Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:25:47 GMT

پنتاگون: چین تا ۲ سال آینده به تایوان حمله نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۱۹۳۳

پنتاگون: چین تا ۲ سال آینده به تایوان حمله نمی‌کند

به دنبال سفر نانسی پلوسی به تایوان که واکنش چین و برگزاری مانورهایی در اطراف این جزیره خودگردان را در پی داشت، پنتاگون گفت که هنوز ارزیابی خود مبنی بر اینکه چین تا دو سال آینده به تایوان حمله نمی‌کند، تغییر نداده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، کالین کال، معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تحولات اخیر، این وزارتخانه ارزیابی جدیدی از احتمال حمله نظامی چین به تایوان در دو سال آینده دارد، گفت: خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پکن هفته گذشته مجموعه‌ای از رزمایش‌های بی‌سابقه را در پاسخ به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام داد. چین این جزیره خودگردان را با شش منطقه نظامی محاصره کرد و مکررا هواپیماهایش را در طول خط میانی جداکننده آب‌های سرزمینی چین و تایوان به پرواز درآورد. ارتش چین همچنین حدود ۱۰ موشک را در نزدیکی تایوان پرتاب کرد، از جمله دست‌کم یک موشک که مستقیم بر فراز این جزیره حرکت کرد.

این اظهارات کالین کال مبنی بر اینکه پنتاگون فکر نمی‌کند چین در آینده نزدیک به تایوان حمله کند، منعکس‌کننده رویکرد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره بی‌اهمیت دانستن این رزمایش‌هاست، رزمایش‌هایی که مقامات آمریکا نشانه‌ای از اقدام نظامی نمی‌دانند.

اما این مقام آمریکایی، پکن را به این متهم کرد که قصد دارد با پرواز مکرر بر فراز این خط میانی، آرام آرام و به تدریج وضع موجود را تغییر دهد.

او گفت، چیزی که توجه مقامات را جلب می‌کند، فعالیت‌ها در تنگه تایوان است، تعداد تجهیزات دریایی و هوایی که از این خط مرکزی دوفاکتو می‌گذرند و به تدریج به سواحل تایوان نزدیک‌تر می‌شوند.

کال واکنش چین به سفر نانسی پلوسی را یک بحران «ساختگی» دانست و یادآور شد که نمایندگان آمریکا مرتباً به تایوان سفر می‌کنند. او همچنین بار دیگر بر تعهد آمریکا به سیاست چین واحد تاکید کرد و گفت: سیاست ما هنوز حمایت از وضع موجود بوده و تغییر نکرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفر نانسی پلوسی به تایوان پنتاگون تايوان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا