Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم آئینی شام غریبان شهدای کربلا، امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء عاشورا آغاز شد و خادمان حرم مطهر رضوی حرکت خود را از ره‌باغ حضرت زهرا (س) آغاز کردند.

در این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، خادمان حرم با شمع‌های لاله در دست، به صحن و سرای امام هشتم (ع) مشرف شدند و با استقرار در بست شیخ طبرسی، سوگواره شام غریبان شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان را برپا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)، این محفل را با ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی شور و حالی دوچندان بخشیدند و زائران حضرت رضا (ع) نیز همراه با خادمان این آستان ملکوتی، در سوگ این مصیبت بر سر و سینه زدند.

آئین شام غریبان، یکی از قدیمی‌ترین آئین‌های عزاداری خادمان رضوی در شام عاشورای حسینی است که هر سال در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود و هزاران زائر در کنار صدها خادم، در این مراسم عزاداری به سوگ می‌نشینند.

کد خبر 5558968

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد مراسم شام غریبان آستان قدس رضوی اباعبدالله الحسین عاشورا خادمان رضوی محرم 1401 مراسم عزاداری ماه محرم عاشورا بوشهر حسینیه مهر عکس استانها ویروس کرونا همایش شیرخوارگان حسینی تاسوعای حسینی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه تاسوعا و عاشورا اردبیل شام غریبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)

با نزدیک شدن فصل امتحانات برخی از دانشجویان و دانش‌آموزان عراقی برای درس خواندن به حرم امام حسین(ع) می‌روند.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت