Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام در طرح «نهضت ملی مسکن» برای مددجویان بهزیستی روزنه امیدی برای خانه‌دارشدن است. در همین راستا پاسخ به پرسش‌هایی درباره تحویل منازل مسکن ملی و میزان مبلغ پرداختی برای ثبت‌نام مطرح شده است.

به گزارش ایمنا.به نقل از سازمان بهزیستی، «مسکن» یکی از نیازهای اساسی هر خانواده‌ای در جوامع تلقی می‌شود و به طور خاص در جامعه هدف سازمان بهزیستی نیز هستند افرادی همچون زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای ایتام، معلولین سرپرست خانوار و… که در تأمین مسکن نسبت به سایر اقشار ناتوان‌تر و یا نیازمند حمایت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آنجایی که به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، امروز موضوع تأمین مسکن در کنار معیشت و اشتغال یکی از سه راهبرد اصلی و اساسی است که به عنوان زیرساخت خانواده مطرح می‌شود، در این راستا معاونت مشارکت‌های مردمی سازمان مذکور در حوزه مسکن نیز وظایفی برعهده دارد.

پرداخت کمک هزینه احداث و خرید مسکن به مددجویان دارای پروانه ساختمانی و یا سند مالکیت، کمک به تأمین مسکن معلولین سرپرست خانوار دارای شدت معلولیت خیلی شدید و شدید و زنان سرپرست خانوار جزو سه دهک آخر درآمدی با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، کمک به تأمین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان ملی زمین و مسکن، کمک به تأمین مسکن خانوارهای روستایی تحت پوشش با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمک به تأمین مسکن خانوار دارای ایتام با مشارکت بنیاد مسکن، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه از جمله مسئولیت‌های مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در حوزه مسکن به شمار می‌رود.

در این راستا سازمان بهزیستی کشور به سوالات متداولی درخصوص تسهیلات خرید، ساخت یا تعمیر مسکن، مناسب‌سازی مسکن، ثبت‌نام نهضت ملی تأمین مسکن پاسخ داده است که در ادامه برخی از آنها را می‌خوانید:

آیا سازمان بهزیستی مسکن رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌دهد؟

خیر، سازمان بهزیستی مطابق دستورالعمل‌های جاری، کمک هزینه تأمین مسکن، تعمیر و اجاره می‌پردازد.

برای خرید، ساخت یا تعمیر مسکن تسهیلات خاصی به مددجویان پرداخت می‌شود؟

بلی، مطابق با دستورالعمل سال ۱۴۰۰ تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت، خرید و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت تعمیر پس از ارائه مستندات مربوطه به مددجویان حائز شرایط پرداخت می‌شود.

سقف پرداخت کمک هزینه مناسب‌سازی مسکن چه میزان است؟

در حیطه اختیارات معاونت توانبخشی است.

آیا برای رهن ملک سازمان بهزیستی نیز مساعدت می‌کند؟

خیر اما کمک بلاعوض مطابق با دستورالعمل سال ۱۴۰۰ تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان مستأجر حائز شرایط (مطابق دستورالعمل‌های مربوطه) پس از ارائه مستندات مربوطه به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

تعامل سازمان بهزیستی با سایر دستگاه‌ها برای ساخت و ساز مسکن به چه نحوی است؟

از طرق مختلفی همچون استفاده از قانون بودجه و پیگیری و مطالبه‌گری از وزارتخانه‌های مرتبط و عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک با نهادهای همکار جهت پرداخت کمک بلاعوض مسکن

هزینه انشعابات آب، برق و گاز برای مددجویان سازمان رایگان است؟

مددجویان تحت پوشش برای یک مرتبه از پرداخت بخشی از هزینه انشعابات آب، فاضلاب، برق و گاز مطابق تعرفه‌های دستگاه مربوطه معاف هستند.

صدور پروانه و یا پایان کار ساختمان از سوی شهرداری برای مددجویان تحت پوشش رایگان است؟

مددجویان تحت پوشش برای یک مرتبه و یک واحد مسکونی از پرداخت بخشی از هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی مطابق تعرفه‌های دستگاه مربوطه معاف هستند (مطابق با قوانین بودجه سال).

آیا مددجویان از پروژه‌ها و خانه‌های سایر دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی و یا بنیاد مسکن می‌توانند استفاده کنند؟

بلی البته با توجه به رعایت شرایط مندرج در بخشنامه‌های دستگاه‌های متولی

برای ثبت نام نهضت ملی تأمین مسکن، مددجو باید چه مبلغی پرداخت کند؟

بله، این موضوع در تشخیص صلاحیت سازمان بهزیستی نیست و شرایط و مبالغ می‌بایست تابع قوانین طرح باشد مگر در شرایطی که تفاهم خاصی فی مابین سازمان بهزیستی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شود.

امکان پرداخت اقساطی مبلغ اولیه برای مددجویان تحت پوشش این سازمان که در نهضت ملی تأمین مسکن ثبت‌نام کرده‌اند وجود دارد؟

باتوجه به اینکه پروژه‌هایی که توسط اداره راه و شهرسازی ساخته می‌شود دارای قرارداد میان مددجو، پیمانکار و اداره راه و شهرسازی است لذا براساس زمان‌بندی پرداخت سهم آورده توسط مددجو در قرارداد فی مابین مددجو و راه و شهرسازی معمولاً تهیه می‌شود.

تحویل منازل مسکن ملی که به صورت اینترنتی توسط مددجو ثبت‌نام شده، چقدر زمان می‌برد؟

بدیهی است زمان تحویل هر پروژه بر عهده دستگاه متوسلی ساخت آن بوده و می‌بایست توسط متقاضی پروژه از دستگاه مربوطه پیگیری شود.

پس از تحویل منازل، مبلغ و میزان اقساط ماهیانه‌ای که باید مددجو پرداخت کند چگونه است؟

میزان و چگونگی پرداخت اقساط تسهیلات ساخت تابع شرایط و قوانین بانک عامل است.

آیا مددجویانی که دارای خانه ورثه‌ای هستند هم می‌توانند در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند؟

احراز شرایط عدم سابقه مسکن و سبز بودن فرم ج بر عهده اداره راه و شهر سازی است.

آیا امکان فروش واحدهای تحویلی توسط سازمان بهزیستی وجود دارد؟

بهزیستی متولی تحویل واحد مسکونی نیست، در این خصوص مددجویان باید مطابق با تعهدات محضری خود در قبال دریافت کمک بلاعوض مسکن از سازمان عمل کنند.

آیا واحدهای تحویلی از سوی سازمان بهزیستی با امکانات کامل چون پکیج و کابینت است؟

هیچ گونه واحدی از سوی بهزیستی به مددجو تحویل نمی‌شود و بدیهی است در خصوص امکانات هر واحد و پروژه باید مطابق قرارداد میان مددجو و دستگاه متولی ساخت واحد اقدام شود.

در صورت عدم پرداخت به موقع اقساط مسکن، واحد تحویلی مصادره می‌شود؟

عدم پرداخت به موقع اقساط بانکی تابع شرایط و قوانین بانکی است.

کد خبر 594890

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن ساخت مسکن مددجویان بهزیستی طرح اقدام مسکن ملی قیمت مسکن ملی ثبت نام مسکن ملی تسهیلات مسکن ملی تحویل مسکن ملی اقساط مسکن ملی افتتاح مسکن ملی آخرین مهلت ثبت نام مسکن ملی آغاز مجدد ثبت نام مسکن ملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مددجویان تحت پوشش کمک به تأمین مسکن سازمان بهزیستی برای مددجویان سرپرست خانوار راه و شهرسازی کمک بلاعوض بنیاد مسکن کمک هزینه نهضت ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود

در پرواز از همان لحظه‌ای که هواپیما می‌خواهد پایش را از زمین بردارد و اوج بگیرد، تا وقتی که بخواهد فرود بیاید، تمام ریز و درشت اطلاعات از قبیل ارتفاع، زمان، سرعت و صدا در قطعه‌ای به نام جعبه سیاه ثبت و ضبط می‌گردد. جعبه سیاهی که قرار است در روز مبادا یعنی زمانی که حادثه ناگوار برای سرنشینان هواپیما افتاد، به کار آید. 

حال این «جعبه سیاه» مقابل آدم‌هایی قرار گرفته، که نه در روز مبادا بلکه الان پرده از راز مگوی چهره‌ها بر می‌دارد. صحبت‌هایی که بخشی‌اش در تدوین کار حذف شده و به پخش نرسیده است و بخش‌هایی که برای اولین‌بار مقابل دوربین گفته شده است.

محمدهادی خفاجی، کارگردان برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق درباره هدف از تولید برنامه گفت: هدف «جعبه سیاه» نزدیک شدن به آدم‌هایی بوده، که هم مشهورند و هم مقبول. شاید اغلب برنامه‌ها برای گفتگو بیشتر به سراغ افراد مشهور بروند. اما اینکه آن فردِ مشهور چقدر قابل الگوبرداری باشد و چقدر حرکت مفیدی در زندگی‌اش کرده باشد، در «جعبه سیاه» حائز اهمیت بوده است.

خفاجی با بیان اینکه «جعبه سیاه» جزو برنامه‌های تاک شوست، ادامه داد: سعی شده جنس برنامه متفاوت شود. یعنی به سمت فرم حرکت کند و شکل گفتگو صمیمانه، آزاد، چالشی و پر ریتم باشد. 

این کارگردان تلویزیونی در پاسخ به این سوال که اگرچه «جعبه سیاه» می‌خواهد وارد حریم مصاحبه شونده‌ها شود، ولی از سبک کاری آقای عضد (طناز بودنش) پیداست که نمی‌توان انتظار یک گفت‌وگوی چالشی را داشت، افزود: جنس کار برنامه طنز است. به همین دلیل، امیر عضد را انتخاب کردیم. ماجرا از این قرار بود که ما بتوانیم به آدم‌ها نزدیک شویم. یعنی با فراهم کردن فضای طنز در جلو و پشت صحنه صمیمیت ایجاد کنیم و مصاحبه شونده صحبت‌هایی که را که پیش از این مقابل هیچ دوربینی بیان نکرده، به زبان بیاورد. «جعبه سیاه» شکل گرفت، تا هم گفتگو شیرین باشد و هم فضای راحتی برای طرف مقابل فراهم شود.

وی ادامه داد: ما سوالات را پیش‌روی مهمانان می‌گذاشتیم و بر این باوریم که هر سوال یک کلید برای رسیدن به ماجرایی در ذهن مهمان است. وقتی کلید را از مهمان می‌گرفتیم، سوالات چالشی‌مان شروع می‌شد. برای همین، ضبط هر برنامه حداقل چهار ساعت طول می‌کشید. نزدیک به سه ساعت و چند دقیقه راش مفید تولید و بهترین قسمت‌ها در تدوین انتخاب می‌شد. امیر عضد در برنامه نقش طنز را به عهده دارد. اغلب بخش‌هایی که با مهمانان چالش شده جلوی دوربین نیست و فقط خروجی آن پخش می‌شود. چون «جعبه سیاه» ماهیت طنز دارد، ما طنزش را جلوی دوبین نگه داشتیم و بخشی از چالشش را حذف کردیم.

خفاجی در پاسخ به این سوال که آیا قسمتی بوده که مهمان برنامه بگوید نمی‌خواهم این بخش صحبتم پخش شود، تصریح کرد: بله، فت و فراوان. تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم آنها را قانع کنیم. اما موقعی هم بوده که مهمان آنقدر گرم صحبت شده و در فضای صمیمی برنامه غرق شده است که چیزی گفته، اما بعد از ضبط از ما در خواست کرده تا آن را حذف کنیم و گفته اگر این بخش صحبتم را پخش کنید، برایم بد می‌شود. البته چالش ما به صورت اعتراف‌گیری نبوده است. معمولاً با صمیمیت با مهمان گفتگو کردیم. حتی در محیط پشت صحنه این صمیمیت دیده می‌شود. مثلاً در برنامه تعاملی بین من و امیر عضد دیده می‌شود، که در تدوین حذف نکردیم. 

کارگردان برنامه «جعبه سیاه» در پاسخ به این سوال که آیا کدورتی هم برای مهمانان «جعبه سیاه» پیش آمده؟ مثلاً وقتی در انتهای گفتگو کفن مقابل مهمان برنامه گذاشته شد، باعث ناراحتی نشد؟ توضیح داد: کم، اما پیش می‌آید که ناراحت شوند. حتی یکی از مهمانان رسماً قهر کرد. در واقع، برنامه مواجهه آدم‌ها با سوالات است. حتی اگر فردی از برنامه ناراحت شده، به دلیل ماهیت «جعبه سیاه»، ناراحتی‌اش را در خروجی کار می‌بینید. اگر اتفاق بامزه‌ای هم در پشت صحنه افتاده، مخاطب آن را در خروجی می‌بیند. 

وی با بیان اینکه تعداد مهمانانی که دچار کدورت شدند، در حد سه چهار نفر بودند، افزود: اغلب مهمانان از بخش پایانی برنامه استقبال کردند. 

خفاجی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که تولید برنامه «برمودا» جلوتر از برنامه «جعبه سیاه» بوده، فرم این برنامه شبیه برنامه «برمودا» است، گفت: ما در پیش تولید «جعبه سیاه» بودیم، که «برمودا» روانه آنتن شد. ما سعی کردیم از لحاظ طراحی دکور، آیتم محور بودن، نوع بازی‌ها و فرم تغییراتی در برنامه ایجاد کنیم، تا شباهت‌ها به حداقل برسد. حتی از آنجایی یکسری مهمانان «برمودا» در لیست مهمانان برنامه ما بود، آنها را حذف کردیم. به علاوه با استفاده از یک مجری که چندان چهره نبود، سعی کردیم حال و هوای متفاوتی را ایجاد کنیم.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا لازم است هر شبکه برنامه گفتگو محور داشته باشد؟ بیان کرد: بیشتر برنامه‌ها گفتگو محور هستند و این قالب جزو فرم‌های رایج تلویزیون است. مهم این است گفتگو از فضای مرسوم و کلیشه‌ای خارج شود و صحبت‌های بیان شده در فرمی مناسب جذابیت لازم برای همراهی مخاطب را داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ببینید | پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان