Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@07:46:30 GMT

طعم کتاب با «بچه‌های فرات»

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۱۹۴۲

طعم کتاب با «بچه‌های فرات»

نشست طعم کتاب با بررسی «بچه‌های فرات» اجرا می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یازدهمین نشست نقد و بررسی کتاب با عنوان «طعم کتاب»، با محوریت کتاب «بچه‌های فرات» با حضور حسن احمدی، منتقد و لیلا قربانی، نویسنده اثر، امروز سه‌شنبه 18 مردادماه 1401 ساعت 14 در خانۀ کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بچه‌های فرات» داستانی است که در سال ۶۱ هجری، در عراق و در کوفه می‌گذرد؛ در سالی که امام سوم شیعیان، حسین بن علی (ع) و همراهان صدیقش در صحرای کربلا با سپاه تزویر و کفر روبه‌رو شدند. این داستان روایت دوستانی نوجوان به نام‌های سعد، علی و مالک است که در کوفه و در عالم جوانی خود زندگی می‌کنند؛ اما زمانی که خبر آمدن حسین (ع) به کوفه را می‌شنوند، ناگزیر از گرفتن تصمیم‌اند. تصمیم بر این که به کدام راه پای گذارند و به کدام دسته بپیوندند و در این میان پس از چالش‌های فراوان هرکس راه خود را انتخاب می‌کند. در نوشتن این کتاب از منابع تاریخی استفاده شده تا تصویر قابل اطمینانی از وقایع آن زمان به دست دهد.

سلسله نشست‌های طعم کتاب برنامه‌ای است که با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی و خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برگزار می‌گردد.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نقد کتاب معرفی کتاب فرهنگ کتابخوانی بچه های فرات طعم کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری از اولین نشست خبری پائز سرمربی تیم ملی والیبال

انتهای پیام/

دیگر خبرها