Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@21:56:51 GMT

بزودی رونق به بازار سرمایه بازمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۲۴۰۶

بزودی رونق به بازار سرمایه بازمی‌گردد

یک کارشناس، بازار سرمایه را ویترین اقتصاد کشور برشمرد و گفت: در دو سال گذشته بازار سرمایه در رکود مطلق قرار داشت و سرمایه‌گذاران حاضر در این بازار، زیان زیادی کرده‌اند، بنابراین انتظار می‌رود به زودی یک رشد معقول و همپای نرخ تورم در بازار سهام ایجاد شود، زیرا قیمت‌ها در بازار به کف خود رسیده است.

روزنامه ایران: مهدی خیره‌دست در گفت‌وگو با «ایران» اذعان داشت: بخش مهمی از شرایط کنونی بازار یعنی خروج حقیقی‌ها از بازارسهام و حرکت آنها به سمت بازارهای موازی مربوط به اتفاقات سال 98 و 99 در بازار بوده که باعث شده تردید و دودلی در این بازار ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی بیشترین منابع خارج شده در شرایط فعلی  از بازار سهام به سمت  صندوق‌های با درآمد ثابت سوق یافته هرچند که همین خروج منابع و حرکت بیش‌ازپیش آنها به سمت این صندوق‌ها هم یک تهدید محسوب می‌شود زیرا باعث کمتر شدن تزریق نقدینگی به بازار سهام شده است.


خیره‌دست  درعین حال اشاره کرد که برخی ازسیاست‌ها  هم باعث شده  تا خروج حقیقی‌ها  از بازار سهام تسریع شود.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه باید اعتماد را به بازار سرمایه برگرداند، یاد‌آور شد: در این راستا می‌توان با ایجاد برخی محرک‌ها، رغبت معامله‌گران را به بازار سهام افزایش داد که در این صورت با بازگشت حقیقی‌های بزرگ بازار، معامله‌گران دیگر هم تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام خواهند داشت.
وی تأکید کرد: در حال حاضر سهم‌های بنیادی و ارزنده  بسیاری دربازار سهام  وجود دارد و تجربه نشان داده هر گاه در بازار خبری نیست و اعتمادها از بین رفته و ارزش سهام به کف قیمتی خود می‌رسد، بازار دوباره برمی‌گردد و بازدهی خوبی را نصیب معامله‌گران  خود می‌کند.
به گفته خیره‌دست، هیجان در ذات بازار سرمایه  بوده و وقتی خبری به بازار سهام  تزریق می شود، پول‌های پارک شده به سمت بازار سرمایه سرازیر می‌شوند  و رشد خوبی در بازار ایجاد می‌شود.


فنر فشرده بازار باز می‌شود
وی گفت که با توجه به اتمام دور اول برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی، اخبار خوبی در بازار منتشر شد، بنابراین با انتشار چند خبر خوب در بازار، احتمال دارد فنر فشرده بازار سهام در اوایل شهریورماه سال‌جاری باز شود که در این صورت  سود خوبی نصیب معامله‌گران می‌شود.
خیره‌دست با اشاره به گزارش‌های برخی تکنیکالیست‌ها در بازار سهام گفت: این گزارش‌ها با توجه به سیگنال‌هایی که به بازار می دهند ممکن است کف جدیدی را ایجاد کنند، بنابراین انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران در معاملات خود دیدی بلند‌مدت داشته باشند و با تحلیل دقیق وارد بازار شوند که در این صورت بازدهی خوبی نصیب خود خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازار سرمایه معامله گران بازار سهام خیره دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است

مهدی حاجی‌وند امروز در گرگان در جلسه بررسی تبیین تشریح روند و مراحل اجرایی برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان گفت: برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، کافیست؛ یکی از وراث که سجام دارد، به همراه گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی متوفی و همه وراث و همچنین گواهی انحصار وراثت، به یکی از شعب بانک‌ها و یا کارگزاری‌های منتخب مراجعه کند.

وی ادامه داد: وراث هیچگونه مبلغی از این بایت در هیچ مرحله‌ای نباید پرداخت کنند.

حاجی‌وند افزود: سهم هریک از وراث به شماره شبایی که در شبکه موجود است، واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: فعلاً اعطای سهام عدالت به جاماندگان و افراد جدید، مطرح نیست.

سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومانی گلستانی‌ها در سهام عدالت

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان نیز از سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومانی گلستانی‌ها در سهام عدالت خبر داد.

روح الله صلبی گفت: قرار است این سرمایه برای توسعه استان هزینه شود و سود آن به سهام داران برسد.

وی افزود: یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان سهام دار عدالت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • جدیدترین هالیوودی فوتبال انگلیس؛ ویل فرل سهام لیدز را می‌خرد
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود