Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال سفر چندی پیش "جو بایدن" به منطقه غرب آسیا، که در شرایط بد اقتصادی و افزایش قیمت نفت به دلیل جنگ اوکراین در بازارهای جهانی انجام شد، چندین معامله میان واشنگتن و کشورهای عربی صورت گرفت که از قرار معلوم بازداشت "عاصم غفور" وکیل "جمال خاشقچی" نیز در همین راستا می باشد.

سفارت امارات در واشنگتن با صدور بیانیه ای با تایید بازداشت "عاصم غفور" اعلام کرد: همکاری امارات با ایالات متحده در مورد پرونده غفور، به عنوان تبعه آمریکا و وکیل سابق "جمال خاشقچی" متهم به فرار مالیاتی و پولشویی از دو سال پیش جریان داشته و ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش امروز (سه شنبه) پایگاه خبری صوت العراق، در این بیانیه ادعا شده که تبادل اطلاعات در مورد این متهم در چارچوب همکاری های نزدیک برای مبارزه با پولشویی و تامین منابع مالی از روش های غیرقانونی است.

این بیانیه می افزاید: وکیل سابق جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی (که به طور فجیعی در کنسولگری عربستان در استانبول قطعه قطعه شد)، اعلام کرده که در جلسه بعدی دادگاه به دنبال اعتراض و درخواست بازنگری در حکم محکومیت خود است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که یک دادگاه در ابوظبی "عاصم عبدالرحمن غفور" شهروند آمریکایی را به اتهام فرار مالیاتی و پولشویی به طور غیابی به سه سال زندان و پرداخت سه میلیون درهم جریمه نقدی و اخراج از امارات محکوم کرد.

این وکیل ماه گذشته در فرودگاه دبی در حالی که قصد عزیمت به استانبول را داشت دستگیر و به بازداشتگاهی در ابوظبی منتقل شد.

این وکیل با رد همه اتهامات علیه خود اعلام کرده که پیش از این هیچ گونه اطلاعی از محاکمه غیابی خود به اتهام های اعلام شده، نداشته است.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که یکی از اهداف سفر اخیر بایدن به منطقه، درخواست افزایش تولید نفت از سوی کشورهای عربی همچون امارات و عربستان بوده تا قیمت این ماده حیاتی کاهش پیدا کند و در همین مسیر این کشورها نیز درخواست هایی از واشنگتن داشته اند که یکی از آنها پرونده جمال خاشقچی و سرپوش گذاشتن به آن و یا منحرف کردن این پرونده از مسیر طبیعی خود می باشد، پرونده ای که برای ولیعهد عربستان بسیار گران تمام شده است.  

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ابوظبی ، جمال خاشقچی ، فرار مالیاتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ابوظبی جمال خاشقچی فرار مالیاتی جمال خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر روابط‌عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی امارات متحده عربی، دراجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی و توسعه شبکه سازی گفت: اولین وظیفه ما به‌عنوان اتاق بازرگانی این است که تجارب را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و برای ارتقای شبکه‌سازی ارتباطات اتاق‌ها را بهبود ببخشیم.
عبد اله حسن محمد العامری با اشاره به اینکه در این مجمع باید توانایی کشور‌ها را در نظر گرفت، افزود: ما در امارات متحده عربی و در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم تا تجارب دیگران را یاد بگیریم و تجارب خود را به اشتراک بگذاریم.
عبد اله حسن محمد العامری ادامه داد: تاکنون روابط خوبی با اتاق بازرگانی ایران داشته‌ایم، اما اکنون نیازمندیم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداشته شود تا بتوانیم مسیر را برای بخش‌های خصوصی هموار کنیم.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد.
در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

دیگر خبرها

  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه