Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از آکادمی سمندریان، با همکاری و مشارکت شاگردان برگزیده استاد زنده‌نام حمید سمندریان در دهه‌های گذشته که با افتخار هم اکنون از بازیگران و کارگردان‌ان ارزشمند و باسابقه تئاتر ایران محسوب می‌شوند، برآن شدند که با رویکرد زنده نگه داشتن نگرش استاد، اقدام به تولید آثار نمایشی کنند.

هدف از تولید این آثار ایجاد ارتباط سازنده حرفه‌ای میان نسل‌های مختلف فارغ‌التحصیلان این آکادمی در طول ۲۸ سال، و بخصوص انتقال تجربه، تفکر و انضباط استاد و هم نسلان‌اش به نسل‌های جدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در همین راستا، اولین تولید آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان نمایش «بیوگرافی: یک بازی» اثر ماکس فریش است.

اولین نسخه این نمایشنامه ۵۰ سال پیش توسط استاد زنده‌نام اسماعیل شنگله با نام مستعار «ا. ش» ترجمه شد و همین ترجمه بود که در شناساندن ماکس فریش به تئاتر ایران تاثیر بسزایی داشت. سال ها بعد ماکس فریش پیش از مرگ‌اش این متن را بازنویسی کرد که این اجرا بر مبنای نسخه جدید شکل می‌گیرد.

گروه اجرایی این نمایش به کارگردانی بورژین عبدالرزاقی و با حضور الیکا عبدالرزاقی، رضا مولایی و احمد ساعتچیان در مقام بازیگر، از زمان شروع پروژه قصد تقدیم ترجمه و اجرای این اثر را به استاد اسماعیل شنگله داشتند و با دختر ایشان برای این منظور در ارتباط بودند که متأسفانه مصادف با درگذشت استاد شنگله تنها یک ماه پیش از شروع اجرا شد.

تلاش بر این است که اولین گام آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان در مسیر تولید آثار نمایشی، گامی در خور و شایسته باشد.

مجری طرح این پروژه کاوه سمندریان است و به زودی اطلاعات مربوط به دیگر اعضای گروه و عوامل اجرایی نمایش «بیوگرافی: یک بازی» و همچنین زمان و مکان اجرای این اثر منتشر می‌شود.

برچسب‌ها الیکا عبدالرزاقی اسماعیل شنگله حمید سمندریان تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیکا عبدالرزاقی اسماعیل شنگله حمید سمندریان الیکا عبدالرزاقی اسماعیل شنگله حمید سمندریان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادنامه ای برای «استاد»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهید مطهری از شاگردان علامه طباطبائی و امام خمینی بود. مطهری آثاری متعددی در کلام و فلسفه اسلامی نوشته است. روزآمدسازی و تبیین آموزه‌های اسلام و تشیع، از ویژگی‌های فعالیت‌های فکری او است. مطهری، آموزه‌های اسلامی را که قبلاً در قالب بیاناتی پیچیده ارائه می‌شد، به سبک ویژه خود، به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. کتاب‌های او در موضوعات مختلف دینی بار‌ها به زبان‌های مختلف منتشر شده است.

سالروز شهادت مرتضی مطهری، در ایران روز معلم خوانده شده و آیین‌های بزرگداشتی در همین ارتباط برگزار می‌شود.

مرتضی مطهری در ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ش، ۱۲ جمادی‌الاول ۱۳۳۸ق، در فریمان از توابع مشهد به دنیا آمد. 

محمدحسین مطهری (درگذشته ۱۳۵۰ش)، پدر شهید مطهری روحانی مورد احترام مردم در فریمان و از شاگردان آخوند خراسانی بود. مطهری گفته است اولین بار ایمان و تقوا و عمل صالح و راستی «معظّم له» مرا به راه راست آشنا ساخت. شهید مطهری مقدمات را نزد پدرش فراگرفت و از ۱۳ سالگی (سال ۱۳۱۱ش) در حوزه علمیه مشهد مشغول به تحصیل شد. در سال ۱۳۱۶ش او به قم رفت و حدود ۱۵ سال در آنجا اقامت نموده از درس اساتید آنجا همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبائی استفاده نمود. پس از آن چنانکه همسرش تصریح کرده، به دلایل معیشتی، قم را ترک کرده و به تهران مهاجرت کرد. مرتضی مطهری در سال ۱۳۳۱ش ازدواج کرد. 

مرتضی مطهری (۱۲۹۸ ـ ۱۳۵۸ش) مشهور به شهید مطهری یا استاد مطهری، اسلام‌شناس و متفکر برجسته شیعه. مطهری از افراد تأثیرگذار و از رهبران فکری انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود. وی ریاست شورای انقلاب را تا روز شهادت بر عهده داشت.

پیش از انقلاب اسلامی، مبارزات فکری مطهری در مقابله با جریانات فکری مارکسیستی در ایران نقش قابل توجهی در رویگردانی جوانان از این تفکرات داشت. او از بنیان‌گذاران حسینیه ارشاد است.

مطهری از شاگردان علامه طباطبائی و امام خمینی بود. مطهری آثاری متعددی در کلام و فلسفه اسلامی نوشته است. روزآمدسازی و تبیین آموزه‌های اسلام و تشیع، از ویژگی‌های فعالیت‌های فکری او است. مطهری، آموزه‌های اسلامی را که قبلاً در قالب بیاناتی پیچیده ارائه می‌شد، به سبک ویژه خود، به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. کتاب‌های او در موضوعات مختلف دینی بار‌ها به زبان‌های مختلف منتشر شده است.

سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری، در ایران روز معلم خوانده شده و آیین‌های بزرگداشتی در همین ارتباط برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • یادنامه ای برای «استاد»
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار