Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:17:05 GMT

آیا پرچم و سرود ملی مصر تغییر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۲۵۲۸

آیا پرچم و سرود ملی مصر تغییر می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، از زمانی که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در یکی از سخنرانی های خود در سال گذشته از اصطلاح «جمهوری جدید» استفاده کرد، در ماه های گذشته استفاده از این مفهوم توسط اهالی رسانه ها و سیاست مداران مصری شکل گسترده ای به خود گرفته است.

در این راستا، اخیراً نظراتی مطرح شده است که از لزوم تغییر پرچم و نشان دولت مصر به تناسب با ویژگی های جمهوری جدید صحبت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نگاه اول، ممکن است برای برخی به نظر برسد که تغییر پرچم و نشان دولت مصر و شاید سرود ملی این کشور تکان دهنده و عجیب باشد، به خصوص که پرچم و نشان فعلی برای نزدیک به ۴۰ سال است که بدون تغییر باقی مانده است، اما با نگاهی به صفحات تاریخ مصر درمی یابیم که این نمادها در طول دو قرن گذشته با تغییر شرایط سیاسی حاکم بر این کشور چندین بار تغییر کرده اند.

در مصر پرچم ملی یکی از نمادهای کشور محسوب می شود و از حمایت قانونی برخوردار است که باید مورد احترام قرار گیرد. ماده ۲۲۳ قانون اساسی کنونی این کشور بیان می کند که توهین به پرچم مصر جرم است و مجازات قانونی دارد. قانون اساسی شکل و طرح پرچم را تعیین می کند، اما قرار دادن نشان دولتی و سرود ملی به عهده قانون واگذار شده است.

گفتنی است، پرچم مصر و نشان دولتی آن چندین مرحله تاریخی را پشت سر گذاشته اند که طی آن رنگ ها و نمادهای آن تغییر کرده است و این بیانگر واقعیت مراحل تاریخی این کشور است‌.

کد خبر 5559088 محمدعلی تخت رونده

منبع: مهر

کلیدواژه: مصر پرچم عبدالفتاح السیسی فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا روسیه عراق نوار غزه اوکراین جنگ اوکراین تنش آمریکا و چین تایوان جنبش جهاد اسلامی مقاومت فلسطین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دومین دوره مسابقه سرود «هم‌سُرا» به مناسبت گرامیداشت ایام ولایت حضرت علی (ع) با هدف راه‌اندازی گروه سرود نوجوانان فرهنگسراها، خلق اثر هنری ماندگار و کشف و پرورش استعداد‌های نوجوانان در فرهنگسرا‌های شهر تهران برگزار می‌شود.

نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیکترین فرهنگسرای محل سکونت خود یا درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

در این دوره از مسابقات، رقابت در دو بخش گروه سرود ثابت فرهنگسرا (متشکل از نوجوانان مقطع اول یا دوم متوسطه با اعضای ثابت برای رقابت در این مسابقه) و گروه سرود حرفه‌ای فرهنگسرا (متشکل از گروه‌های شرکت‌کننده مدعو) برگزار می‌شود و فرهنگسرا‌ها فرصت دارند تا ۲۰ اردیبهشت گروه‌های سرود را به دبیرخانه معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟