Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی گفت: سال آینده بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور برگزار خواهد شد و دیگر دروس عمومی در کنکور قرار ندارند که البته به معنی حذف این دروس نخواهد بود.

او گفت: سوابق تحصیلی دروس عمومی از آموزش و پرورش گرفته خواهند شد و نمرات سال دوازدهم از طریق برگزاری امتحانات هماهنگ کشوری، مد نظر است. سنجش تنها امتحان دروس تخصصی را می‌گیرد و نکته مثبت، برگزاری ۲ کنکور در سال برای داوطلبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر داوطلب نمره بالاتری را که کسب کند، می‌تواند آن را انتخاب کند. ملاک، یک بار پذیرشی است که در مرداد سال آینده انجام می‌شود.

او گفت: اولین آزمون اواخر دی برگزار خواهد شد و دومی نیز هفته دوم تیر سال بعد خواهد بود.

جمالی افزود: امتحانی که در دی برگزار می‌شود، امتحان کلی است و داوطلبین می‌توانند به عنوان آزمون آزمایشی در آن حضور داشته باشد.

او ادامه داد: تصمیم گیرنده درباره قوانین کنکور، مجلس و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند؛ اما نهایتا هر چیزی که مصوب شود، سازمان سنجش موظف به انجام آن است.

جمالی گفت: از سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی قانونی را تحت عنوان سنجش و پذیرش مطرح کرد که طبق آن دانشگاه آزاد دیگر امتحانی برای کنکور برگزار نخواهد کرد. سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون خواهد بود و نمرات در اختیار دانشگاه آزاد قرار می‌گیرند. به نوعی دانشگاه آزاد اکنون همان روند سازمان سنجش را برگزار خواهد کرد.

جمالی درباره انتخاب رشته داوطلبین کنکور گفت: انتخاب رشته فرآیندی دارد که باید انجام شود. اولین قدم مشاهده کارنامه و وضعیت علمی آن‌ها است و از آخر هفته گذشته در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. نکته دوم آن است که با این وضعیت علمی در چه دانشگاه‌هایی شانس قبولی دارند.

او ادامه داد: چند سالی است که بر اساس مصوبه مجلس، پذیرش به دو گونه انجام می‌شود. یکی رشته محل‌هایی است که با آزمون هستند و تلفیقی از کنکور و سوابق تحصیلی است. بخشی دیگر نیز صرفا سوابق تحصیلی است.

به گفته او برای انتخاب رشته به صورت آزمونی سازمان سنجش کمک کرده است که داوطلبین بر اساس اطلاعات، انتخاب رشته و روندی که در سنوات گذشته وجود داشته است؛ بر اساس آخرین اصلاحات و ظرفیت‌های موجود در رشته‌هایی که شرایط خاصی ندارند، انتخاب رشته کنند.

او افزود: بهترین کمکی که اکنون برای داوطلبین وجود دارد سامانه‌ی انتخاب رشته مجازی است که در سایت سازمان سنجش وجود دارد. با ورود به این سامانه و وارد کردن اطلاعات به راحتی به آن‌ها گفته می‌شود که با این وضعیت در چه دانشگاه‌هایی شانس قبولی دارند. البته برای استفاده از این سامانه هر داوطلب باید مبلغ ۱۹ هزار و ششصد تومان پرداخت کند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان اگر داخل این سامانه بشوند، می‌توانند بر اساس رشته، استان و دوره‌های خود را انتخاب کنند و حتی شانس قبولی خود را مشخص و انتخاب کنند. بر اساس این اطلاعات سیستم هر بار با هر جست و جو حداکثر ۳۰۰ کد رشته محل را نشان می‌دهد؛ اما نهایت باید با افراد آگاه برای انتخاب رشته مشورت کرد. به نظر ما خانواده بهترین مشاور برای داوطلبان است. پس از آن باید از مشاوران امین و قابل اعتماد استفاده کنند. متاسفانه مشاورانی بوده اند که باعث شده اند داوطلبین در ورود به دانشگاه به مشکل بخورند. داوطلبین می‌توانند ۱۵۰ کد رشته و شانس قبولی داشته باشند و آن را از دست ندهند. باید در انتخاب رشته دقت کامل را داشته باشند.

او گفت: باید انتخاب اول داوطلبان بهترین و با ارزش‌ترین ارزش را داشته باشد و این انتخاب اولویت اول باشد. داوطلبان می‌توانند حتی خود نیز به راحتی این کار را انجام دهند.

او گفت: سیستم انتخاب رشته از دیروز فعال شده است و تا شنبه شب ادامه دارد. حتما زمانی که وارد سیستم می‌شوند دقت کنند و کد‌های خود را اشتباه وارد نکنند؛ هر چند که هر داوطلب می‌تواند حداکثر ۵ بار ویرایش انجام دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری انتخاب رشته سوابق تحصیلی سازمان سنجش انتخاب رشته شانس قبولی بر اساس او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»

در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر این شورا درباره گیرایی داستان «رستگاری» و استفاده از تکنیک‌های جدید جلوه‌های ویژه برای سریال‌های مناسبتی در ماه رمضان توضیحاتی ارائه داد و گفت: این سریال توانسته مردم را با سلایق مختلف پای تلویزیون بنشاند.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تمجید از محتوای سریال «رستگاری» عنوان کرد: صداوسیما ویترین متفاوتی را برای ماه رمضان تدارک دیده بود.

در این جلسه با هدایایی از  کارگردان، بازیگران و عوامل سریال «رستگاری» تقدیر شد.

«رستگاری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شد.

در این اثر هنرمندانی همچون محمود پاک نیت، رضا استادی، پویا امینی، مهدی سلوکی، کاوه سماک باشی، حمید رضا هدایتی، رامین راستاد، نیما شاهرخ شاهی، رضا توکلی، حسن اسدی، محمدرضا رهبری، مالک سراج، افشین سنگ چاپ، رامبد شکر آبی، اکبر رحمتی، محمود مقامی، مختار سائقی، نفیسه روشن، سولماز حصاری، پوراندخت مهیمن، شیوا خسرومهر، پرنیا کربلایی، ساقی زینتی، المیرا ربیعی، عاطفه رحمان‌پور، حسنی قبادی، فریبا ترکاشوند، پریا انوری، ژاله درستکار، مونا افخمی، مهرسا فلاحیان، فرخنده فرمانی زاده و افسر ناصری ایفای نقش کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است