سیلاب شد، در روستای دره وزگر به طور کلی اتصالات برق و ترانس کنده و به دره سقوط کرد.


اکبری عنوان کرد: منطقه زرد کوه دچار بارش شدید و رعد و برق شد و روستای تشنوی و چند روستای دیگر دچار مشکل شدند، امدادرسانی هوایی برای کمک به ۶ تا ۷ نقطه عشایری زردکوه که آسیب دیده‌اند در حال انجام شد.


فرماندار شهرستان کوهرنگ می‌افزاید: در روستای مازه دشته در بخش بازفت منابع آبی بسیاری را سیلاب با خود برد، نیرو‌های امدادی و آبفا در حال رفع مشکلات هستند تا به منطقه با تانکر آبرسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سیلاب تلفات جانی نداشت، می‌گوید: در این سیلاب ۲ شیلات دچار خسارت شدند که سریع مشکلات آن‌ها برطرف شد و ۱۵۰ دام سبک نیز تلف شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیلاب سیل چهارمحال و بختیاری ستاد بحران چهارمحال و بختیاری نیرو های امدادی شهرستان کوهرنگ شهرستان ها نیرو ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی در دزفول از لنز دوربین شهروند خبرنگار

روز گذشته بارش شدید باران موجب جاری شدن سیلاب در شهر دزفول شد. آبگرفتگی خیابان‌ها منجر به گرفتار شدن تعداد زیادی از خودرو‌ها و شهروندان شد.

بلافاصله نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به صورت هماهنگ با دیگر دستگاه‌های امدادی و عملیاتی، اقدام به امدادرسانی کردند و به افراد گرفتار در سیلاب را کمک رسانی کردند.

شهروند خبرنگار ما تصاویری از اقدامات نیرو‌های عملیاتی را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - خوزستان

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • خسارت سیلاب به روستای تختان دهلران
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی در دزفول از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد
  • سیلاب در روستای قالیچه از توابع شهرستان ثلاث باباجانی
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین