Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@22:02:05 GMT

برگزاری المپیک زمستانی در بیابان ممکن است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۲۵۱۴

برگزاری المپیک زمستانی در بیابان ممکن است؟

به نظر نمی‌رسد که اقلیم عربستان توانایی ایجاد شرایط استاندارد برگزاری یک دوره بازی‌های المپیک زمستانی را داشته باشد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که موج گرمای جهانی، بزرگترین پیست‌های دنیا در کشور سوئیس را تحت تاثیر خود قرار داده و اغلب این پیست‌ها در این فصل فقط برای تعدادی از حرفه‌ای‌ها باز است، کشور گرمسیری عربستان اقدام به درخواست میزبانی بازی‌های آسیایی زمستانی در سال ۲۰۲۹ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین المسلم، دبیرکل شورای المپیک آسیا، این خبر را در اواسط هفته گذشته در اختیار رسانه‌ها قرار داد و تاکید کرد که عربستان در شهر جدید نئوم، توانایی لازم برای برگزاری این رقابت‌ها را دارد و این شورا حمایت مطلق را در اختیار این کشور قرار خواهد داد تا با برگزاری این رقابت‌ها گام بزرگی در جهت افزایش محبوبیت ورزش‌های زمستانی در منطقه غرب آسیا برداشته شود.

درخواست رسمی عربستان برای میزبانی نهمین دوره بازی‌های زمستانی آسیایی در منطقه تروجینا روز پنجشنبه به شورای المپیک آسیا واصل شده است. این درخواست در شرایطی است که عربستان به عنوان یک کشور گرمسیری و بیابانی شناخته می‌شود و این اقدام جاه‌طلبانه در جهت برگزاری مسابقاتی است که حداقل از نظر اقلیم هیچ سنخیتی با این کشور ندارد.

در میان کشورهای خاورمیانه ایران به واسطه اقلیم خاص و و ارتفاعات و مناطق برف‌گیر از دیرباز در اسکی و رشته های مختلف فعال بوده و پیست‌های پررونقی در اوقات مختلف سال دارد. البته عربستان نیز در سال های گذشته به واسطه تغییرات اقلیمی جهانی با پدیده برف مواجه شده و حالا انتظار دارد بتواند با استفاده از پیشرفت های تکنولوژیک مسئله کمبود برف و بارش را در منطقه تروجینا حل کرده و در آنجا شرایطی مطلوب را برای برگزاری مسابقات زمستانی فراهم کند.

این چیزی است که شورای المپیک آسیا نیز به آن اشاره کرده و گفته کشورهایی که معمولا برای میزبانی این تورنمنت درخواست می‌دهند برف و کوه دارند و از آغاز بازی های زمستانی آسیایی در ساپورو (ژاپن در سال ۱۹۸۶) این مسابقات همواره در کشورهایی مثل ژاپن، چین، کره و قزاقستان برگزار شده و بنابراین درخواست میزبانی عربستان سعودی کمی متفاوت است؛ یا این حال ما وظیفه داریم که در این میزبانی از عربستان حمایت کنیم.

این میزبانی پس از جلسه مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در روز چهارم‌ اکتبر در پنوم‌پن پایتخت کامبوج اعلام خواهد شد و شورای المپیک آسیا اعتقاد دارد اگر عربستان موفق به انجام این چالش بشود و میزبانی را به دست بیاورد یک میراث بزرگ را برای خود به جای خواهد گذاشت.

منطقه‌ای که عربستان برای میزبانی بازی های آسیایی زمستانی پیشنهاد داده در مرکز شهر نئوم قرار داد که بلندترین قله‌های کوهستانی عربستان با ارتفاع ۲۶۰۰ متر بالاتر از دریا در آن واقع شده است. عربستان البته در میزبانی رقابت‌های فوتبال از کشورهای مهم آسیایی محسوب می‌شود و اخیرا میزبانی بازی های تابستانی آسیایی را در سال ۲۰۳۴ نیز به دست آورده است.

این تصاویر ساختگی تنها اطلاعات مربوط به طرح برگزاری بازی‌های زمستانی در عربستان هستند.

با این حال مسئله برگزاری رقابت های زمستانی بحثی متفاوت و عجیب به نظر می‌آید به خصوص که با گرم شدن هر چه بیشتر زمین به نظر نمی‌رسد که اقلیم عربستان توانایی ایجاد شرایط استاندارد برگزاری یک دوره بازی‌های زمستانی المپیک را داشته باشد.

آنچه که در حال اتفاق افتادن است بی شباهت به میزبانی قطر در رقابت های جام جهانی نیست؛ موضوعی که همچنان با انتقاد شدید از سوی مراجع مهم فوتبال در اروپا به آن نگریسته می‌شود. در آن زمان گفته می‌شد قطر می‌تواند با به کارگیری سیستم‌های تهویه مطبوع غول‌پیکر شرایط متفاوتی را برای انجام مسابقات جام جهانی در تابستان آماده کند اما در نهایت این مسابقات در فصل زمستان و در اوقاتی برگزار می‌شود که در خود قطر هم آب و هوا سرد خواهد بود!

منبع: ورزش سه

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت قزاقستان المپیک زمستانی عربستان سعودی حسین المسلم منطقه غرب آسیا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شورای المپیک آسیا بازی های زمستانی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه قرار بود در هفته اول اردیبهشت مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا 2024 در جزیره کیش و به میزبانی ایران برگزار شود، اما برخی اتفاقات مانع برگزاری این رویداد شد. 
حالا کنفدراسیون آسیا بعد از چند روز خبر از برگزاری مسابقات در کشور ازبکستان داده است. 

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در این خصوص آورده است: 

فدراسیون بدنسازی ایران بر اساس تصمیم مجمع کنفدراسیون مچ‌اندازی آسیا در سال 2023، می‌بایست از تاریخ 31 فروردین تا 8 اردیبهشت در جزیره کیش از بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تمامی رده‌های سنی میزبانی می‌کرد. با اینکه تمامی امکانات برای برگزاری این رویداد فراهم شده بود و حتی پروازی از سوی فدراسیون ایران جهت سهولت رفت و آمد تیم‌های خارجی از دوبی به کیش و از کیش به دوبی چارتر شده بود، اما در تاریخ 30 فروردین ماه کنفدراسیون آسیا در نامه‌ای به فدراسیون ایران از تعویق این میزبانی به دلیل سیل بی‌سابقه در امارات و لغو شدن پروازهای کشورهای مختلف از جمله قزاقستان به دوبی خبر داد.

در این نامه صراحتا ذکر شده که کنفدراسیون آسیا نیز از این اتفاق ناراحت بوده و میزبانی ایران را به زمان مساعدتری موکول کرده است.

بعد از این اتفاق و در حالی که فدراسیون ایران به دلیل آماده کردن شرایط جهت میزبانی متحمل هزینه‌های بسیاری شده بود، بار دیگر در مذاکرات شفاهی و مکاتبات رسمی، فدراسیون ایران اعلام کرد آماده برگزاری این رویداد در تاریخ جدید است.

متاسفانه کنفدراسیون آسیا در یک اقدام غیرحرفه‌ای امروز میزبان جدیدی را برای مسابقات معرفی کرده و از ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات آسیایی نام برده است.

فدراسیون بدنسازی ایران ضمن اعتراض به تصمیم کنفدراسیون آسیا، در اولین جلسه کمیته فنی مچ‌اندازی در خصوص چگونگی اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ازبکستان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • سقوط ابر‌های بارور در بیابان‌های عربستان (فیلم)
  • تصاویر عجیب و آخرالزمانی از سقوط ابرهای بارور در بیابان‌! + فیلم
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه