Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان نایب رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان با بیان اینکه درهم امارات نقش بسیار مهمی در بازار لوازم‌خانگی دارد، گفت: نسبت به سال گذشته قیمت لوازم‌خانگی حدود ۲۵ درصد افزایش یافته، اما با هر میزان افزایش، قدرت خرید مردم کمتر می‌شود.

علیرضا قندی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش قیمت لوازم‌خانگی و گلایه خریداران از قیمت‌هایی که به‌روز تغییر می‌کند، اظهار کرد: قیمت‌های لحظه‌ای لوازم‌خانگی مربوط به کالاهای خارجی است، خوشبختانه لوازم‌خانگی خارجی در کشور به‌ویژه در اصفهان کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مردم استقبال خوبی از لوازم‌خانگی باکیفیت داخلی پیدا کرده‌اند، گفت: متاسفانه همان کالاهای باکیفیت داخلی، ملاکی برای افزایش قیمت ۱۰ یا ۱۵ درصدی و ... آنها نیست و تولیدکننده خودسرانه قیمت را افزایش می‌دهد و سپس در بین نمایندگان فروش خود توزیع می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و افزود: مردم با هرگونه افزایش قیمت لوازم‌خانگی، از خرید عقب‌نشینی می‌کنند. این عقب‌نشینی به نحوی است که مردم لوازم‌خانگی خراب قبلی خود را تعمیر می‌کنند، البته دستمزد تعمیرات محصولات نیز بالا رفته است و به همین دلیل امروز در بازار لوازم‌خانگی شاهد رکود هستیم.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ دلار و به‌طورکلی ارزهای خارجی بر قیمت لوازم‌خانگی خارجی تأثیر دارد، ادامه داد: درهم بسیار نقش مهمی در بازار لوازم‌خانگی دارد، به‌نوعی قیمت درهم امارات ملاک قیمت لوازم‌خانگی است و لوازم‌خانگی خارجی بعد از اینکه از چین و دیگر کشورها به امارات رسید، از این کشور به‌طور قاچاق وارد ایران می‌شود.

کمبود لوازم خانگی خرد در کشور

قندی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در اصفهان لوازم‌خانگی قاچاق بسیار کم است، گفت: متأسفانه کشور در تولیدات اجناس خرد لوازم‌ خانگی همچون کالاهای آشپزخانه، چرخ‌گوشت، آبمیوه گیری، گوشت‌کوب، همزن، چای‌ساز و ... دچار مشکل است، چراکه میزان تولید کفاف نیاز کشور را نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که امروز کالاهای لوازم‌خانگی داخلی لحظه‌ای تغییر قیمت دارد، توضیح داد: متاسفانه ثبات قیمتی در بازار نداریم؛ پیشتر با تغییر سال از ۱۶ فروردین‌ماه شرکت‌ها همانند کارخانجات یخچال و فریزر، کولر، بخاری و ... افزایش ۱۰ یا ۱۵ درصدی قیمت را برای اجناس خود تا پایان سال پیاده می‌کردند، اما تغییر لحظه‌ای لوازم‌خانگی به‌نوعی است که کارخانه‌دار به‌صورت لحظه‌ای قیمت‌های خود را افزایش می‌دهد، به این دلیل که ورق فولاد تولید لوازم‌خانگی و یا موتور یخچال و ... ماهیانه تغییر می‌کند، بنابراین تغییرات قیمتی متغیر است و فروشگاه‌دار همواره با افزایش قیمت لوازم‌خانگی مواجه است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه شاید در ویترین مغازه‌ها لوازم‌خانگی خارجی نباشد، اما در پشت مغازه‌ها این محصولات موجود است، توضیح داد: فروشندگان لوازم‌خانگی شاید چند کالای برند لوازم خارجی را در فروشگاه خود داشته باشند و اگر خریداری از این محصول دو نمونه بخواهد، تنها یک محصول در مغازه موجود است و مشابه همان محصول را باید به قاچاقچی کالاها سفارش دهد، تا وارد کشور کنند که ورود این محصول همواره با تاخیر و یا با افزایش قیمت مواجه است.

وی گفت: اگر در ایران لوازم‌خانگی باکیفیت و موردنیاز را تأمین کنیم به‌طورقطع به دلیل خدمات پس از فروش جنس داخلی، دیگر مصرف‌کننده ما به سراغ لوازم‌خانگی خارجی نمی‌رود.

برندهای خارجی خدمات پس از فروش ندارند

قندی با بیان اینکه طی چند سال گذشته برندهای خارجی همچون سامسونگ، ال‌جی، بوش و ... هیچ‌گونه خدمات پس از فروشی در کشور ندارند، توضیح داد: اگر مصرف‌کننده، این کالاها را خریداری و فروشگاه‌دار جنس آنها را ضمانت کند، این دروغی بیشتر نیست، بنابراین مردم باید نسبت به این موضوع هشیار باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، درباره از بین بردن فضای رقابت در لوازم‌خانگی و کیفیت پایین محصولات داخلی، اظهار کرد: همواره باید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از لوازم‌خانگی ایرانی حمایت کند و این حمایت تنها برای قیمت نباشد و به‌طورکلی این کالای ایرانی باید از استانداردهای دقیقی برخوردار باشد.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان افزود: امروز در برخی از کارخانجات تولید لوازم‌خانگی استانداردها به‌روز است، البته از نهادهای مسئول می‌خواهیم که نظارت بیشتری بر تولیدات لوازم‌خانگی داخلی داشته باشند تا مصرف‌کننده بتواند کالاهای باکیفیتی را خریداری کند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته قیمت لوازم‌خانگی حدود ۲۵ درصد افزایش یافته، اما با هر میزان افزایش، قدرت خرید مردم کمتر می‌شود، گفت: از سوی دیگر هزینه تعمیر لوازم‌خانگی بالا رفته و به‌نوعی هزینه قطعات بالا است و قطعات لوازم‌خانگی وارداتی شده و متاسفانه برخی قطعه را تعمیر نمی‌کنند، بلکه تعویض می‌کنند که این مسئله قیمت را برای مصرف‌کننده بالا می‌برد.

تاثیر ارزهای خارجی بر قیمت لوازم خانگی

قندی درباره اینکه دوباره افزایش قیمت لوازم‌خانگی خواهیم داشت یا خیر؟ توضیح داد: همواره بازار تعیین‌کننده بازار است، یعنی هیچگاه نمی‌توان به‌طور دقیق عنوان کرد که در ماه آینده افزایش قیمت داریم و ارزهای خارجی بر قیمت لوازم‌خانگی تاثیر روزانه دارد.

وی البته اضافه کرد: لوازم‌خانگی داخلی باید طبق لیست کارخانه و شناسه کالا و تولید آن با سود ۴ درصد برای عمده‌فروش و ۷ درصد برای مصرف‌کننده برای فروشندگان اعمال شود و اگر کارخانه‌ای قیمتی را تعیین کند و فروشنده با قیمت بالایی محصول را عرضه کند، این تخلف است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قیمت لوازم خانگی قاچاق افزایش قیمت لوازم خانگی لوازم خانگی خارجی لوازم خانگی مصرف کننده لحظه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه، طلا و یورو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقب‌نشینی طلا از مرز حساس

فرارو- قیمت طلا ۱۸ عیار امروز شنبه هشتم اردیبهشت با افت ۳۰ هزار تومانی به‌ازای هر گرم، از مرز سه میلیون و ۵۰۰ عقب رفت و معادل سه میلیون و ۹۴۳ هزار تومان معامله شد. سکه امامی همپای طلا در مسیر کاهشی قدم برداشت و ۴۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان یعنی تقریبا ۷۰۰ هزار تومان کمتر از هفته قبل فروخته شد. دلار و یورو خدماتی، اما براساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلا به‌ترتیب ۱۶۰ و ۱۷۰ تومان بیشتر از هفته قبل عرضه می‌شوند.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله

دلار خدماتی امروز شنبه هشتم اردیبهشت طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا معادل ۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد.

قیمت دلار خدماتی درمقایسه با معاملات روز پنجشنبه هفته قبل در مرکز مبادله ارز و طلا، ۱۶۰ تومان ارتقا پیدا کرد و همزمان یورو خدماتی امروز ۱۷۰ تومان بیشتر از هفته قبل عرضه می‌شود.

قیمت یورو خدماتی که مبنای محاسبه ارز دولتی است، امروز با احتساب رشد ۱۷۰ تومانی درقیاس با پنجشنبه، ۴۷ هزار و ۲۳۰ تومان خواهد بود.

یورو خدماتی مبنای محاسبه ارز دولتی است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با نرخی زیر بازار آزاد سراغ خرید یورو خدماتی بروند.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ارز و طلا
انواع ارز خدماتی ششم اردیبهشت هشتم اردیبهشت
دلار خدماتی 44 هزار و 40 تومان

44 هزار و 200 تومان

یورو خدماتی

47 هزار و 60 تومان

47 هزار و 230 تومان
قیمت طلا ۱۸ عیار و انواع سکه

نرخ هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز شنبه هشتم اردیبهشت با کاهش ۳۰ هزار تومانی نسبت به خریدوفروش‌های عصر پنجشنبه، سه میلیون و ۴۹۳ هزار تومان به ثبت رسید.

سکه امامی همپای طلا در مسیر نزولی حرکت کرد و به‌طور متوسط ۶۹۱ هزار تومان ارزان شد. نیم‌سکه و ربع‌سکه به‌تریتب افت قیمت ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند و سکه گرمی ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد.

قیمت انواع طلا و سکه

طلا و سکه

ششم اردیبهشت هشتم اردیبهشت

هر گرم طلا ۱۸ عیار

سه میلیون و 523 هزار تومان

سه میلیون و 493 هزار تومان

سکه امامی

42 میلیون و 549 هزار تومان

41 میلیون و 858 هزار تومان

نیم سکه

24 میلیون و 860 هزار تومان

24 میلیون و 660 هزار تومان

ربع سکه

15 میلیون و 140 هزار تومان

14 میلیون و 840 هزار تومان

سکه گرمی

شش میلیون و 820 هزار تومان

شش میلیون و 720 هزار تومان

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقب‌نشینی طلا از مرز حساس
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد