Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمود قلیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آتش قابل سرایت به مراتع ملی اطراف است و نیاز است زارعان روش‌های دیگری را برای مبارزه با آفات و حشرات انتخاب کنند.

وی گفت: در سال‌های اخیر شاهد گرمای بی‌سابقه در اردبیل هستیم که مربوط به تغییرات اقلیمی است و حریق مزارع به شکل گسترده بویژه در شمال استان گزارش می‌شود که نیروهای واکنش سریع منابع طبیعی در این زمینه توجیه شده و آماده هر گونه اطفای حریق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برخی از مواقع خود زارعان نسبت به آتش زدن زمین‌های کشاورزی و اراضی خود اقدام می‌کنند که این اقدامات در راستای از بین بردن برخی از آفات و حشرات انجام می‌شود تا زمین برای کشت بعدی آماده شود ولی کارشناسان این اقدام را به زارعان توصیه نمی‌کنند.

قلیزاده با بیان اینکه با آتش زدن مزارع موجودات مفید خاک از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش مردم، نهادهای مدنی و رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از مردم خواست تا در صورت مشاهده آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها اراضی کشاورزی اردبیل منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراضی کشاورزی اردبیل منابع طبیعی اراضی کشاورزی اردبیل منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد