Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:42:27 GMT

مراسم کاروان قرآنی ندای رحمت در اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۰۶۳۲

مراسم کاروان قرآنی ندای رحمت در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن ابراهیمی صبح سه شنبه در جمع طلاب و روحانیون در سخنانی صبر و شکیبایی در برابر مشکلات را درس بزرگ مکتب عاشورا برای بشریت دانست و اظهار کرد: سیدالشهداء الگوی صبر و شکیبایی در برابر مصیبت‌ها، مشکلات زندگی، زخم شمشیر، داغ عزیزان و شهادت فرزندان است.

وی تسلیم اوامر الهی بودن را از ویژگی‌های بارز حضرت امام حسین (ع) برشمرد و افزود: از برجسته‌ترین جنبه‌های شخصیت سیدالشهداء، محبت پروردگار و دلدادگی او به خداوند و امر و رضای اوست و این تسلیم اوامر الهی بودن که نسبت به حادثه عاشورا و آمادگی برای شهادت طلبی و پذیرش تبعات و پیامدهای آن و راضی شدن به یتیمی فرزندان و اسارت اهل بیت پیشقدم شد و بر امر الهی تسلیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس حوزه‌های علمیه اردبیل بر ضرورت الگوگیری از زندگانی حضرت امام حسین (ع) تاکید کرد و افزود: مسلمانان باید هم از معنویت و توجه به خدا و نیایش‌های شبانه امام حسین علیه السلام باید درس بیاموزند و هم از توجه به علم و ادب و دانش و تربیت فرزندان، هم حُسن خُلق و کرامت رفتاری و مستضعف گرایی، هم از ایثار و سخاوت و بذل و بخشش وی، و هم از رأفت و مهربانی و عواطف والای انسانی نسبت به همنوعان تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطر نشان کرد: برای الگوگیری از اسوه‌های حسنه، باید به جهات اسوه بودن آنان توجه داشت و امام حسین (ع) هم یکی از این اسوه هاست که خود نیز فرموده است: «لکم فیّ اسوة» و ما باید در الگوگیری و تبیین الگیو صحیح در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم قاریان و حافظان قرآن به قرائت قرآن پرداخته و در ادامه ختم قرآن نثار روح شهدای کربلا انجام و در پایان مداحی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش انجام شد.

کد خبر 5558851

منبع: مهر

کلیدواژه: مکتب عاشورا عاشورا مهر قیام عاشورا اردبیل محرم 1401 سازمان تبلیغات اسلامی محرم 1401 مراسم عزاداری ماه محرم عاشورا بوشهر حسینیه مهر عکس استانها ویروس کرونا همایش شیرخوارگان حسینی تاسوعای حسینی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه تاسوعا و عاشورا گرگان امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)

(عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)

دیگر خبرها

  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • پیکر شهید «جهانگیر بیات» در ماهدشت تشییع و تدفین شد
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • (عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)