Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@14:37:08 GMT

بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل اخیر

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۳۸۷۳

بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل اخیر

علیمردان طالبی گفت:بارندگی و بروز سیلاب اخیر به ۱۲۰ واحد مسکونی در شهرستان‌های همدان، فامنین و کبودرآهنگ خسارت زد.

تسهیلات بلاعوض و کم بهره به مالکان واحد‌های خسارت دیده از سیل توسط دولت پرداخت می‌شود که مبلغ پرداخت برای منازل تخریبی، تعمیری و معیشتی از سوی دولت تعیین می‌شود.

او گفت: به ۴۰ واحد مسکونی هر چند از نظر زیر ساختی خسارت وارد نشده است، اما به علت ریزش دیوار و سقف، این واحد‌ها نیازمندمرمت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: ورود سیلاب به داخل منازل موجب از کار افتادن وسایل برقی و از بین رفتن اسباب و اثاثیه موجود در داخل ۵۰ واحد مسکونی شد.

طالبی با بیان اینکه علاوه بر منازل مسکونی به بخش زراعت، دامی و باغی نیز سیلاب هفتم مرداد خسارت‌های زیادی وارد کرده است افزود: ۳۸۲ واحد دامی بر اثر سیلاب تلف شدند همچنین یک هزار هکتار از اراضی زارعی آسیب دید.

او گفت: سیلاب چهارهزار و ۸۰ تن محصول شامل گندم، کاه و کلش و یونجه را در استان از بین برد همچنین به ۳۱.۵ هکتار از باغ‌ها از جمله باغ انگور خسارت وارده شده است.

 ۷۱ هکتار رشته قنات خسارت وارد شده و بایدلایروبی شود. همچنین سیلاب ۱۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۲۰ کیلومتر جاده عشایری را شسته و از بین برده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: برآورد‌های اولیه سازمان جهاد کشاورزی نشان می دهد سیلاب اخیر ۱۳۶ میلیارد تومان به بخش زارعی، ۳۴ میلیارد تومان به بخش باغی، هفت میلیارد تومان به قنوات و ۲۰ میلیارد تومان به جاده بین مزارع و عشایری خسارت زده است.

منبع ایرنا

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران همدان سیلاب و آبگرفتگی خسارت سیل میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل

به گفته مدیرکل راهداری جنوب استان سیستان‌وبلوچستان حجم خسارات واردشده به راه‌های اصلی و روستایی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد