Web Analytics Made Easy - Statcounter

نالدی پاندور وزیرخارجه آفریقای جنوبی در دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود از واشنگتن خواست که مانند اوکراین، به زندگی مردم فلسطین اهمیت دهد.

به گزارش ایران اکونومیست از اسپوتنیک، سفر بلینکن به آفریقای جنوبی به عنوان بخشی از دیدار وی از کشورهای آفریقایی مانند جمهوری دموکراتیک کنگو و رواندا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پاندور دوشنبه شب در انتقاد از استاندارد دوگانه آمریکا گفت: همانطور که ما نگران مردم اوکراین هستیم، باید به همان‌اندازه نگران مردم فلسطین باشیم. 

وی پیش از دیدار با بلینکن در جریان سخنرانی خود در کنفرانس سفرای فلسطین در آفریقا "جنایت‌های آپارتاید و آزار فلسطینیان از سوی اسرائیل" را محکوم کرده بود. 

این درحالی است که بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی با همتای آفریقای جنوبی خود، روسیه را متهم به زورگویی و تصرف خاک اوکراین کرد. 

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه مدعی شد اگر روسیه اجازه داشته باشد که بدون مخالفت به اوکراین زورگویی کرده و خاک این کشور را تصرف کند، این به معنی چراغ سبز به تمام جهان برای اتخاذ رویکردی مشابه خواهد بود. 

به گزارش ایران اکونومیست، دو روز پیش بود که وزارت امورخارجه آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای ضمن اعلام «نگرانی شدید از حملات جاری و هدف قراردادن غیرنظامیان بی‌گناه» تاکید کرد:  «حملاتی که غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد، شنیع‌تر و غیرقابل توجیه‌تر هستند، زیرا توسط قدرت اشغالگری انجام می‌شوند که بر خلاف همه قوانین بین‌المللی، بیش از یک دهه است با نقض آشکار قوانین بین‌المللی نوار غزه را محاصره کرده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که بر اثر این حملات وحشیانه ۴۴نفر نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن شهید شدند. بیش از ۳۶۰ نفر هم مجروح شده‌اند که ۹۶ نفر از آن‌ها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند. 

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه‌های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند. 

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از جمعه شب تا یکشنبه شب مناطق مختلف فلسطین اشغالی را آماج راکت‌ها و خمپاره‌های خود قرار داد. 

منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گروه‌های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین دراین مدت بیش از ۷۰۰ موشک و راکت را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند.  

این جنایت تازه صهیونیست‌ها با موج محکومیت در سطح بین‌المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شد و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت‌های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید کردند. 

سرانجام موشک‌های مقاومت رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش توافق آتش بس کرد. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، آفریقای جنوبی ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین آفریقای جنوبی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

 سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم