Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که هم اکنون قیمت بلیت پروازهای نجف به ۱۰ میلیون تومان رسیده و بسیاری از مسافران در این هفته برای تردد به نجف برای رفت وبرگشت باید ۱۰ میلیون تومان هزینه کنند. این در حالی است که تمامی این پروازهای از طریق ایرلاین های داخلی انجام می شود.

قیمت سوخت در فرودگاه  نجف بیش از ۸ هزار دلار است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت نجف را به زمان و پیک جابه جایی مسافران مربوط دانسته و اعلام کرده بود که قیمت بلیت نجف متناسب با عرضه و تقاضا افزایش یا کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است برخی از سایت‌ها با این میزان قیمت بفروشند چون پروازهای عتبات در اختیار چارتر کنندگان است و در مواقعی که تقاضا کاهش یابد و مسافر نباشد با نرخ پایین تر هم عرضه شده است.

به گفته مقصود اسعدی سامانی ‌فرودگاه نجف در اختیار بخش خصوصی و هزینه افزایش یافته است و هر مسافر ۲ونیم تا ۳ میلیون هزینه فرودگاهی باید پرداخت کند و برای هواپیمای ۷۳۷ بیش از ۸ هزار دلار هزینه خدمات فرودگاهی و هواپیمایی ایرباس ۱۳ هزار دلار هزینه ارزی باید پرداخت شود.  نرخ خدمات فرودگاهی و نرخ سوخت تاثیر گذار است و هر لیتر سوخت  یک دلار ۷۰ سنت را باید شرکت هواپیمایی پرداخت کنند از سوی دیگر پروازهای که از مشهد می روند باید سوخت بزنند.

اوافزود: هنوز برای پروازهای بلیت اربعین هیچ برنامه ریزی انجام نشده و  برا ی تعیین نرخ مصوب در این ایام با شرکت های هواپیمایی صحبتی نشده است. اما در حال حاضر بلیت های پروازهای نجف در اختیار چارتر کنندگان است و این افراد اقدام به فروش بلیت می‌کنند.

جابه جایی ۶۰ هزار مسافر از طریق هواپیما در اربعین

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود برای عملیات اربعین امسال پیش بینی شده که ۵ میلیون مسافر زائر کربلا خواهند بود؛ جلسات مفصل با حضور تمامی دستگاه‌ها در حال برگزاری است و تمامی مسیرهای جاده ای و اصلاح آنها در حال انجام است و ۳۰۰ هزار نفر با قطار و ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر هم از طریق هواپیما جابه جا و مابقی زائران از طریق زمینی جابه جا می‌شوند بنابراین با توجه به تشدید گرما در پایانه ها وسایل سرمایشی در نظر گرفته شده است.

به گفته رستم قاسمی پارسال در اربعین طبق توافق با مسئول عراقی مقرر شد که ۶۰ هزار نفر از طریق بخش هوایی جابه جا شود و در آن روزها ازدحام در فرودگاه را شاهد بودیم، اما به بهترین شکل ممکن انجام شد.

وی اظهار کرد: ستاد اربعین برای برگزاری عملیات حج تشکیل شده و در اربعین فروش بلیت به صورت چارتری نداریم حتی برای افرادی که از قبل بلیت خریداری کرده باشند. نرخی که برای بلیت های اربعین در نظر گرفته ایم نرخ بلیت کنونی است. از سوی دیگر فروش بلیت دلاری ممنوع بوده و با چند ایرلاین در این زمینه برخورد صورت گرفته و به تعزیرات معرفی شده است.

حال در ایام عزاداری امام حسین (ع) و با در خواست برای افزایش سفر به مشهد و نجف  و متناسب با  افزایش درخواست ها نرخ های بلیت هم در مسیرهای داخلی مانند مشهد و برای خارجی هم مانند نجف افزایش یافته است.

شرکت‌های هواپیمایی اجازه افزایش قیمت بلیت مشهد را ندارند

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: با توجه به فرارسیدن تعطیلات ماه محرم، هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از جمله مشهد را ندارند و تمامی ایرلاین‌ها موظف هستند متناسب با نرخ‌های تعیین شده بلیت را به مسافران بفروشند. همچنین مسافران از سایت و دفاتر خدمات مسافرتی معتبر بلیت را خریداری کنند.

به گفته میر اکبر رضوی نظارت سختگیرانه توسط سازمان هواپیمایی بر شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستمر انجام می‌شود و مسافران در صورت مشاهده و مواجهه با گران فروشی حتما به سازمان هواپیمایی اعلام کنند.

او درباره بلیت پروازهای نجف هم گفت: بلیت پروازهای خارجی از جمله نجف متناسب با عرضه و تقاضا ارائه می‌شود، اما برای ایام اربعین در حال برنامه ریزی جهت ارائه بلیت با نرخ مصوب به مسافران هستیم.

ببینید | قاسمی: بلیت چارتری در اربعین نداریم | زائران برای خرید بلیت هواپیمای اربعین چقدر باید بپردازند؟  آخرین وضعیت فروش ارزی بلیت پروازهای داخلی | مسافران خارجی به این سایت مراجعه کنید کد خبر 696579 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها هواپیما - بلیت هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری عتبات اربعين عراق‌ کربلا و نجف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری عتبات اربعين عراق کربلا و نجف شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی بلیت پروازهای پروازهای نجف قیمت بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت

آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد. 

نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۳ هزار و ۴۱۵ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۷۸۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان دست پیدا کند. 

نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۶۰۴ مخاطب توانست به فروشی معادل ۸۴ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان برسد. 

نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۱۱۰ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۵۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان دست پیدا کند. 

نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی ساعت ۱۸ با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۶ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۹۶ مخاطب، فروشی معادل ۲۱۲ میلیون۲۹۶ هزار تومان داشته است. 

نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۲۰۵ مخاطب به فروشی معادل ۱۳۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان دست پیدا کند. 

نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۵۱۶ مخاطب به فروشی معادل ۵۳ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان دست پیدا کند. 

نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۲ اجرا، ۳۰۲ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۲۷ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان دست یافته است. 

نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۶ اجرا میزبان ۱۲۳ مخاطب بوده و به فروش ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان دست پیدا کرده است. 

در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳به صحنه رفته است؛ چهارمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۱۵۷ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته است. 

همچنین نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان نیز که اجرای خود را از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۱۵ اجرا توانسته است ۴۹۸ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، توانسته مبلغ ۲۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بفروشد. 

در تالار هنر، نمایش «انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۶ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۶۰۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۴۴ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان دست پیدا کند. 

همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۱۵ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۷۶۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۵۰ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان دست پیدا کند. 

نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری انجام شد، با ۱ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان، توانست ۲۴۴ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۱۹ میلیون و ۸۸۸ هزار تومانی برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره بلیت فروشی
  • پرسپولیس خیال هوادارانش را راحت کرد
  • توضیحات پرسپولیس در مورد بلیت فروشی
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت