Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور تاکید کرد: امروز نقش و مسئولیت خبرنگاران در شرایط جنگ ترکیبی دشمن، بسیار سنگین‌تر از گذشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد وحیدی وزیر کشور به مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کرد. متن پیام احمد وحیدی به مناسبت ۱۷ مرداد‌ماه «روز خبرنگار» که امسال با عاشورای حسینی(ع) مقارن شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

توانمندی حرفه‌ای، جسارت، دانش، آگاهی و مسئولیت‌پذیری خبرنگاران نقشی مهم در روایتگری صحیح از تلاش‌ها و اقدامات دولت، روشنگری افکار عمومی از دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان و تسهیلگری اجرای سیاست‌ها و ماموریت‌های کلان نظام و دولت با همراه‌سازی و اقناع مردم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نقش و مسئولیت خبرنگاران در شرایط جنگ ترکیبی دشمن، بسیار سنگین‌تر از گذشته است. دشمن پس از ناکامی از سیاست موسوم به فشار حداکثری و ارزیابی شرایط، ملاحظات و اقتضائات عصر جدید، به سمت جنگ شناختی و تغییر اذهان و باور عمومی رفته است.

در این راهبرد، تلاش دشمن بر برجسته‌سازی شک و تردید در میان ملت نسبت به برنامه‌ها و راهبردهای کلان دولت مردمی است و سعی در وانمود‌سازی ناآکارآمدی در ارکان اجرایی دولت و تصویر‌سازی آینده‌ای پر از ابهام دارد.

طرح فریضه جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخی راهبردی و دور اندیشانه به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن است که در این عرصه، خبرنگاران با شناخت صحیح نیازهای جامعه و انعکاس حرفه ای اخبار و اقدامات راهبردی، مردمی و امید آفرین مجموعه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر اعتماد عمومی در جامعه می‌افزایند.

نباید از نظر دور داشت که امروز در راس این دولت، شخصیت سیاسی و انقلابی قرار دارد که شبانه روزی در خدمت به مردم و آحاد جامعه است و بودن در کنار مردم را الگو و مسیر حرکت دولتش قرار داده است. در یکسال گذشته شخص رئیس محترم جمهوری از ۳۰ استان بازدید میدانی به عمل آورد و با کنار نهادن هر گونه فاصله و جدایی، چهره به چهره پای درد دل اقشار و بخش های مختلف اقتصادی و تجاری جامعه نشست و همگان را به تولید و خدمت افزون تر به نظام مقدس جمهوری اسلامی فراخواند.

این اقدام ارزشمند نیاز به افق گشایی و روشنگری ابعاد بیشتر آن برای گروه‌های مختلف جامعه دارد تا این واقعیت در افکار عمومی درک و لمس شود که دولت سیزدهم چه میزان دغدغه مردم و کمک به حل مشکلات پیش روی جامعه دارد.

غفلت و تاخیر در اجرای ماموریت سنگین روشنگری می تواند زمینه تحریفات و القائات رسانه ای دشمن را فراهم سازد و برای همین در این میدان باید با پیشگامی و طرح‌های ابتکاری و خلاقانه، اجازه مانور رسانه ای به جریان معاند داده نشود و رسانه های کشور راویت‌گر اصلی و زمینه ساز اعتماد هر چه بیشتر دولت و ملت باشند.

در دنیای امروز به سبب پیشرفت های شگرف در حوزه فناوری‌های نوین، جریان رسانه‌ای دشمن با بهره گیری از شیوه های خبری مختلف به دنبال منحرف ساختن افکار عمومی و ایجاد فاصله میان دولت و ملت است. مسئولیت سنگین فعالان رسانه ای در چنین بستری معنا و مفهوم دارد و باید در کنار ایفای نقش روشنگری و آگاهی بخشی، به عنوان اتاق فکری امین و دلسوز برای مسئولان عمل کنند و به سهم خود نارسائی ها و چالش ها را تبیین و راهکارهای سازنده برای برون رفت از مشکلات ارائه دهند.

آگاهی، توام با مسئولیت است و امروز این رسالت بر دوش خبرنگاران شریف کشور است که با رویکرد  نقادانه، پرسشگرانه و خلاقانه یاریگر کشور در  مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باشند.

مصادف شدن روز خبرنگار با عاشواری حسینی (ع) این پیام را یادآور می شود که همان طور که سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین چراغ حقیقت و نورانیت اسلام را در برابر یزدیان با جان نثاری فروزان نگه داشت و قهرمانانه از تحریف اسلام جلوگیری کرد؛ امروز هم خبرنگاران باید به تاسی از مکتب امام حسین(ع) و راویان غیور واقعه کربلا همچون حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع)، روایتگر صحیح آرمان های انقلاب اسلامی و پیشرفت های حاصل از مردم‌سالاری دینی در برابر جبهه استکبار باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روز خبرنگار جنگ ترکیبی جنگ ترکیبی دشمن رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»

مراسم تکریم از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز جمعه با حضور مدیران مدارس حوزه علیمه، روحانیون و مسئولین در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد.

به گزارش رسا، مادر شهید معماریان در ابتدای مراسم ضمن بیان اینکه حاضر است برای حفظ حجاب کتک بخورد، اظهار داشت: نیروی انتظامی برای حفظ مملکت و آینده جوانان کشور در قضیه حجاب و عفاف کوتاهی نکند؛ خیلی از جوانان به خاطر دنباله روی از فرهنگ دشمن در حال از بین رفتن هستند.

همچنین در این مراسم سردار رادان با بیان اینکه قصه پرغصه امروز درآمیختگی شک و تردید با یقین در مورد حجاب و عفاف است، گفت: امروز حجاب و عفافی که مورد تایید قرآن و قانون است با شبهات دشمن و خودی‌های نادان مورد هجمه واقع شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف، خاکریز حق و باطل است، اظهار داشت: اگر دشمن در زمینه عفاف و حجاب به هدف خود برسد به همه چیز رسیده است؛ اگر این خاکریز شکست خورد دیگر کسی باقی نمی‌ماند که در مقابل ظلم ایستادگی کند؛ دشمن برای اشاعه بی‌حجابی با برنامه ریزی عمل می‌کند، ولی در جبهه مقابل شاهد شک و تردید هستیم.

گفتنی در این مراسم پیام شفاهی آیت الله مکارم شیرازی توسط حجت الاسلام محی الدین مکارم فرزند ایشان در تمجید از خدمات سردار رادان و طرح نور نیروی انتظامی قرائت شد.

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟