Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@14:15:13 GMT

درگیری داعش و ارتش مالی با ۲۱ نفر کشته

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۳۷۰۲

درگیری داعش و ارتش مالی با ۲۱ نفر کشته

 

به گزارش تابناک از مهر به نقل از فرانس ۲۴، ارتش مالی روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در درگیری نیروهای نظامی این کشور با تروریست‌های داعش، دست‌کم ۱۷ نظامی و ۴ غیرنظامی کشته شدند و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

بنا بر اطلاعیه ارتش مالی، این درگیری در شهر «تِسیت»، واقع در مرز بین مالی، بورکینافاسو، و جمهوری نیجر، رخ داده و در جریان تبادل آتش، هفت نفر از اعضای گروه تروریستی داعش هم کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تِسیت شهری کوچک واقع در منطقه‌ای است که به ناحیه سه‌مرز شناخته می‌شود و دارای معادن طلای بسیاری است که از کنترل دولت مرکزی خارج شده است. ارتش مالی در مجاورت این شهر پایگاهی نظامی در اختیار دارد و همواره در این منطقه هدف حملات تروریستی قرار گرفته است.

کشور مالی از مدت‌ها پیش با شورش گروه‌های تروریستی دست و پنجه نرم می‌کند؛ این خشونت‌ها در شمال این کشور آغاز و رفته رفته به مرکز و جنوب و همچنین کشورهای همسایه بورکینافاسو و نیجر کشیده شد. مالی همچنین به‌دنبال کودتای نظامی در آگوست ۲۰۲۲ و مه ۲۰۲۱، در ناآرامی‌های سیاسی به‌سر می‌برد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم شب های محرم عاشورا تاسوعا روز خبرنگار محمود صارمی ارتش مالی فرانس ت سیت محرم شب های محرم عاشورا تاسوعا روز خبرنگار محمود صارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی غیر نظامی در جاده میدون در جنوب لبنان هدف قرار گرفت، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف به شهادت رسیدند.

به گزارش منابع لبنانی، شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد