Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@09:52:31 GMT

پیش بینی قیمت رمزارز‌ها در کوتاه مدت

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۰۳۸۷

نعیمی خواه؛ عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نصر گفت: این روند به صورت کلی منجر به تقویت اکوسیستم رمز ارز‌ها می‌شود. شاهد ظهور پروژه‌های جدید و قدرتمندتر خواهیم بود. فراموش نکنید که بازار سالم همیشه صعودی نخواهد بود.

بازار رمز ارز‌ها در روز گذشته توانست یک قدم به سمت جلو بردارد و بیت کوین چند ساعتی به سطح ۲۴ هزار دلار نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای هفته شاهد کاهش معاملات بودیم، اما در روز‌های بعد تغییرات مثبتی رقم خورد. اتریوم رمز ارز دوم بازار نیز موفق شد، تراز ۱۷۰۰ دلار را باز پس بگیرد. ارزش بازار ارز‌های دیجیتال با رشد ۳ درصدی به ۱.۰۸ تریلیون دلار رسیده است. همچنین در شبانه روز گذشته ارزش معاملات دیفای حدود ۶ میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین‌ها حدود ۷۰ میلیارد دلار بود. در خصوص اخبار تأثیرگذار بر بازار رمز ارز‌ها گفتگویی با یکی از اعضای کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

روند بازار رمز ارز‌ها در بلندمدت مثبت است
نیما نعیمی خواه؛ عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نصر در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در کوتاه‌مدت بر اساس تحلیل‌های تکنیکال پیش‌بینی می‌شود که بیت کوین رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته باشد. در روند کوتاه‌مدت اصلاح یا روند ریزشی را شاهد خواهیم بود. باید به این موضوع توجه کنیم که بازار کریپتوکارنسی با بازار‌های مالی جهان همبستگی پیدا کرده است. اگر اخبار و تنش‌ها یا به صورت کلی مباحث فاندامنتال، به سمتی برود که بازار‌های مالی تحت تأثیر اخبار منفی قرار بگیرند، بازار ارز‌های دیجیتال نیز تحت شعاع قرار می‌گیرد. برعکس این روند را نیز شاهد خواهیم بود که اخبار مثبت بازار‌های جهانی بر بازار رمز ارز‌ها تأثیر مثبت خواهد داشت. روند بازار کریپتوکارنسی به بازار بورس مزدک امریکا شباهت پیدا کرده است.

نعیمی خواه اظهار کرد: یکی از دلایل نزولی بودن روند بازار ارز‌های دیجیتال بحث افزایش نرخ بهره است. تأکید مقامات فدرال رزرو بر ادامه مبارزه با تورم از طریق افزایش نرخ بهره سیگنال منفی برای بازار ارز‌های دیجیتال است. به دنبال تقویت دلار هستند و این روند اثر معکوس بر بازار رمز ارز‌ها می‌گذارد.

وی ضمن اشاره به اخبار مرتبط با رمز ارز سولانا و هک این ارز دیجیتال گفت: هر ارز قدرتمند دیگری جای سولانا بود، با این حجم از اخبار بد شکست بدتری را تجربه می‌کرد. سولانا به واسطه سرمایه‌گذاران بلندمدت (Holder) محدودی که دارد؛ ریزش شدید را تجربه نکرد. اگر سولانا همانند رمز ارز لونا ریزش شدید را تجربه کند، بر بازار رمز ارز‌ها نیز تأثیرگذار خواهد بود. این گونه خبر‌ها در کوتاه‌مدت بر امنیت روانی سرمایه‌گذاران تأثیر منفی می‌گذارد. این امکان وجود دارد که هولدر‌ها تغییر روند بدهند.

این عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نصر تأکید کرد: به صورت کلی روند اخیر در بلندمدت مثبت است. بیت کوین رشد شارپی را تجربه کرد که نیازمند اصلاح بود. در این اصلاح کف قیمت واقعی خود را شناسایی خواهد کرد. البته در این ریزش‌ها پروژه‌های کلاه‌برداری که توانایی رقابت نداشتند، حذف خواهند شد. همچنین ممکن خیلی از ارز‌های دیجیتال از نابود می‌شوند. این روند به صورت کلی منجر به تقویت اکوسیستم رمز ارز‌ها می‌شود. شاهد ظهور پروژه‌های جدید و قدرتمندتر خواهیم بود. فراموش نکنید که بازار سالم همیشه صعودی نخواهد بود.

وضعیت فعلی رمز ارز سولانا
خبر هک کیف پول رمز ارز سولانا بازار را با شوک بزرگی رو به رو کرد. بر اساس این خبر مبلغ ۸ میلیون دلار از تعدادی کیف پول نرم‌افزاری مبتنی بر سولانا بر اثر یک عملیات هک گسترده، تخلیه شد. در فضای مجازی کاربران زیادی به یکدیگر هشدار می‌دهند که سرمایه خود را از کیف پول‌های نرم‌افزاری مبتنی بر سولانا مانند Phantom و Slope به کیف پول‌های سخت‌افزاری انتقال دهند. همچنین تیم سولانا از کاربران کیف‌پول‌های اسلوپ خواست تا یک کلید خصوصی جدید منحصر به فرد تولید کنند و همه دارایی‌ها را به آن انتقال دهند. هیچ‌گونه دارایی را روی کیف‌پول‌های قدیمی نگه دارند. تیم فانتوم با توصیه به کاربران برای انتقال دارایی‌های خود به کیف پول جدید غیر از اسلوپ پافشاری می‌کند. در زمان تدوین این خبر رمز ارز سولانا ۴۲.۴۳ دلار قیمت‌گذاری شده است.


/گسترش

برچسب ها: پیش بینی ، قیمت رمزارز‌ها ، بلاک چین لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RwP

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پیش بینی قیمت رمزارز ها بلاک چین کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان بازار ارز های دیجیتال بر بازار رمز ارز ها رمز ارز سولانا صورت کلی کیف پول کوتاه مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف قیمت دلار کجاست؟

فرارو- قیمت دلار آزاد از هفته پایانی فروردین به این طرف دست از لجاجت برداشت و در مسیر مورد علاقه من و شما حرکت کرد.

به گزارش فرارو؛ کاهش قیمت دلار ظرف دو هفته گذشته به‌لطف وقایع و خبر‌های امیدوارکننده زیادی کلید خورده است. همزمان با مطرح شدن دوباره احتمال از سرگیری مذاکرات ایران و طرف‌های غربی، خبری از جو روانی و هیجانی ابتدای سال در بازار نیست و انگار همین سیگنال‌های نصف‌و‌نیمه دلار آزاد را وادار به عقب‌نشینی کردند. اما کاهش قیمت دلار دقیقا تا کجا ادامه خواهد داشت؟ پیش‌بینی‌های فعالان بازار از روند روز‌های آینده حاکی از تداوم کاهش قیمت‌ها دارد و اسکناس آمریکایی برای چند روزی هم که شده پایین‌تر از مرز ۶۰ هزار تومان معامله می‌شود. از طرفی طبق تحلیل‌های تکنیکال که برمبنای رفتار قبلی بازار استنباط می‌شود، شانس زیادی برای تداوم کاهش قمیت دلار وجود دارد و در حالت خوشبینانه می‌توانیم به عقبگرد اسکناس آمریکایی تا محدوده ۵۵ هزار تومان امیدوار باشیم.

کف قیمت دلار براساس تحلیل تکنیکال

قیمت دلار آزاد امروز ۱۰ اردیبهشت با عدد‌ورقم‌های حاکم به بازار در ابتدای سال برابری می‌کند. همزمان با اولین روز‌های تعطیلات نوروز امسال که خبری از خریدوفروش‌های رسمی بازار نبود، دلار آزاد در محدوده ۶۰ هزار تومان حضور داشت و حالا با فروکش کردن تب و تاب زودگذر و هیجانی ر بازار ارز، اسکناس آمریکایی دست از لجبازی برداشته و دوباره در این بازه خریدوفروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت دلار طبق تحلیل‌های تکنیکال مشخص می‌کند دو سناریو احتمالی در روز‌ها و هفته‌های آینده برای روند بازار وجود دارد و حالت اول و نگران‌کننده، می‌تواند بازگشت این اسکناس به مسیری صعودی باشد.

قیمت دلار در صورت بازگشت به مسیر صعودی و عبور از سنگر ۶۰ هزار تومان، با مانعی در محدوده ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان روبرو می‌شود و اگر خدای ناکرده شرایط برای ادامه این روند وجود داشته باشد، ملاقات با سنگر‌ها و کانال‌های بعدی بعید نیست.

قیمت دلار با این حال اگر مسیر دیگری را انتخاب کند، آنوقت در قدم اول می‌توانیم چشم‌انتظار عقب‌نشینی تا ایستگاه ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان باشیم، اما اگر اوضاع بر وفق مراد من و شما پیش رود، عقبگرد دلار تا کانال ۵۵ هزار تومان دور از دسترس نیست. فراموش نکنید تحلیل تکنیکال برمبنای رفتار قبلی بازار استنباط می‌شود و دلار ۶۰ هزار تومانی در هفته‌های آتی وادار به انتخاب یکی از مسیر‌ها خواهد بود.

کف قیمت دلار براساس پیش‌بینی فعالان بازار

پیش‌بینی قیمت دلار در روز‌های گذشته توسط کارشناسان و فعالان زیادی انجام شده است. روزنامه‌ها و رسانه‌های نزدیک و مخالف دولت تحلیل‌های متفاوتی از روند روز‌های آتی داشتند و هر کدام کف و سقف احتمالی جدیدی برای قیمت دلار آزاد متصور هستند.

قیمت دلار از دید روزنامه ایران که جزو رسانه‌های نزدیک به‌دولت محسوب، در روز‌های آینده محکوم به عقب‌نشینی از مرز ۶۰ هزار تومان است. پیش‌بینی که از ترس و لرز دلال‌های تلگرامی استنباط شده و طبق آن به‌خاطر تفاوت قیمت دلار آزاد و پشت‌خطی (تلگرامی) بازگشت دلار به محدوده ۵۹ هزار تومان حتمی است.

پیش‌بینی کاهش قیمت دلار البته فقط به رسانه‌های حامی دولت مختص نمی‌شود. در تحلیل‌هایی که در بقیه رسانه‌ها می‌بینیم، عواملی مثل سیاست‌های موقتی بانک مرکزی یا تعبیر دیگری ارزش‌پاشی و فرکش کردن جو هیجانی، حداقل در روز‌های پیش‌رو می‌تواند زمینه‌ساز کاهش قیمت دلار به سمت کانال‌های قبلی باشد.

قیمت دلار طبق پیش‌بینی برزو حق‌شناس به‌عنوان یکی از کارشناسان بازار ارز، به‌خاطر ناتوانی بابت عبور از کانال ۶۳ هزار تومان، راهی جز بازگشت به عقب ندارد. طوریکه اگر دلار تا پایان هفته جاری مجالی برای پیشروی نداشته باشد، می‌تواند حداقل تا حول‌وحوش محدوده ۵۸ هزار تومان عقب‌نشینی داشته باشد.

دیگر خبرها

  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید