Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد میرزابیگی گفت: در نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، دوستان پذیرفتند با الحاق یک تبصره استخدام و جذب نیروهای طرحی، تمدید طرحی، شرکتی و ۸۹ روزه‌ها وزارت بهداشت را در قالب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پیش بینی کنند و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس هم در نشست اخیر با وزیر بهداشت این موضوع را مطرح و اعضای کمیسیون تاکید کردند که این موضوع را از کمیسیون اجتماعی پیگیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمان اوج کرونا به بیش از ۱۰ هزار نفر نیروهای طرحی با وجود اینکه طرح آنها به اتمام رسیده بود و می‌توانستند استراحت یا کار دیگری را شروع کنند گفته شد که دوره دیگری را با مزایای طرحی مشغول کار شوند و در واقع این نیروها به سربازی می‌مانند که دوره سربازی آنها به پایان برسد و به آنها گفته شود یک دوره دیگر با همان حقوق و مزایا به عنوان سرباز آن هم در خط مقدم جبهه مشغول شود.

میرزابیگی با بیان اینکه نیروهای طرحی وزارت بهداشت در زمان کرونا ایثار و فداکاری کردند و در خط مقدم مبارزه با کرونا شجاعانه جنگیدند، ادامه داد: کرونا تمام نشده اما فروکش کرده و شایسته نیست که در حال حاضر که وضعیت بهبود پیدا کرده جواب ایثار نیروها را با تعدیل و اخراج بدهیم.

وی یادآور شد: در کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مطرح کردیم که تمدید طرحی‌های دوران کرونا که سهمیه‌ای نداشتند بدون اینکه مشکل خاصی برای آنها ایجاد شود، در طرح ساماندهی کارکنان دولت لحاظ کنند و آنها را سرکار برگردانند؛ به عقیده ما این نیروها امتحانشان را در دوران کرونا پس دادند چون یک بار دیگر مجدداً با حقوق و مزایای طرحی کار کردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار پرستاران و خانواده شهدای سلامت، توجه به تعرفه پرستاری، کمبود نیرو و امنیت شغلی را مورد توجه قرار دادند و تاکید کردند که به پرستار نباید به چشم کارگر فصلی نگاه کرد.

وی تصریح کرد: هر چند نیروهای طرحی در دوران کرونا تلاش زیادی کردند اما متأسفانه وزارت بهداشت با فروکش کردن کرونا ۱۰ هزار نفر از این نیروها را به اجبار خانه نشین کرد، در حالی که با کمبود بیش از ۱۵۰ هزار پرستار در کشور مواجه هستیم.

میرزابیگی با اشاره به وجود ۵۰۰ هزار پست سازمانی در وزارت بهداشت، گفت: بر اساس اظهارات مسئولان وزارت بهداشت ۷۰ درصد پست‌های سازمانی وزارت بهداشت بلاتصدی است و نیرو برای تصدی پست‌ها وجود ندارد، در حالی که این کمبودها به صورت مستقیم به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند؛ در این رابطه می‌طلبد مدافعان سلامتی که طرحشان در دوران کرونا به اتمام رسیده به سر کار بازگردند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بهداشت و درمان مجلس پرستار خانواده سربازی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد

یک منبع فلسطینی با اشاره به اینکه پایبندی حماس به همه شروط خود در مذاکرات موجب عقب‌نشینی طرف صهیونیستی از برخی مواضع خود شده، تاکید کرد که بررسی‌ها برای پاسخ نهایی حماس به پیشنهاد اسرائیل همچنان ادامه دارد اما تا حدی می‌توان خوش‌بین بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات اخیر مربوط به مذاکرات آتش بس غزه که در قاهره برگزار شد یک منبع فلسطینی آگاه جزئیات روند این مذاکرات و آخرین نتیجه آن را اعلام و تاکید کرد که در سند پیشنهادی جدیدی که به جنبش حماس ارائه شده شاهد عقب نشینی طرف صهیونیستی از برخی مواضع آن هستیم.

این منبع فلسطینی آگاه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که سند پیشنهادی که اخیراً به جنبش حماس تحویل داده شد شامل نکات مثبت و عقب نشینی در موضع رژیم صهیونیستی است.

این منبع تصریح کرد که البته حماس همچنان باید موضوعات کلیدی به ویژه آتش بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه را بررسی کند.

منبع مذکور گفت که حماس به سند پیشنهادی خود که در 14 مارس ارائه داد کاملاً پایبند بوده و عدم عقب‌نشینی حماس از هیچ یک از مفاد این سند، رژیم اشغالگر را مجبور کرد تا در مورد مسائل مربوط به آتش بس وعقب نشینی نیروهای اسرائیلی از غزه و بازگشت آوارگان به مناطق خود از موضعش عقب نشینی کند.

این منبع افزود که جنبش حماس بعد از سفری که هیئت آن اخیرا به قاهره داشت، همچنان در حال بررسی پیشنهاد جدید طرف صهیونیستی بوده و در حال انجام رایزنی‌های فشرده است و تماس دائمی با میانجی‌های مصری و قطری دارد.

خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت نداردوی تاکید کرد که هنوز نکات بحث برانگیزی درباره مسئله پرونده اسرا وجود دارد و برای توافق بر سر تعداد اسرایی که باید آزاد شوند و ساز و کار مربوط به آن نیاز به زمان داریم. اما به طور کلی فضا بهتر از قبل بوده و شاهد عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی در موضع خود در زمینه مسئله خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به مناطق خود هستیم.

دیروز هم «ولید کیلانی» مسئول بخش اطلاع رسانی جنبش حماس فلسطین در لبنان گفت که نزدیک شدن به توافق مشروط به موافقت تل آویو با خواسته‌های حماس بوده و این جنبش از شروط اساسی خود مبنی بر آتش بس جامع و عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شمال غزه عقب نشینی نمی‌کند. برخی شاخص‌های مثبت در این زمینه مشاهده شده که می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به پرونده اسرا باشد.

پیش از این «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود: ما همچنان در حال بررسی پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع حماس که از طریق میانجی‌ها دریافت شد هستیم و هنوز برای تصمیم‌گیری جهت پاسخ به آن زود است.

ابوزهری تأکید کرد: جنبش حماس هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.حماس به برادران مصری و قطری اطمینان داده است که برای دستیابی به توافق جدی است اما تسلیم هیچ فشار آمریکایی نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث