Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و بانک کارآفرین برای ایجاد پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه و راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی تجارت و مالیه در دانشگاه تهران به امضا رسید.

 تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و بانک کارآفرین به امضای سید محمد مقیمی رییس دانشگاه و  احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین رسید که زمینه‌سازی برای ایجاد پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه و راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی تجارت و مالیه در دانشگاه تهران از اهداف این تفاهم‌نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه با مدیرعامل بانک کارآفرین، شعار راهبردی این دانشگاه را جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسوولیت‌پذیری اجتماعی عنوان کرد.

مقیمی با یادآوری اینکه "ارتباط با صنعت" یکی از مولفه‌های دانشگاه کارآفرین است، اظهار داشت: نظام آموزش عالی کشور فاصله زیادی با مفروضات دانشگاه کارآفرین دارد. اولین گام برای تحقق مولفه‌های دانشگاه کارآفرین، برقراری ارتباط بین رشته‌های دانشگاهی و حوزه‌های تخصصی در صنعت است.

وی، تحقق جنبه مسوولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه را در گروی پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت دانست و گفت: با طراحی بسته آموزشی تحولی و در نظر گرفتن دوره‌های فشرده مهارتی، کارورزی و کارآفرینی برای دانشجویان رشته‌های مختلف، به دنبال این هستیم که فارغ‌التحصیلان دانشگاه در زمینه جنبه‌های عملیاتی و کاربردی مورد نیاز صنعت و جامعه نیز همانند جنبه‌های تئوریک و نظری تقویت شوند.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم انعقاد تفاهم‌نامه که با محوریت دانشکده تازه تاسیس تجارت و مالیه برگزار شد، راه‌اندازی دانشکده‌های جدید دانشگاه تهران را بر مبنای تقاضامحوری دانست و افزود: به عنوان نمونه دانشکده حکمرانی با هدف تربیت حکمرانانی که اشراف فنی و مهارت‌های مدیریتی را به صورت توامان داشته باشند، راه‌اندازی شد. دانشکده تجارت و مالیه نیز به دنبال حل مسایل و مشکلات تجاری کشور با مشارکت نهادهای مالی و تجاری است.

مقیمی ابراز امیدواری کرد جهت‌گیری دانشگاه‌ها به سمت کاربردی شدن با هدف حل مسائل جامعه و صنعت هدایت شود که اگر جهت‌گیری‌ها را به این سمت بسیج کنیم، باعث رشد و توسعه کشور می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، هاشم آقازاده رییس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران نیز در این مراسم، ایجاد پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه را از اهداف استراتژیک این دانشکده برشمرد و گفت: این پارک برای اولین بار در کشور با مشارکت بخش غیردولتی راه‌اندازی می‌شود تا از صاحبان ایده و همچنین شرکت‌های حوزه تجارت و مالیه در قالب مراکز نوآوری، رشد و توسعه پشتیبانی کند.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تجارت و مالیه از جمله آزمایشگاه تخصصی تجارت و مالی خبر داد و اظهار داشت: یکی از چالش‌های اصلی در بحث سرمایه‌گذاری و تجارت این است که تجار و سرمایه‌گذاران بدون اینکه ارزیابی فنی و تخصصی انجام دهند وارد عرصه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری می‌شوند به دلیل نبود ارزیابی علمی درست و به موقع، با شکست سنگینی مواجه می‌شوند در حالی که به راحتی می‌توانند با یک آزمایش کارشناسی، موفقیت خود را تضمین کنند.

رییس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران افزود: در آزمایشگاه‌های تخصصی این دانشکده با خطای بسیار کم می‌توانیم در مورد صحت و احتمال موفقیت تصمیمات و برنامه‌های تجار و سرمایه‌گذاران اظهارنظر تخصصی و کارشناسی ارایه دهیم.

 آقازاده ابراز امیدواری کرد: تفاهم‌نامه با بانک کارآفرین زمینه شکل‌گیری پارک تخصصی تجارت و مالیه، تامین مالی واحدهای فناور مستقر در آن، راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی تجارت و مالیه و اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی، مطالعاتی و رویدادهای تجاری و مالی را فراهم خواهد ساخت.

حل مسایل بنگاه‌ها و سازمان‌ها، آموزش‌های آزاد از جمله آموزش زبان تجاری، ارایه مشاوره حرفه‌ای در حوزه‌های بورس، بیمه و بانکداری و تهیه گزارش‌های حرفه‌ای که محل رجوع تصمیم‌گیران اقتصادی شود از دیگر محورهای فعالیت دانشکده تجارت و مالیه است که توسط رییس این دانشکده تازه تاسیس بیان شد.

برچسب‌ها ارتباط با صنعت بانک کارآفرین سید ‌محمد مقیمی دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباط با صنعت بانک کارآفرین سید محمد مقیمی ارتباط با صنعت بانک کارآفرین سید محمد مقیمی دانشگاه تهران دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه کارآفرین تجارت و مالیه بانک کارآفرین دانشگاه تهران تفاهم نامه راه اندازی پارک تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب

دانشگاه شیراز که پیش‌تر دانشگاه پهلوی نام داشت، یکی از دانشگاه‌های مادر، جامع و دولتی ایران است که در سال ۱۳۲۵ در شیراز تاسیس گردید.

به گزارش انتخاب، دانشگاه شیراز با تأسیس دانشکده فنی با هدف آموزش متخصصان علوم پزشکی با یک برنامه چهار ساله در سال ۱۳۲۵ تأسیس شد. در ابتدا مؤسسه عالی بهداشت نامیده شد، در سال ۱۳۲۹ به یک دانشکده پزشکی تبدیل شد. در سال ۱۳۳۲ آموزشکده پرستاری نمازی و دانشکده‌های کشاورزی و هنر و علوم تأسیس شد.

با افزودن دانشکده مهندسی و دانشکده دامپزشکی در سال ۱۳۳۳، به وضعیت دانشگاه ارتقاء یافت و دانشگاه پهلوی نامیده شد. سپس دانشکده دندانپزشکی در سال ۱۳۴۸، دانشکده تحصیلات تکمیلی و کالج الکترونیک در سال ۱۳۴۸، و دانشکده‌های حقوق و آموزش در سال ۱۳۴۹ به دانشگاه اضافه شدند. در سال ۱۳۳۹، شاه، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، گیلورد هارول را دعوت کرد تا به ایران بیاید و مؤسسات آموزش عالی ایران را بازرسی کند.

هارول به درخواست شاه گزارشی را با عنوان الگویی برای یک دانشگاه جدید در ایران تهیه کرد و شاه متعاقباً تصمیم گرفت که دانشگاه پنسیلوانیا به دولت ایران در تبدیل دانشگاه شیراز به تنها نهادی در ایران که بر اساس سبک آمریکایی برای تحصیلات در مقاطع بالاتر کمک کند.

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی