Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علم و صنعت ایران تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای جذب، تشویق و هدایت استعدادهای برتر تسهیلاتی در نظر گرفته که به شرح زیر می‌باشد.

این دانشگاه به منظور جذب رتبه‌های برتر کنکور سراسری و رتبه‌های برتر المپیادهای علمی، از سال ۱۴۰۱ مبلغ ماهیانه ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال برای ورودی‌های کارشناسی با رتبه‌های زیر ۱۰۰ و ۱۰۰ تا ۲۰۰، دارندگان مدال‌های طلا، نقره و یا برنز المپیاد دانش آموزی و ورودی‌های کارشناسی ارشد دارای رتبه ۱ تا ۵ المپیاد علمی دانشجویی اعطا می‌نماید.

 تحصیل همزمان در دو رشته

دانشگاه علم و صنعت از معدود دانشگاه‌هایی می‌باشد که امکان تحصیل همزمان در دو رشته را برای دانشجویان ممتاز خود فراهم نموده است. هدف از این تسهیلات، شناسایی و حمایت از استعدادهای درخشان و فعالیت‌های بین رشته‌ای در حوزه‌های مختلف علوم و تسهیل شکوفایی و هدایت آموزشی برگزیدگان علمی در مقطع کارشناسی می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر به لینک آیین نامه مربوطه مراجعه شود:

امکان تغییر رشته و گرایش

در مقطع کارشناسی، دانشجویان علم و صنعت در طول تحصیل در مقطع کارشناسی می‌توانند با داشتن شرایط زیر از یک رشته به رشته دیگر در یک گروه آزمایشی تقاضای تغییر رشته دهند. برای اطلاع از شرایط کامل به آیین نامه مربوطه مراجعه شود.

 تحصیل در دوره کوتاه‌مدت کهاد در رشته مورد علاقه دیگر

 در راستای تنوع‌بخشی آموزشی و ارتقای مهارت‌های علمی و حرفه‌ای دانشجویان مقطع کارشناسی در دیگر رشته‌های مورد علاقه ایشان، دوره فرعی کهاد را با هدف آشنایی دانشجویان با یک رشته غیر از رشته تحصیلی اصلی آن‌ها ارائه می د هد. این دوره دانشجو را قادر می‌سازد تا به سادگی و در اسرع وقت بتواند با تطبیق خود در رشته‌ دیگری (برق، مکانیک، کامپیوتر، معماری، طراحی صنعتی، صنایع و فیزیک در حاضر فعال می باشد) که مورد علاقه او است، در کنار رشته اصلی آموزش ببیند .
سقف واحدهای دوره فرعی ۱۸ تا ۲۵ واحد واحد تعیین می‌گردد، معدل کل دانشجوی متقاضی ورود به دوره فرعی حداقل ۱۴ می باشد. دانشجو بعد از اخذ و گذراندن کلیه واحدهای موظف رشته اصلی درصورتی که دروس مشخص شده دوره کهاد را با موفقیت گذرانده باشد می‌تواند بعد از اتمام فرایند دانش‌آموختگی خود، گواهی دوره کهاد را دریافت نماید.

 پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی ارشد

دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای تشویق دانشجویان استعداد درخشان، و هدایت آنها به اولویت های راهبردی کشور تلاش می کند با حمایت از نخبگان علمی مسیر را برای آنها هموار سازد. برای این منظور دانشجویانی که جزو ۲۵ درصد برتر ورودی های خود در دانشگاه علم وصنعت ایارن باشند می توانند بدون آزمون در مقطع بعدی (کارشناسی ارشد) ادامه تحصیل دهند. برای آشنایی با آیین نامه مذکور به لینک زیر مراجعه نمایید:

 برگزاری مراسم سالانه تجلیل از دانشجویان ممتاز

در این مراسم که در بین دانشگاه های کشور کم نظیر می باشد، همه ساله از دانشجویان ممتاز در زمینه های متنوع آموزشی، پژوهشی، کارآفرینان برتر، کارآموزان برتر، افتخار آفرینان (رتبه های برتر کنکور سراسری، المپیاد علمی دانشجویی، برگزیدگان جشنواره های خوارزمی، فارابی، ابن سینا و رازی) و ممتازان بین الملل با اهداء لوح از سوی ریاست دانشگاه به همراه جوایز نقدی تجلیل می شود.

 اهداء جایزه و پذیرش بدون آزمون برگزیدگان المپیاد علمی کشوری دانشجویی

دانشگاه علم و صنعت ایران به دانشجویان کارشناسی خود که در المپیادهای علمی دانشجویی رتبه های ۱ تا ۵ را کسب نمایند جوایز نقدی نفیسی را اهداء کرده و رتبه های ۱ تا ۱۵ المپیاد علمی را بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می‌نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت دانشگاه علم و صنعت ایران مقطع کارشناسی رتبه های برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا