Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@04:30:25 GMT

دست به ماشه برای نابودی صهیونیسم

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۰۹۰۵

دست به ماشه برای نابودی صهیونیسم

پاسخ مقاومت اسلامی فلسطین به تجاوزگری رژیم صهیونیستی با شلیک موشک‌های بی‌امان به اراضی اشغالی، در کمتر از سه روز چنان سران تل‌آویو را وحشت‌زده کرد که با همه رجزهایی که نخست وزیر چهارماهه این رژیم در ساعات نخست حملات به نوار غزه سر داده بود، او و کابینه‌اش برای پایان دادن به این نبرد دو سر باخت، چاره‌ای جز پذیرش شروطی نیافتند که بدون شک تبعات سنگینی برایشان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایزان: به نوشته شبکه خبری المیادین، اشتباه محاسباتی سران رژیم اشغالگر از قدرت مقاومت فلسطین، به‌مراتب زودتر از آنچه تصور می‌‌شد یورش اخیر آنها به نوار غزه با نام عملیاتی «سپیده دم» را با پاسخ «وحده الساحات» (وحدت میادین) فلسطین به غروبی رعب‌انگیز برای شهرک‌های صهیونیستی بدل کرد. شرایط آنقدر وخیم شده بود که به تعبیر محمد شلح، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین، برای نخستین بار این جنبش بیش از سیف القدس و سال 2014 تماس‌هایی برای آتش‌بس داشت و اسرائیل به این شیوه برای پایان نبرد «التماس» می‌‌کرد.
وی افزود: «دشمن صهیونیستی تصور می‌‌کرد با ترور فرماندهان جنبش از جمله تیسیر الجعبری و خالد منصور و سپس توقف جنگ، جهاد اسلامی نمی‌تواند روی پای خود بایستد، اما نیروهای الجعبری و فرماندهانش امروز دشمن را به گونه‌ای ترساندند که به جای آنکه کسی در اطراف غزه احساس خطر کند تمام رژیم صهیونیستی به هراس افتاده و حتی جرأت تردد ندارند.»

پاسخ سخت به بدعهدی تل‌آویو
بنا به اذعان رسانه‌های عبری، توافق آتش‌بس میان جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی در حالی از ساعت 23 و 30 دقیقه یکشنبه برقرار شد که گنبد آهنین این رژیم از حدود 1100 موشکی که مقاومت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده بود، تنها توانست 300 موشک را منهدم کند و بسیاری از آنها به اهداف خود برخورد کردند.
زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی نیز در شرایطی پایان این نبرد سه روزه را پیروزی ملت فلسطین خواند که به گفته وی، گردان‌های قدس در این نبرد 58 شهرک صهیونیست‌نشین را به طور همزمان زیر آتش راکت‌ها قرار داده بودند و رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز پذیرش شروط فلسطین که آزادی بسام السعدی و خلیل عواوده بود، نداشت.


به نوشته تایمز اسرائیل، میانجیگران مصری تاکنون برای آزادی بی‌قید و شرط خلیل عواوده یکی از اعضای جنبش جهاد اسلامی که از چندی قبل در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده، مجوز گرفته‌اند اما آنچه در این میان می‌‌تواند آتشی سخت‌تر را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کند، تردیدها درباره همکاری دیپلماتیک تل‌آویو با مصری‌ها برای آزادی بسام السعدی، از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی است؛ موضوعی که به نوشته المیادین، زیاد النخاله بهای آن را برای اسرائیل بسیار سنگین خواند و گفت: «رژیم صهیونیستی در این آتش‌بس نتوانست هیچ شرطی را به ما تحمیل کند، اما باید بدانند همانقدر که آنها برای تحقق این آتش‌بس پافشاری کردند، ما هم بر آزادی السعدی و عواوده، اصرار داریم.  بنابراین اگر دشمن از اجرای شروط سر باز زند، این آتش‌بس برای ما باطل است و جنگ از سر گرفته خواهد شد. در این مسیر مردم و کشورها حامی مقاومت هستند، در حالی که امریکا تنها پشتوانه صهیونیست‌ها است.»


به باور کارشناسان جهانی و داخلی اسرائیل، کابوس این جنگ سه روزه در حالی خواب را از چشمان سران تل‌آویو ربوده است که در عملیات وحدت میادین، تنها شاخه نظامی جهاد اسلامی به میدان آمد و حماس و دیگر گروه‌های مقاومت تنها در آماده‌باش قرار داشتند و این یعنی قدرت مقاومت بیش از آن چیزی است که در این چند روز لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت. در این شرایط با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی به رغم انتشار اخبار فرانس پرس درباره نقض زودهنگام آتش‌بس با شلیک به نوار غزه، در دو بیانیه، عملیات خود را تکذیب کرده و آن را لحظاتی پیش از آغاز توافق عنوان کرده بود به نظر نمی‌رسد با نمایش قدرتمندانه گردان‌های قدس، سران تل‌آویو عزمی برای بازگشت به نبرد داشته باشند.

توطئه‌های نافرجام
خوش خیالی‌های یائیر لاپید برای زهرچشم گرفتن از مقاومت که علاوه بر مشاوره گرفتن وزیر دفاع این رژیم با همتای امریکایی‌اش، پای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل را نیز به جلسه امنیتی این رژیم باز کرد، سبب شده بود که آنها همزمان با موشک‌باران مناطق مسکونی غزه، جنگ روانی نیز در مناطق اشغالی به راه بیندازند.
به نوشته العالم، در نخستین توطئه، کمتر از یک روز از آغاز حملات اسرائیل، 1625 صهیونیست در اسکورت کامل نظامیان صهیونیستی وارد مسجدالاقصی شدند که با مداخله محافظان درگیری‌هایی رخ داد اما در نهایت نتیجه مطلوب آنها به دست نیامد.
دومین توطئه روانی آنها، انتشار خبر به شهادت رساندن همه فرماندهان جهاد اسلامی بود؛ موضوعی که ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران درباره آن گفت: «اگر ادعای تل‌آویو درست بود ما شاهد این حجم از شلیک موشک‌های مقاومت به سوی شهرک‌های صهیونیستی نبودیم. ضمن اینکه فرماندهان و اعضای این جنبش نه تنها برای شهادت آماده‌اند، بلکه بی‌صبرانه مشتاق آن هستند.»  

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی جهاد اسلامی تل آویو آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس

به گزارش پایگاه خبری "العهد"، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیرو‌های فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها، حزب الله در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی جولان اشغالی شلیک کرد.

همچنین حزب الله لبنان از گیر افتادن کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی در کمین این گروه مقاومت خبر داد.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی با گذشت ۲۰۰ روز در غزه به هیچ هدفی دست نیافته‌است
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت