Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:15:04 GMT

مبادلات مرزی شمال سیستان و بلوچستان به ۷۴۰ هزار تن رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۲۸۸۴

مبادلات مرزی شمال سیستان و بلوچستان به ۷۴۰ هزار تن رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری حجم مبادلات اقتصادی، اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان به ۷۴۳ هزار و ۴۰۹ تن کالا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جابه‌جایی این حجم کالا توسط ۳۱ هزار و ۵۷۸ دستگاه کامیون صورت گرفته، گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل گاز مایع، قیر، هیدروکربن، بنزین، سیمان و فرآورده‌های لبنی بوده است.

وی حجم صادرات از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه را ۳۲۶ هزار و ۷۲۳ تن کالا اعلام کرد و گفت: واردات از پایانه مرزی میرجاوه نیز در این مدت به ۱۴۶ هزار و ۱۸۱ تن رسیده است. مجموع ترانزیت از پایانه‌های مرزی ۲۷۰ هزار و ۵۰۵ تن بوده است.

کرد تصریح کرد: پایانه‌های مرزی استان در زمینه اقتصاد مقاومتی پتانسیل بالایی دارند و به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان عملیات طرح توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و همچنین طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت‌بخشی به جابه‌جایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی کالا توسط اداره‌کل راهداری در حال انجام است.

وی بیان کرد: با توجه به تعطیلی ۲۳ روزه در تیرماه سال جاری در پایانه مرزی میلک، متوسط ورودی و خروجی از این مرزها به طور متوسط روزانه ۴۵۰ دستگاه کامیون است که در تلاش هستیم با روانسازی تردد در مرز این میزان نیز افزایش یابد.

کد خبر 5559103

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ایوب کرد پایانه مرزی اقتصاد مقاومتی محرم 1401 مراسم عزاداری عاشورا ماه محرم بوشهر حسینیه مهر عکس استانها ویروس کرونا همایش شیرخوارگان حسینی تاسوعای حسینی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه تاسوعا و عاشورا گرگان سیستان و بلوچستان پایانه های مرزی پایانه مرزی مرزی میلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم

هنر سوزن‌دوزی در میان زنان سیستان و بلوچستان، قدمتی دیرینه دارد. طرح‌های منحصر به فرد این نوع دوخت حتی به بازارهای خارجی نیز راه پیدا کرده است و طراحان کشورهای دیگر از آن الهام گرفته‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان