Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، یک منبع سیاسی مطلع در گفت‌وگو با شفق نیوز فاش کرد که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر ابتکارعمل جدیدی را برای خروج از بحران سیاسی در عراق پیشنهاد کرده است.

این منبع درباره جزئیات پیشنهاد مقتدی صدر تصریح کرد: صدر در پیام‌هایی به اعضای چارچوب هماهنگی شیعیان طرح جدیدی را برای پایان دادن به بحران سیاسی عراق با تشکیل دولت جدید به آنها پیشنهاد داده است و این پیشنهاد بر تشکیل دولتی بدون حضور و مشارکت ائتلاف "دولت قانون" به رهبری نوری المالکی و همچنین جریان صدر تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وظایف دولت فقط برای یک دوره یکساله خواهد بود که در این مدت کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سپتامبر سال آینده آماده می‌شود و نخست‌وزیر هم با توافق میان جریان صدر و چارچوب هماهنگی تعیین خواهد شد.

طبق گفته این منبع، رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق تا این لحظه به پیشنهاد مقتدی صدر پاسخ نداده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند