Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@21:17:44 GMT

علی‌بابا ۹۲۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۳۰۵۸

علی‌بابا ۹۲۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد


به گزارش تابناک به نقل از فاینس، مدیرعامل این شرکت گفت: غول تجارت الکترونیک کارکنان را برای افزایش کارایی کاهش داده است اما قصد دارد در سال جاری نزدیک به ۶۰۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی را استخدام کند.

طبق گزارش منتشر شده، در سه ماهه منتهی به ژوئن، حدود ۹۲۴۱ کارمند، علی بابا را ترک کردند و تعداد کارکنان آن به ۲۴۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ذکر شده است، هدف از این کاهش نیرو تلاش‌ مجدد برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی در میان فشارهای نظارتی مداوم و کندی رشد اقتصادی است.

این گروه کاهش ۵۰ درصدی درآمد خالص را به ۲۲.۷ میلیارد یوان (۳.۴ میلیارد دلار) برای سه ماهه ژوئن با درآمد ۲۰۵.۶ میلیارد یوان گزارش کرد.

مدیرعامل شرکت، دانیل ژانگ یونگ گفت که غول تجارت الکترونیک قصد دارد نزدیک به ۶۰۰۰ فرد دانشگاهی جدید فارغ‌التحصیلان امسال را استخدام کند.

اخراج کارمندان در اسنپ‌چت
همچنین شرکت اسنپ که صاحب اپلیکیشن محبوب اسنپ چت است، در مراحل اولیه برنامه ریزی اخراج کارمندانش قرار دارد.

پایگاه خبری ورج به نقل از منابع آگاه نوشت: در حال حاضر معلوم نیست چه تعداد از کارمندان اسنپ اخراج خواهند شد زیرا مدیران این شرکت همچنان سرگرم برنامه ریزی تیم‌هایشان هستند. اسنپ بیش از شش هزار کارمند دارد.

اسنپ حاضر نشد در این باره اظهارنظر کند اما اتفاق اخیر در حالی روی می‌دهد که شرکتهای فناوری، صرافی‌های رمزارز و شرکتهای مالی در واکنش به کندی رشد اقتصادی جهانی به دلیل افزایش نرخهای بهره، تورم بالا و بحران انرژی در اروپا، به اخراج گسترده کارمندان و کندی روند استخدام، روی آورده‌اند. اسنپ و پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک و گوگل برای دلارهای تبلیغاتی در شرایط پرچالش فعلی رقابت می‌کنند.

تورم رو به رشد، شرکتها و هزینه‌های مصرفی را تحت فشار قرار داده است و تغییرات اخیر تنظیمات حریم خصوصی مانند محدودیت ردیابی در سیستم عامل موبایل اپل، کسب و کار تبلیغات را که در دوران پاندمی رونق زیادی پیدا کرده بود، کساد کرده است. رشد کاربران موضوع مهم دیگر برای شرکتهای شبکه‌های اجتماعی است که برای جذب مشتریان جدید برای تبلیغات هدفمند در یک بازار اشباع شده، رقابت دارند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا پلتفرمز – شرکت مادر فیس بوک- در ژوئن به کارمندان این شرکت اعلام کرد مِتا برنامه‌هایش برای استخدام مهندسان در سال میلادی جاری را ۳۰ درصد کاهش داده است و به آنها هشدار داد برای رکود اقتصادی عمیق آماده شوند.

ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ، ماه مه در اطلاعیه‌ای به کارمندان این شرکت، با تشریح پاره‌ای از مشکلات، اعلام کرده بود اسنپ روند استخدام در سال میلادی جاری را آهسته خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت ماه میلادی گذشته تصور تیره‌ای از پیامدهای ضعیف شدن اقتصاد جهانی بر رسانه‌های اجتماعی ترسیم کرده و با اشاره به شرایط فوق العاده پرچالش، حاضر نشده بود پیش بینی ارائه کند که باعث افت ۲۵ درصدی ارزش سهام اسنپ شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم شب های محرم عاشورا تاسوعا روز خبرنگار محمود صارمی غول تجارت الکترونیک مارک زاکربرگ شرکت علی بابا محرم شب های محرم عاشورا تاسوعا روز خبرنگار محمود صارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل

در حالی که انتظار می رود اپل، بزرگترین کاهش درآمد سه ماهه در بیش از یک سال گذشته را به دلیل کاهش فروش در بازار چین گزارش کند، این شرکت قصد دارد برای احیای فروش خود، هوش مصنوعی مولد را به آیفون اضافه کند.

به گزارش ایسنا، سهام اپل که مدت‌ها در وال استریت به عنوان یک سهام قوی شناخته می‌شد، در ماه‌های اخیر عملکرد ضعیفی نسبت به سایر شرکت‌های بزرگ فناوری داشته و تا به امروز بیش از ۱۰ درصد سقوط کرده است که ناشی از نگرانی‌ها در خصوص کندی عرضه خدمات هوش مصنوعی در محصولات این شرکت و احیای هواوی بوده که از زمان بازگشت پرقدرت خود، بخشی از سهم آیفون در بازار چین را ربوده است.

بنا بر گزارش شرکت مالی  LSEG، تحلیلگران پیش بینی کردند میانگین فروش آیفون که حدود نیمی از درآمد اپل را تشکیل می‌دهند، در سه ماه اول سال میلادی جاری، ۱۰.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. این کاهش فروش اگر تائید شود، شدیدترین کاهش در بیش از سه سال گذشته خواهد بود.

تحلیلگران برآورد می‌کنند درآمد کل اپل در سه ماهه دوم که دوره از ژانویه تا مارس است، پنج درصد کاهش یافته است. این بزرگترین کاهش درآمد اپل از سه ماهه دسامبر سال ۲۰۲۲ خواهد بود که طی آن، درآمد این شرکت، ۵.۵ درصد سقوط کرده بود.

اپل در اوایل سال میلادی جاری، عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرد و ارزش بازار این شرکت پس از کاهش قیمت سهامش، به ۲.۶۸ تریلیون دلار رسیده است، درآمد ضعیف و سقوط سهام، اپل را تحت فشار قرار داده تا پس از سال‌ها عدم تغییرات اساسی، گوشی پرچمدار خود را ارتقا دهد.

طبق گزارش بلومبرگ نیوز، اپل سرگرم مذاکره با شرکت OpenAI و گوگل برای افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد برای آیفون بوده که ممکن است در کنفرانس سالانه طراحان اپل در ژوئن، رونمایی شود.

تحلیلگران معتقدند یکپارچه شدن هوش مصنوعی، می‌تواند تقاضا برای سری بعدی آیفون را که انتظار می‌رود در پاییز معرفی شود، افزایش دهد.

در حالی که مدیران مایکروسافت، آلفابت، متا پلتفرم و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری، درباره استراتژی‌های هوش مصنوعی خود در کنفرانس‌های گزارش‌های مالی سه ماهه صحبت کرده اند اما تیم کوک، مدیرعامل اپل، درباره برنامه‌های خود برای این فناوری نوظهور، کمتر صحبت کرده است.

افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به آیفون، می‌تواند به اپل کمک کند بهتر با هواوی و سامسونگ الکترونیکس رقابت کند.

باقی کسب و کار سخت افزاری اپل هم با تقاضای ضعیف روبرو شده و پیش‌بینی شده است فروش آی‌پد و مک در سه ماهه مارس، به ترتیب ۱۱.۴ درصد و ۴.۳ درصد کاهش پیدا کرده باشد.

اپل اعلام کرده است که تمرکز خود را روی دستگاه‌هایی بیشتر می‌کند که ارتقای عمده‌ای نداشته‌اند. این شرکت در اواخر ماه میلادی جاری، میزبان رویدادی است که در آن انتظار می‌رود سری جدید آی‌پد رونمایی شود و طبق گزارش‌های رسانه‌ها، این شرکت قصد دارد هر مدل مک را با پردازنده‌های M۴ سریع‌تر و متمرکز بر هوش مصنوعی، به‌روزرسانی کند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود کسب و کار خدمات اپل که شامل درآمد حاصل از فروشگاه اپ استور و خدمات اشتراکی مانند اپل تی وی است، با رشد درآمد ۷.۷ درصدی، نقطه درخشان کسب و کار این شرکت باقی بماند.

دیگر خبرها

  • یک شورش بزرگ در جشنواره کن
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی