Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@11:33:31 GMT

بررسی ٧ ویژگی لپ تاپ مناسب دانشجویان مهندسی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۲۹۲۸

خرید لپ تاپ برای مهندسان یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در آن نهایت دقت را به کار بگیرید؛ زیرا یکی از مهم ترین ابزارهای یک مهندس لپ تاپ است. در این نوشتار به شما کمک می کنیم تا با اطلاعات کافی از خرید و قیمت لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی، بهترین انتخاب را انجام دهید.

ویژگی های بهترین لپ تاپ مهندسی

لپ تاپ یکی از وسایل الکترونیکی است که باید در هنگام خرید آن، آینده نگر نیز باشید؛ زیرا به علت قیمت نسبتا بالا و دردسر انتقال اطلاعات نمی توانید هر سال آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از خرید لپ تاپ مناسب برای مهندسان به ویژگی های زیر دقت کنید:

قدرت پردازنده مرکزی

اولین مولفه ای که باید به آن دقت کنید، قدرت سخت افزاری سیستمی است که می خواهید تهیه کنید. باید ببینید که پردازش هایی که نیاز دارید تا چه حد سنگین هستند و سپس تحقیق کنید که کدام CPU می تواند از پس چنین پردازش هایی به سادگی برآید. در این قسمت سعی کنید که خواسته های مدتی بعد خود را در نظر بگیرید تا در آینده ی نزدیک نیز سیستم شما بتواند پاسخگوی نیازهایتان باشد و مجبور به تعویض سیستم نشوید.

همان طور که می دانید، کار اصلی پردازش را CPU یا واحد پردازنده مرکزی به عهده دارد. CPU ها مدل های متنوعی دارند. همچنین هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارد. برای انتخاب یک پردازنده مناسب باید به نکات زیر توجه کرد.

١. سری پردازنده (Core-i3 - Core-i5 - Core-i7 - Core-i9 - Xeon)

سری پردازنده معرف قدرت و ساختار پردازنده است. طبعا برای داشتن پردازش های بهتر نیاز است تا از پردازشگرهای جدیدتر و قوی تر استفاده کرد.

٢. نسل پردازنده

نسل پردازنده نشانگر جدید بودن یا قدیمی بودن پردازنده است. هر چه نسل پردازنده جدیدتر باشد با نرم افزارها هماهنگی بهتری دارد.

٣. نوع پردازنده (H - M - U - Q )

نوع پردازنده به شما می گوید که این پردازنده برای چه کاری طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می کنم که مقاله پردازنده های شرکت اینتل را مطالعه نمایید.

٤. فرکانس پردازنده

فرکانس پردازنده نشان می دهد که CPU در واحد زمان چه مقدار عملیات را انجام می دهد. به اصطلاح سرعت پردازش آن چقدر است. مثلا اگر از نرم افزار اتوکد استفاده می کنید، در سایت سازنده نرم افزار قید شده است که حداقل فرکانس کاری پردازنده باید چقدر باشد. به همین دلیل است که باید هنگام انتخاب لپ تاپ مناسب اتوکد به مواردی مانند فرکانس کاری پردازنده دقت کنید.

٥. مقدار کش پردازنده

کش پردازنده حافظه ای است که سرعت بسیار بالایی دارد. CPU داده های پردازش های اولیه را در این حافظه نگه می دارد تا در مراحل بعد به سرعت به آن دسترسی داشته باشد.

٦. تعداد هسته پردازنده

تعداد هسته پردازنده در واقع معرف تعداد واحدهای مجزای پردازش هستند. تعداد هسته بالا یعنی واحدهای پردازشگر بیشتری در CPU وجود دارد.

قدرت گرافیکی

اگر جزو آن دسته از مهندسانی هستید که کارهایی از جمله طراحی و مدل سازی دارید، باید پردازنده گرافیکی یا همان GPU را نیز در نظر داشته باشید. این پردازنده ی گرافیکی مسئولیت پردازش تمام تسک هایی مانند مدل سازی، شبیه سازی و طراحی گرافیکی را بر عهده دارد. از سوی دیگر سرعت این نوع پردازش ها نیز اهمیت بسیاری دارند. فرض کنید که برای خروجی گرفتن از یک طرح مجبور باشید چندین ساعت صبر کنید. در این حالت علاوه بر آن که باید برای دیدن نتیجه صبر کنید، در طی ساعات نمی توانید از سیستم خود استفاده کنید؛ زیرا تمام سخت افزار و منابع آن درگیر کار هستند.

حافظه ی RAM

یکی از مواردی که رابطه ی مستقیمی با کارایی دستگاه دارد، میزان حافظه ی رم است. البته که شما می توانید بعدا رم دستگاه خود را ارتقا دهید اما این کار علاوه بر نیاز به زمان، هزینه هم برای شما به دنبال خواهد داشت. در نتیجه باید از همان ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید و سپس مدل مناسبی را خریداری نمایید. در نتیجه باید از همان ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید و سپس مدل مناسبی را خریداری نمایید.

 

وزن و استحکام بدنه

اگر به دنبال خرید لپ تاپ مهندسی هستید، احتمالا قرار است در طی روز آن را همراه خود حمل کنید؛ بنابراین حتما باید به وزن و استحکام بدنه ی آن توجه داشته باشید. اگر وزن لپ تاپ زیاد باشد، پس از مدتی به سلامت جسمی شما آسیب خواهد رساند و از سوی دیگر اگر بدنه ی مقاومی نداشته باشد، با کوچکترین ضربه ای آسیب خواهد دید.

قیمت لپ تاپ مهندسی

یکی دیگر از پارامترهای مهم در خرید لپ تاپ مهندسی، قیمت آن است. شما باید از میان مدل های مختلف بررسی کنید که با توجه به امکاناتی که هر لپ تاپ در اختیار شما قرار می دهد، آیا قیمت مقرون به صرفه ای هم دارد؟ اما اگر به دنبال لپ تاپی با قیمت مناسب می گردید، خرید لپ تاپ استوک یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست. با خرید لپ تاپ استوک شما تمام قدرت سخت افزاری و مزایای یک لپ تاپ را دارید اما قیمت کمتری به ازای آن پرداخت می کنید.

لپ تاپ استوک با دست دوم متفاوت است؛ با توجه به گریدی که لپ تاپ دارد ممکن است تنها از آکبند بودن خارج شده باشد و هیچ گونه مشکل سخت افزاری یا ظاهری نداشته باشد. پیش از خرید حتما در رابطه با لپ تاپ های استوک تحقیق کنید؛ زیرا با بودجه ی مناسبی می توانید بهترین لپ تاپ مهندسی از برندهای معتبر مانند لپ تاپ استوک Dell را تهیه نمایید.

برند لپ تاپ

یکی دیگر از پارامترهای تعیین کننده ی کیفیت و ارزش لپ تاپ، برند آن است. برندهای مختلفی اقدام به تولید لپ تاپ کرده اند اما تنها برخی از آن ها توانسته اند بهترین کیفیت را در کنار کارایی و ویژگی های منحصر به فرد ارائه دهند. البته که باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که لپ تاپ های برندهای مطرح، قیمت بالاتری نیز دارند. برای رفع این مشکل شما می توانید از لپ تاپ های استوک خریداری نمایید تا کیفیت و قیمت مناسب را در کنار هم داشته باشید. بهترین برندهای لپ تاپ استوک را می توان در لیست زیر خلاصه کرد:

تینک پدهای لنوو مدل های پرسیژن دل زد بوک های اچ پی چرا زد بوک، ThinkPad و Precision انتخابی ایده آل است؟

سری لپ تاپ های زد بوک، ThinkPad و Precision دارای نسل‌های متفاوتی هستند. در هر نسل به یک ویژگی خاص تاکید شده است. نسل های جدید نسبت به نسل قبلی خود بهبود پیدا کرده اند. بنابر گفته‌ی شرکت‌ Lenovo سری ThinkPad استوک برای کارهای صنعتی و مهندسی طراحی شده است. همچنین سری Precision استوک از لپ تاپ‌های Dell و زدبوک‌های اچ پی نیز به منظور کارهای پردازشی طراحی شده‌اند.

علاوه بر موارد بالا باید افزود که قیمت دستگاه‌های استوک بسیار مناسب است. اگر شما بخواهید لپ تاپی تازه با همان مشخصات سخت افزاری را بخرید باید هزینه حدود ٢ تا ٣ برابر در نظر بگیرید. همچنین این لپ تاپ‌ها امکاناتی بسیار عالی دارند. امکاناتی مانند درگاه های متنوع، نمایشگر لمسی، دی وی دی درایو و قابلیت ارتقا و... که از هر نظر این لپ تاپ‌ها را از بقیه مدل‌ها بالاتر قرار می دهد.

تفاوت لپ تاپ صنعتی با لپتاپ مهندسی چیست؟

لپ تاپ های صنعتی معمولا طراحی زیبایی ندارند. ظاهری زمخت و کاری دارند. در حالیکه لپ تاپ های مهندسی ظاهری آراسته و زیباتر دارند. لپ تاپ های صنعتی برای کار در شرایط نامتعارف طراحی شده‌اند. همچنین در سخت افزار داخلی آنها از قطعات نسل پایین استفاده شده است. همین امر باعث می شود تا قیمت لپ تاپ صنعتی نسبت به لپ تاپ مهندسی پایین تر باشد. لپ تاپ های مهندسی علاوه بر ظاهر زیبا، دارای سخت افزار به روزتری هستند.

آیا لپ تاپ لمسی مناسب کارهای مهندسی است؟

برای کسانی که مشغول طراحی و معماری هستند وجود نمایشگر لمسی می تواند یک امتیاز عالی محسوب شود. برخی از لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند و از قلم نیز پشتیبانی می کنند. این لپ تاپ ها به تبلت ویندوزی یا لپ تاپ تبلت شو معروف هستند. اغلب این لپ تاپ ها قدرت پردازش بالایی ندارند. اما برای رفع نیاز کاربران برخی از مدل های دل پرسیژن، زد بوک های اچ پی و تینک پدهای لنوو دارای نمایشگر لمسی هستند.

خرید لپ تاپ مهندسی استوک

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ از نظر کیفیت و قیمت هستید، حتما به سراغ خرید لپ تاپ استوک بروید. این نوع لپ تاپ ها در انواع و برندهای مختلفی تولید در بازار وجود دارند که هر شخصی با هر نوع نیازی که دارد، می تواند به سادگی لپ تاپی متناسب با نیازهای خود پیدا کند.

 مجموعه آبیدر استوک یکی از بهترین مراجع فروش لپ تاپ های استوک است که انواع مختلف لپ تاپ مهندسی، گیمینگ، تجاری و ... را با نازل ترین قیمت ارائه می کند. اعتبار مجموعه ای که از آن لپ تاپ استوک می خرید، بسیار مهم است؛ زیرا لپ تاپ استوک گریدهای مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. کارشناسان آبیدر استوک به شما کمک می کنند تا بهترین لپ تاپ را انتخاب کنید و تجربه ی خوبی از خرید لپ تاپ استوک برای شما به یادگار بماند. در این مجموعه انواع لپ تاپ ها از برندهای مطرح جهانی مانند دل، اچ پی، ایسوس و ... را به راحتی می توانید پیدا کنید.

جمع بندی از خرید لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، برای خرید لپ تاپ مهندسی باید در ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید، سپس در میدان مدل ها و بنردهای موجود، لپ تاپی را انتخاب کنید که تمام این نیازها را پوشش می دهد. در صورتی که می خواهید با بودجه ای متناسب، لپ تاپی با سخت افزار و مشخصات فنی بالا تهیه کنید، بهترین گزینه خرید لپ تاپ استوک از آبیدر استوک است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بودجه زیبایی شبیه سازی لپ تاپ معماری خرید لپ تاپ استوک بهترین لپ تاپ لپ تاپ ها لپ تاپ مناسب داشته باشید نیازهای خود سخت افزاری لپ تاپ پردازش ها سخت افزار طراحی شده لپ تاپی زد بوک مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید

 

به گزارش پارس نیوز ، اپل بار دیگر با معرفی آیپد پرو جدید ۲۰۲۴، دنیای تبلت‌ها را متحول کرد. این تبلت قدرتمند با پردازنده M4 جدید، نمایشگر Liquid Retina XDR خیره‌کننده، سیستم دوربین پیشرفته و عمر باتری فوق‌العاده، به طور قطع برای طراحان، گیمرها و متخصصان در هر زمینه‌ای، یک ابزار ایده‌آل خواهد بود. در ادامه به بررسی جزئیات این محصول هیجان‌انگیز می‌پردازیم.

طراحی لوکس و مدرن/ اوج ظرافت و هنرنمایی جلوه می‌کند

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ از طراحی شگفت‌انگیز و ظریف همیشگی اپل بهره می‌برد. بدنه آلومینیومی صیقلی و لبه‌های صاف و باریک، حس لوکس و مدرنی به این تبلت می‌بخشد. این محصول در دو رنگ جذاب خاکستری فضایی و نقره‌ای عرضه می‌شود تا سلیقه هر کاربری را جلب کند.

نمایشگری خیره‌کننده

قلب تپنده آیپد پرو جدید ۲۰۲۴، نمایشگر Liquid Retina XDR خیره‌کننده آن است. این نمایشگر 12.9 اینچی با وضوح 2732 در 2048 پیکسل ، تصاویر را با جزئیات شگفت‌انگیز و رنگ‌های زنده و واقعی به نمایش می‌گذارد. فناوری ProMotion ، نرخ نوسازی 120 هرتز را برای این نمایشگر به ارمغان می‌آورد که تجربه اسکرول روان و انیمیشن‌های چشم‌نواز را به همراه دارد.

پردازنده M4 / قدرتمند و کارا

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ به پردازنده M4 جدید اپل مجهز شده است که قدرتی باورنکردنی در اختیار شما قرار می‌دهد. پردازنده قدرتمند M4، به شما امکان می‌دهد سنگین‌ترین برنامه‌ها را بدون هیچ‌گونه کندی اجرا کنید، بازی‌های گرافیکی بالا را با جزئیات کامل امتحان کنید و به‌راحتی با چندین برنامه به طور همزمان کار کنید.

سیستم دوربین پیشرفته/ ابزاری کامل

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ به سیستم دوربین پیشرفته‌ای مجهز شده است که آن را به ابزاری ایده‌آل برای عکاسی و فیلمبرداری تبدیل می‌کند. دوربین اصلی این تبلت 12 مگاپیکسلی است که از قابلیت‌های مختلفی مانند لرزش‌گیر اپتیکال تصویر ، Smart HDR 3 و ضبط ویدئو 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه بهره می‌برد. دوربین فوق عریض 10 مگاپیکسلی نیز این مجموعه را تکمیل می‌کند که برای عکس‌های گروهی و منظره‌ ایده‌آل است. 

در جلوی آیپد پرو جدید ۲۰۲۴، دوربین 12 مگاپیکسلی Ultra Wide تعبیه شده که از Center Stage پشتیبانی می‌کند. این قابلیت، به طور خودکار شما را در مرکز قاب نگه می‌دارد و برای تماس‌های تصویری و ویدئوکنفرانس بسیار کاربردی است.

  عمر باتری فوق‌العاده/ تمام روز بدون نیاز به شارژر

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ از عمر باتری فوق‌العاده‌ای برخوردار است که به شما امکان می‌دهد تمام روز بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کنید. با یک بار شارژ کامل، می‌توانید تا 10 ساعت وب‌گردی ، 14 ساعت تماشای ویدئو یا 11 ساعت انجام بازی‌های گرافیکی بالا را تجربه کنید.

قابلیت‌های دیگر:

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ به همراه قلم اپل نسل دوم و کیبورد Magic Keyboard عرضه می‌شود که قابلیت‌های آن را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند. قلم اپل نسل دوم به شما امکان می‌دهد با دقت و ظرافت بیشتری طراحی کنید، یادداشت بردارید و اسناد و مدارک خود را علامت‌گذاری کنید. کیبورد Magic Keyboard نیز با کلیدهای Backlit و ترک پد بزرگ ، تجربه تایپ روان و کارآمدی برای شما به ارمغان می‌آورد.

تاریخ عرضه آیپد پرو جدید ۲۰۲۴

مارک گورمن از نشریه بلومبرگ خاطرنشان کرد در تاریخ ۷ مه آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید