Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - ​​​​​​​بررسی شرکت الیپتیک نشان می‌دهد هکرها از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، رمزارز به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از پل‌های بلاک‌چین به سرقت برده‌اند.
سارقان هفته گذشته ۱۹۰ میلیون دلار از شرکت رمزارز آمریکایی نوماد به سرقت بردند. این هفتمین مورد هکی بود که در سال ۲۰۲۲ روی داد و پل‌های بلاک‌چین – رشته کدهایی که کمک می‌کنند رمزارزها بین اپلیکیشن‌های مختلف جا به جا شوند- را هدف گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، رونگویی هو، استاد علوم رایانه دانشگاه کلمبیا در نیویورک و یکی از موسسان شرکت امنیت سایبری سرتیک می‌گوید: این جنگی است که در آن شرکت امنیت سایبری یا پروژه نمی‌تواند برنده باشد. ما باید پروژه‌های زیادی را حمایت کنیم. هکرها وقتی یک پروژه بلاک چین را بررسی می‌کنند و باگی در آن نمی‌بینند، به سرعت سراغ پروژه بعدی می‌روند تا زمانی که یک نقطه ضعف پیدا کنند.

در حال حاضر اکثر توکنهای دیجیتالی در بلاک چین انحصاری خود نگهداری می‌شوند که در واقع یک لجر دیجیتالی عمومی هستند که تراکنشهای کریپتویی را ضبط می‌کند. این امر پروژه‌های مذکور را در معرض خطر ایزوله شدن قرار داده و چشم انداز استفاده گسترده از آنها را محدود می‌کند.

پل‌های بلاک‌چین رفع این محدودیتها را مد نظر دارند و حامیان آنها می‌گویند نقش اساسی در وب ۳ ایفا می‌کنند. با این حال پل‌های بلاک‌چین می‌توانند ضعیف‌ترین نقطه باشند.

هک نوماد، هشتمین سرقت بزرگ رمزارز بوده که تاکنون ثبت شده است. سرقت‌های دیگر از پل‌های بلاک‌چین در سال میلادی جاری شامل سرقت ۶۱۵ میلیون دلاری از شبکه رونین و سرقت ۳۲۰ میلیون دلاری از وارمهول بوده‌اند.

نوماد و شرکتهای دیگری که نرم افزار پل‌ بلاک‌چین می‌سازند، حامیان مالی جلب کرده‌اند. درست پنج روز پیش از هک شدن، شرکت نوماد اعلام کرد ۲۲.۴ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران شامل صرافی رمزارز کوین‌بیس گلوبال جذب کرده است. پرانای موهان، یکی از موسسان و مدیرعامل نوماد، مدل امنیتی این شرکت را استاندارد طلایی خوانده بود.

بر اساس گزارش رویترز، گفته می‌شود این شرکت با سازمانهای اجرایی و یک شرکت تحلیل بلاک چین برای ردگیری وجوه مسروقه همکاری می‌کند. نوماد اواخر هفته گذشته جایزه‌ای معادل ۱۰ درصد از رمزارز به سرقت رفته از این پل بلاک‌چین این شرکت را اعلام کرد و روز یکشنبه اعلام کرد بیش از ۳۲ میلیون دلار از پول هک شده را تاکنون برگردانده است.

کارشناس امنیت سایبری و بلاک‌چین متعدد در گفت‌وگو با رویترز اظهار کرده‌اند پیچیدگی پل‌های بلاک‌چین به معنای آن است که می‌توانند پاشنه آشیل پروژه‌ها و اپلیکیشن‌هایی باشند که آنها را استفاده می‌کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رمزارز بلاک چین میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟

حزب‌الله لبنان بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از پهپادهای رژیم صهیونیستی را در سه ماه اخیر منهدم کرده است.

دریافت 6 MB به گزارش مشرق، هرمس ۴۵۰ (به عبری: הרמס ۴۵۰) یک پهپاد چندمنظورهٔ تاکتیکی سایز متوسط است که جهت پروازهای طولانی در شرکت البیت سیستمز اسرائیل طراحی و توسعه یافته‌است. عملیات‌های شناسایی، پایش و مراقبت و رله ارتباطی مأموریت‌های اصلی این پهپاد هستند.

پهپاد هرمس ۹۰۰ با ارتقای طرح هرمس ۴۵۰ ساخته شده و در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار به پرواز درآمد. شرکت تیلز نیز پهپاد واچ‌کیپر ۴۵۰ را بر اساس هرمس ۴۵۰ برای ارتش بریتانیا تولید کرده‌است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل