Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:57:18 GMT

نباید اجازه داد روغن نباتی به سرنوشت آزمایش دچار شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۰۶۴۳

نباید اجازه داد روغن نباتی به سرنوشت آزمایش دچار شود

ایسنا/فارس فرمانده بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله(ع) شیراز با تاکید بر لزوم تشکیل یک کارگروه تخصصی برای بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی شیراز، تاکید کرد که نباید اجازه داد تا این واحد صنعتی به سرنوشت کارخانه آزمایش، مبتلا شود.

محمد احمدی اظهار کرد: شایسته نیست که در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفزین» کارخانه‌ای با گستردگی و ظرفیت رو به تعطیلی باشد و در دهه‌ای که شعارهای آن عمدتا اقتصادی بوده واحدهای نرگس شیراز یک به یک تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از سپاه ثارالله(ع) شیراز، احمدی ادامه داد: خارج از بحث واگذاری مشکل دار و غیر قانونی کارخانه روغن نباتی شیراز در سال ۱۳۷۲ که باید توسط دستگاه قضایی بررسی شود، افعالی مانند؛ عدم پرداخت حق سهامداران،‌چوب حراج به املاک و اراضی مربوط به کارخانه به بهانه بدهی، فروش و انتقال ماشین الات و ادوات، عدم تولید متناسب با ظرفیت نسبی و تحقق نیافتن انتقال این کارخانه به شهرک صنعتی که از سال ۹۰ زمین آن محیا بوده، نشان می‌دهد مسئولین کارخانه‌ نیت و اهتمامی برای بقای کارخانه ندارند و آن را روز به روز به سمت ورشکستگی کشیده‌اند.

احمدی عنوان کرد: نقش اساسی و تاثیرگذار این کارخانه در کمبود روغن سالهای اخیر بخوبی قابل مشاهده اما با این حجم کم از تولید فعلی و تعطیلی چند واحد عملا می‌توان آن را تعطیل فرض کرد.

او همچنین افزود: باید کارگروهی تخصصی با حضور نهادهای ذی ربط برای بررسی ابعاد مختلف این کارخانه در سی سال اخیر تشکیل و مسئولان اجازه ندهند این کارخانه به سرنوشت آزمایش و مجموعه‌های مشابه تبدیل شود.

به گفته احمدی، سازمان بسیج اصناف و بازاریان فارس بیش از یک ماه بازرسین خود را بصورت ثابت و تمام وقت در کارخانه مستقر و بر تولید و توزیع روغن بصورت مستقیم نظارت کرد.

فرمانده بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله(ع) شیراز خاطرنشان کرد: نجات روغن نباتی از وضعیت کنونی در دست یک سازمان و نهاد دولتی نیست و باید با هماهنگی و همفکری مشترک ارگان های ذی ربط این مهم تحقق یابد.

احمدی همچنین با اشاره به اهمیت اقدامات در این زمینه از دستگاه قضایی خواست به مسئله نحوه واگذاری کارخانه و عدم پرداخت حقوق سهامداران ورود جدی پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد احمدی کارخانه روغن نباتی شیراز شهرك صنعتي استانی سیاسی روغن نباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه طی بازدیدی از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد مقدس اظهار کرد: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

وزیر کشور بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وحیدی اظهار کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وزیر کشور خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 6088655

دیگر خبرها

  • پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است