Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:00:51 GMT

برخی کلاس‌های درس قم با ۴۰ دانش آموز تشکیل خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۴۲۰۰

برخی کلاس‌های درس قم با ۴۰ دانش آموز تشکیل خواهد شد

ایسنا/قم مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در استان، گفت: امسال برخی کلاس‌های درس قم با ۴۰ دانش آموز تشکیل خواهد شد و مجوز آن نیز صادر شده، در حالی که استاندارد هر کلاس بسیار کمتر از این مقدار است.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در دیدار با سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم که امروز هجدهم مردادماه انجام شد طی سخنانی بیان کرد: امسال ۲۰ هزار دانش‌آموز به مدارس استان ورود می کنند و کمتر از ۱۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به افزایش سالانه تعداد دانش‌آموزان استان، گفت: اگر هرسال ۴۰ مدرسه در قم احداث شود می‌توان وضع موجود را حفظ کرد در غیر این صورت شرایط تراکم دانش‌آموزی در مدارس روند فزاینده‌ای خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در سطح استان قم فقط سه هنرستان فنی و حرفه‌ای به معنای واقعی هنرستان با داشتن تجهیزات و امکانات در حد قابل‌قبول وجود دارد.

رحیمی با هشدار نسبت به کاهش دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای در قم به خاطر ضعف در زیرساخت‌ها، بیان کرد: تا سال ۹۰ پوشش رشته‌های فنی و حرفه‌ای قم ۵۰ درصد بود که هم‌اکنون به دلیل فقر امکانات و تجهیزات پوشش رشته‌های فنی و حرفه‌ای به کمتر از ۳۸ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم تا پایان سال جاری ۴۳۰ میلیارد تومان پروژه در سطح استان اجرا خواهد کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم بابیان اینکه وضعیت حال آموزش‌وپرورش شاخص و معیار آینده کشور است، تصریح کرد: هم‌اکنون کمبود مدرسه در قم احساس می‌شود و شرایط مطلوبی در برخی محلات وجود ندارد.

رحیمی یادآور شد: محدوده بلوار الغدیر، شهرک قدس، انسجام و بلوار ۱۵ خرداد بحرانی‌ترین مناطق قم ازنظر کمبود مراکز آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم افزود: برای اینکه مدارس بتوانند هزینه‌های جاری خود را تامین کنند لازم است تا با مولدسازی بخشی از فضای مدارس، هزینه‌های عمومی تامین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم تراکم دانش آموزی كمبود كلاس درس مدیرکل آموزش وپرورش فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور در هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای روشنگران منطقه ۴ تهران از نزدیک از نمایشگاه آثار و دستاوردهای فرهنگی و هنری دانش آموزان بازدید کرد.

محمود زاده با اشاره به اهمیت بالای مهارت آموزی و فراگیری تخصص در دوران تحصیل گفت: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی شاید تا اندازه‌ای مورد غفلت قرار گرفته بوده که خوشبختانه در دولت سیزدهم عزم و اراده جدی بر تقویت آن وجود دارد و اقداماتی نیز صورت گرفته و در حال انجام است.

وی با اشاره به منویات و تأکیدات جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی گفت: ایشان در دیدار اخیر خود با کارگران نیز فرمودند که مدارس با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال صحیح و راحت جوانان کمک کنند و این نشان از اهتمام ویژه به این حوزه را نشان می‌دهد چرا که هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان را نیز رقم بزنند.

محمودزاده با تاکید بر این سخن مهم که ما باید دالان کنکور را به دالان اشتغال تبدیل کنیم، اظهار کرد: دانش آموزان در محیط مدرسه با یادگیری حتی یک مهارت می‌توانند در آینده نقش بسیار موثرتری را ایفا کنند، با این رویکرد دانش آموزان با تخصص و مهارت افزایی به امنیت شغلی و درآمدزایی نیز نزدیک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگرش به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای امروز بسیار تغییر کرده است، تصریح کرد: اکنون اولیا و دانش آموزان انگیزه و علاقه جدی تری به رشته‌های مهارتی دارند و استعدادهای مهارتی بسیار زیادی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ما مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای فنی و آثار مهارتی دانش آموزان بهترین تبلیغ برای رشته‌های فنی و حرفه است، گفت: البته در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مهارت آموزی مورد تاکید قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه و تجهیز رشته‌های هنرستانی گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برنامه ریزی های مستمر و پیگیری‌های عملیاتی، امیدواریم که در آینده بتوانیم ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه را تحت پوشش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار دهیم و آموزش‌های پایه را حتی در مقاطع تحصیلی دبستان در مدارس آغاز نمائیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی نیز توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مورد تاکید است، گفت: هم در زمینه تأسیس هنرستان‌های ضمیمه اقدامات خوبی در حال انجام است و از موسسین علاقه مند به تأسیس هنرستان غیر دولتی در قالب وام‌های خوداشتغالی از محل تبصره ۱۸ حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت بالای هنرستان‌های با رشته‌های هنری، گفت: شما دانش آموزان هنرمند که بهترین مبلغ هنر اسلامی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید باید با خلق آثار ارزشمند خود در فضای رسانه‌ای نیز مؤثر باشید و با کنشگری‌های مؤثر پیرامون موضوعات مختلف جامعه نقشی جدی ایفا کنید.

کد خبر 6090359 علی قدمی

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند