Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، صفی اله رمضان خانی مدرس دانشگاه امروز در گفت‌وگویی به مناسبت ایام عزاداری‌های حسینی در محرم 1444 اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) در طول تاریخ از بزرگ‌ترین نهضت‌ها به شمار می‌رفته است و توانسته بیشترین تأثیرات را در روح و جسم انسان‌ها داشته باشد.

وی با بیان این که حماسه بزرگ عاشورای حسینی باید در دلها زنده بماند و نسل به نسل و سینه به سینه فرهنگ عاشورایی انتقال داده شود، عنوان کرد: از آنجایی که اسلام در تمام دوران‌ها مورد هجمه دشمنان بوده و امروز نیز دشمنان همواره سعی دارند تا اعتقادات مذهبی مردم را مورد حمله قرار دهند، از این رو باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنین معرفی بیشتر قیام امام حسین (ع) به نسل امروز آنان را با این نهضت بزرگ بیشتر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضان‌خانی تأکید کرد: امروز دشمنان با حربه‌های مختلف درصدد هستند با ترفندهای گوناگون نسل جدید را از دین خارج کرده و یا آنها را دین زده کنند، از این رو در این راستا و برای رسیدن به اهداف شوم خود جنگ نرم راه انداخته و درصدد ضربه زدن به اعتقادات مردم به ویژه نسل امروز هستند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: حضور آگاهانه و با بصیرت نوجوانان و جوانان امروز در عرصه‌های مختلف و درخشش آنها در برهه‌های گوناگون تاکنون اجازه نداده است تا دشمنان به اهداف شوم خود نزدیک شوند و همچنان دشمنان بازنده میدان هستند. این ایستادگی و مقاومت را جوانان امروز همچون شهید بی سرحججی از قیام امام حسین (ع) یاد گرفته‌اند که هیچگاه فراموش شدنی نیست.

وی  تصریح کرد: بر این اساس مسئولان فرهنگی باید زمینه‌های شناخت بیشترامام حسین(ع) و قیام عاشورا را برای نسل امروز فراهم کرده و درس آزادگی و جوانمردی را در بین جوانان و نوجوانان امروز نهادینه کنند؛ جریان سید الشهدا(ع) علاقه را به فعلیتی می رساند که انگیزه بخش رفتارهای خوب ما می‌شود.

رمضانخانی تأکید کرد: فضائل اخلاقی امام حسین (ع) و یاران ایشان در دشت کربلا آنچنان الهام بخش بوده که جوانان بسیاری با تأسی به نام و یاد و شخصیت آن عزیزان، راه و منش خویش را تغییر داده و به اوج سعادت و کمال یعنی شهادت رسیده‌اند.

این مدرس دانشگاه عنوان داشت: هر کدام از شخصیت‌های دشت کربلا، الگویی برای اخلاق مداری، ایمان، تکلیف سنجی و وفای به عهد هستند که با تمرکز بر زندگی هر کدام از آنها می‌توان راه را به خوبی شناخت و به پیش رفت.

انتهای پیام/ 3728

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدرس دانشگاه هرمزگان بندرعباس محرم1444 امام حسین نسل امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد تا در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد.


در این جلسه از پوشش خوب صدا وسیمای خراسان جنوبی به صورت زنده در خصوص مراسم ۵ اردیبهشت،سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی